Οταν ο 60άρης Σπύρος Θεοδωρόπουλος “τρολάρει” τον εαυτό του για την τεχνητή νοημοσύνη – Το παράδειγμα με τα κρουασάν

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment

Παρακολουθώντας κάποιος χθες το συνέδριο της Google στο Μέγαρο Μουσικής για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στην καθημερινότητα και τις επιχειρήσεις. θα περίμενε να δει ομιλητές που βρίσκονται στην τρίτη ή έστω στην τέταρτη δεκαετία της ζωής τους και σε καμία περίπτωση δε θα ανέμενε πως για το finale της εκδήλωσης θα άκουγε με τέτοια προσμονή έναν 60αρη plus. Ίσως και να αντιδρούσε σε κάποιο βαθμό.

-Advertisement-

Όταν, όμως, ο 60άρης είναι ένας από τους πιο πρωτοπόρους και σημαντιούς επιχειρηματίες της χώρας μας, τότε σίγουρα δε θα είχε κανένα παράπονο καθώς κάθε του απάντηση στα ερωτήματα που του τέθηκαν ήταν ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο, αν μη τι άλλο για να καταλάβει κανείς πως σκέπτονται οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες.

Ο λόγος είναι για το Σπύρο Θεοδωρόπουλο που ελέγχει την Bespoke SGA Holdings και σε αυτή συγκεντρώνονται τα πιο γνωστά ελληνικά τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, όπως η Νίκας Ελλάδας και Βαλκανίων (σ.σ. Βόρειας Μακεδονίας και Βουλγαρίας), τα Αλλαντικά Μακεδονίας, οι Ελληνικοί Χυμοί, ενώ αιχμή του δόρατος είναι η σοκολάτα ΙΟΝ.

Αυτή τη φορά, ωστόσο, μίλησε ως Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχάνων, θέση στην οποία εξελέγη με ποσοστό 76% τον περασμένο Ιούλιο, και απάντησε σε ερωτήματα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και το πως αυτές μπορούν να ενσωματωθούν στην ελληνική επιχειρηματική πραγματικότητα.

- Advertisement -

Χαλαρός και ακομπλεξάριστος ο κ. Θεοδωρόπουλος ξεκίνησε την ομιλία του με χιούμορ και σχολίασε ότι ίσως στα 66 του έτη να μην είναι το κατάλληλο άτομο για να συνοψίσει μία ημερίδα για την τεχνητή νοημοσύνη.

Παραδέχθηκε, δε, ότι του έγινε ένα μικρό “σεμινάριο” από ανθρώπους της Google για την ΤΝ τις προηγούμενες ημέρες, ενώ πρόσθεσε ότι θα ήθελε πολύ να προλάβει να δει να εφαρμόζονται στο έπακρο όσα έμαθε και τόνισε ότι το βασικότερο είναι οι επιχειρηματίες να έχουν όρεξη να μαθαίνουν.

Σε αυτό το σημείο δεν μπόρεσε παρά να μην παρατηρήσει τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ο οποίος με το χαρακτηριστικό του καπέλο βρισκόταν στην πρώτη σειρά και παρά τα 78 του έτη, έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα όσα άκουγε.

Μάλιστα, οι δύο άνδρες άνοιξαν και ένα μικρό διάλογο για να επιστρέψει στη συνέχεια ο ισχυρός άνδρας του ΣΕΒ στην ομιλία του.

Οταν ο 60άρης Σπύρος Θεοδωρόπουλος "τρολάρει" τον εαυτό του για την τεχνητή νοημοσύνη - Το παράδειγμα με τα κρουασάν
Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου

Τι κάνει ο ΣΕΒ για να φέρει πιο κοντά τις εταιρείες με την ΤΝ

Ο κ. Θεοδωρόπουλος ανέφερε ότι υπάρχει ένα μεγάλο κενό που θα πρέπει να καλύψουν κυρίως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς όπως έχει προκύψει από σχετική έρευνα στην Ελλάδα τα 2/3 των εταιριών αυτών έχουν εκφράσει την άποψη ότι η ΤΝ δεν τις αφορά.

Για τις μεγάλες επιχειρήσεις παρατήρησε, ότι μόνο το 14% χρησιμοποιεί εργαλεία ΤΝ με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να ξεπερνάει το 30%.

Σχετικά με τη στάση των ΜμΕ δε δίστασε να δηλώσει ότι πρόκειται για τις εταιρείες, οι οποίες αναμένεται να επωφεληθούν τα μέγιστα από τη χρήση των εργαλείων της ΤΝ, καθώς δημιουργούνται πλέον νέες ευκαιρίες με αρκετά χαμηλότερο κόστος σε σχέση με το παρελθόν. Χαρακτήρισε την ΤΝ ως έναν βασικό παράγοντα ανταγωνιστικότητας που αφορά κάθε λειτουργία των εταιριών και ανέφερε ότι για κάθε 1 € που επενδύεται σήμερα στην ΤΝ θα υπάρχει απόδοση 3,5€ σε ετήσια βάση.

Όσον αφορά τις δράσεις του ΣΕΒ για να διαδοθεί η ΤΝ, ο Πρόεδρός του ανέφερε ότι τρέχουν συνεργασίες μαζί με την Google με στόχο την ενημέρωση και την κατάρτιση των επιχειρήσεων. Επίσης, ο ΣΕΒ έχει ανεβάσει ήδη στην ιστοσελίδα του έναν οδηγό για τη χρήση της ΤΝ και σήμερα θα ανέβει ένας νέος καινούργιος οδηγός για τη σημασία των δεδομένων. Επιπλέον θα ακολουθήσει μία ενημερωτική ημερίδα τον Μάρτιο του 2025 με στόχο να απαντήσει σε πρακτικά ερωτήματα των εταιριών.

Δε στάθηκε όμως μόνο σε ευχολόγια για την ΤΝ και δήλωσε ότι αρκετές εταιρίες, κυρίως οι ΜμΕ, εκφράζουν τις ανησυχίες τους για θέματα όπως η ασφάλεια των δεδομένων τους καθώς φοβούνται για το ενδεχόμενο διαρροών ή και υποκλοπών.

Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι παραπάνω ανησυχίες, όπως ανέφερε ο κ. Θεοδωρόπουλος, ο ΣΕΒ προχωρά σε εκπαιδεύσεις για την ΤΝ και πως αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε στάδιο της λήψης αποφάσεων. Αυτές αφορούν κυρίως ανώτερα στελέχη και έχουν γίνει ήδη 20 σεμινάρια.

Επιπλέον, γίνονται σεμινάρια στον τομέα skills for jobs, επικεντρωμένα στην ΤΝ και τις εφαρμογές της, ενώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο το σύνολο των ΣΕΒ της ΕΕ, που είναι ο συλλογικός φορέας Business Europe, πραγματοποιεί ημερίδες για να ξεπεραστούν οι φόβοι για την ΤΝ και εφαρμοστούν οι ευρωπαϊκές οδηγίες.

Χαρτί ή Gemini και η διδακτική ιστορία για τη συνεργασία με τα LIDL

Όσο μιλούσε ο κ. Θεοδωρόπουλος για την ΤΝ χρησιμοποιούσε σελίδες από χαρτί για την ομιλία του, καθώς σε αυτές είναι συνηθισμένος, και με χιούμορ σχολίασε ότι μάλλον στη δική του περίπτωση ότι δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τη νέα τεχνολογία.

Πρόσθεσε, δε, ότι ίσως το πρόγραμμα ΤΝ της Google, Gemini, να απαντούσε καλύτερα τις ερωτήσεις που του τέθηκαν, ενώ παραδέχθηκε ότι το χρησιμοποίησε για να μερικές πιθανές απαντήσεις όσο ετοιμαζόταν για την ομιλία του.

Όλα αυτά δεν τα ανέφερε για να αποδείξει το κατά πόσο είναι γνώστης της τεχνολογίας, αλλά για να δείξει ότι οι εταιρείες πρέπει να ρισκάρουν και να δοκιμάζουν νέα πράγματα, καθώς το επιχειρείν είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το ρίσκο και ότι η επιβίωσή τους εξαρτάται από το πόσο εύκολα διαχειρίζονται την αλλαγή.

Κλείνοντας ανέφερε ένα προσωπικό παράδειγμα, το οποίο του έδειξε την ανάγκη για αλλαγή. Διηγήθηκε για τη συνεργασία που είχε με τη γερμανική αλυσίδα σούπερ-μάρκετ LIDL για την παραγωγή και πώληση κρουασάν σε Ελλάδα και εξωτερικό με την αξία να ανέρχεται σε δεκάδες εκατ. €. Η LIDL του είχε ζητήσει να παρέχει καλύτερα προϊόντα και ο Έλληνας επιχειρηματίας αντιδρούσε, καθώς το προϊόν ήταν ήδη επιτυχημένο.

Μάλιστα, όπως δήλωσε, αρνούνταν κάθε ενδεχόμενο για αλλαγή της παραγωγής, καθώς εκνευριζόταν. Ωστόσο, το σκέφτηκε πιο ώριμα και αποφάσισε αγκαλιάσει την πρόοδο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το προϊόν να γίνει ακόμα καλύτερο.

Αυτό δείχνει, και αυτή ήταν η τελευταία του δήλωση, ότι πρέπει να δεχόμαστε την αλλαγή και σε καμία περίπτωση, ειδικά οι εταιρείες, δε πρέπει να γινόμαστε δέσμιοι της ίδιας της επιτυχίας μας.

the toc.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *