Online παρενόχληση – Πότε το Twitter απενεργοποιεί λογαριασμούς;

Δήμητρα Γιωτίδου
By Δήμητρα Γιωτίδου Add a Comment
4 Min Read

Δύο γυναίκες πρόσφατα υπέβαλαν καταγγελίες στο Twitter για παρενόχληση. Ο διαφορετικός όμως τρόπος με τον οποίο η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης ανταποκρίθηκε σε καθεμία από αυτές τις υποθέσεις εγείρει ερωτήματα σχετικά με το πως το Twitter προστατεύει τους χρήστες του.

-Advertisement-

Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου το Twitter προχώρησε στην απενεργοποίηση του λογαριασμού του Μάρτιν Σκρέλι, πρώην διευθύνων συμβούλου μεγάλης φαρμακευτικής εταιρείας, επειδή αυτός ανήρτησε στην υπηρεσία κακόβολα σχόλια για τη δημοσιογράφο Λόρεν Ντούκα.

Σήμερα, η εταιρεία προχώρησε και πάλι στην απενεργοποίηση ενός ακόμα λογαριασμού, αυτού της Αλεξάντρα Μπρόντσκι, επίσης δημοσιογράφος, αφού αυτή έκανε αναδημοσίευση στο Twitter screenshots αντισημιτικών μηνυμάτων που είχε λάβει. Ωστόσο, οι λογαριασμοί των χρηστών που της έστειλαν τα κακόβουλα μηνύματα δεν απενεργοποιήθηκαν.

Αυτές οι δύο πολύ διαφορετικές περιπτώσεις τονίζουν την έλλειψη διαφάνειας στον τρόπο με τον οποίο το Twitter χειρίζεται την παρενόχληση. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα The Guardian, προς τους χρήστες οι πολιτικές κατάχρησης της υπηρεσίας φαίνεται να εφαρμόζονται μεθοδικά, με ορισμένους λογαριασμούς να έχουν απενεργοποιηθεί χωρίς πολλές εξηγήσεις. Ωστόσο, επικριτές ζητούν από την πλατφόρμα να έχει μεγαλύτερη υπευθυνότητα για τις αποφάσεις που λαμβάνει.

- Advertisement -

Η απενεργοποίηση του λογαριασμού του Σκρέλι ακολουθεί μια παρόμοια πορεία με αυτή του δημοσιογράφου Μάιλο Γιαννόπουλος, ο οποίος «εξορίστηκε» δια παντός από το Twitter το περασμένο έτος εξαιτίας παρενοχλητικών σχολίων εναντίον της ηθοποιού Λέσλι Τζόουνς.

Ωστόσο, το Twitter δεν είχε λάβει άμεσα δράση σε αυτή την υπόθεση παρά μόνο όταν η ηθοποιός δήλωσε δημόσια ότι εγκαταλείπει την υπηρεσία εξαιτίας σεξιστικών και ρατσιστικών σχολίων που δεχόταν από τον Γιαννόπουλος.

-Advertisement-
=Advertisement=

Το Twitter προχωρά στην απενεργοποίηση λογαριασμών για ποικίλους λόγους, μεταξύ των οποίων είναι η προσβλητική συμπεριφορά, η αποστολή μηνυμάτων spam ή εφόσον ο λογαριασμός έχει δεχτεί επίθεση από χακερς. Η απενεργοποίηση των λογαριασμών μπορεί να είναι είτε προσωρινή είτε μόνιμη.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς του Twitter, κάποιος χρήστης μπορεί να χαρακτηριστεί ως «βίαιος» εάν παρενοχλεί, εκφοβίζει ή χρησιμοποιεί τον φόβο για να σωπάσει τη φωνή άλλων χρηστών. Αυτό περιλαμβάνει απειλές βίας, υποκίνηση ή συμμετοχή σε στοχευμένη κακοποίηση άλλων, την προώθηση ρητορικής μίσους βάση της φυλής, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, το φύλο, την ηλικία, την αναπηρία και τη δημοσίευση προσωπικών πληροφοριών άλλων χρηστών.

Ο τρόπος όμως με τον οποίο το Twitter εφαρμόζει αυτούς τους κανόνες είναι λιγότερο σαφής. Η πλατφόρμα φαίνεται πως αντιμετωπίζει την κατάχρηση με αντιδραστικό και όχι με στρατηγικό τρόπο, ανάλογα με το πόσο υψηλού προφίλ είναι ο στόχος.

Τόσο ο Γιαννόπουλος όσο και ο Σκρέλι είχαν αποστείλει μηνύματα που θα μπορούσαν να ερμηνευθούν ως εκφοβιστικά ή μισογυνίστικα προτού απενεργοποιηθούν οι λογαριασμοί τους. Ωστόσο, το Twitter ενήργησε μόνο όταν τα σχόλια αυτά άρχισαν να απευθύνονται σε χρήστες με μεγάλο αριθμό «οπαδών».

Όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η Guardian, εκπρόσωποι του Twitter δεν απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με το πώς η πλατφόρμα αποφασίζει πότε θα προχωρήσει στην απενεργοποίηση λογαριασμών και ποιοι είναι υπεύθυνοι για τη λήψη αυτών των αποφάσεων…

 

Πηγή

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *