Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ράιαν Μπιούελ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, διαπίστωσαν ότι όσοι αλλάζουν ουρά, τελικά περιμένουν κατά μέσο όρο 10% περισσότερο χρόνο από ό,τι αν είχαν μείνει στην αρχική ουρά. Όσοι αλλάζουν ουρά όχι μία αλλά δύο φορές, τα πάνε ακόμη χειρότερα, καθώς κατά μέσο όρο αναγκάζονται να περιμένουν 67% περισσότερο χρόνο.
Η ιδιαίτερη αυτή έρευνα διαπίστωσε εξάλλου ότι όσοι στέκονται σε μια ουρά, είναι τέσσερις φορές πιθανότερο να την εγκαταλείψουν όταν είναι τελευταίοι και κανείς δεν βρίσκεται πίσω τους, λόγω της αποστροφής τους για την τελευταία θέση.
«Ο αριθμός των ατόμων που βρίσκεται πίσω μας δεν έχει σχέση με το πόση ώρα θα περιμένουμε, ωστόσο επηρεάζει τη συμπεριφορά μας. Αν είμαστε στην τελευταία θέση, είμαστε περίπου 20% λιγότερο ικανοποιημένοι από ό,τι αν πίσω μας βρίσκεται έστω κι ένας άνθρωπος», δήλωσε ο Μπιούελ, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Guardian.
Κατά τους ερευνητές, «όταν πρέπει να σταθούμε στην ουρά, τείνουμε να κάνουμε την πιο ορθολογική επιλογή, δηλαδή συνήθως να σταθούμε στην πιο μικρή ουρά. Όταν όμως βλέπουμε μια άλλη ουρά να κινείται πιο γρήγορα, μπορεί να μετακινηθούμε σε αυτήν χωρίς να έχουμε επαρκείς πρόσθετες πληροφορίες, με συνέπεια συχνά να βγαίνουμε χαμένοι».
Αυτό που πάντως δεν έγινε γνωστό είναι αν τα ίδια ευρήματα ισχύουν και για εκείνους που αλλάζουν λωρίδα, όταν εγκλωβίζονται με το αυτοκίνητό τους σε μποτιλιάρισμα…
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ