Το εν λόγω μοντέλο βασιζόταν στο Fiat 600 και η παραγωγή του γινόταν στην Γιουγκοσλαβία την εποχή που το κομμουνιστικό καθεστώς μεσουρανούσε. Σήμερα, τα Σκόπια (Βόρεια Μακεδονία μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών) κάνουν το πρώτο βήμα στην ηλεκτροκίνηση μετατρέποντας το Zastava 750 σε ηλεκτρικό.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είναι δημιουργία της «BB Classic Cars», μίας εταιρίας αναπαλαιώσεων κλασικών αυτοκινήτων η οποία μετατρέπει αρκετά από αυτά σε ηλεκτρικά. Η εταιρία έχει την οικονομική βοήθεια του κράτους για να στραφεί το αγοραστικό κοινό στην ηλεκτροκίνηση. Η κυβέρνηση των Σκοπίων ελπίζει να μπει στην Ευρωπαϊκή ένωση όπου οι νόμοι για την ατμοσφαιρική ρύπανση από τα αυτοκίνητα (αλλά και την παραγωγή ενέργειας με κάρβουνο είναι αυστηροί).
Ο Milorad Kitanovski, διευθυντής της BB Classic Cars, δηλώνει πως η μετατροπή του Zastava 750, το οποίο παραγόταν στο Kragujevac της Σερβίας από το 1960 ως το 1980, το κάνει όχι μόνο «καθαρότερο» αλλά και πιο γρήγορο. Μάλιστα περιορίζουν την τελική του ταχύτητα στα 120 χλμ. και η αυτονομία τους είναι στα 150 χλμ. Η φόρτιση διαρκεί 3 ώρες σε οικιακό δίκτυο και 15 λεπτά σε ταχυφορτιστή. «Το κόστος για την τρίωρη φόρτιση ανέρχεται σε λιγότερο από ένα ευρώ για τα 10 kilowatt της μπαταρίας» δήλωσε ο Kitanovski.
Οι κινητήρες των οχημάτων είναι της Γερμανικής Kessler, η οποία έχει εργοστάσιο στη Βόρεια Μακεδονία. Η τιμή του φτάνει τα 20.000 ευρώ και η εταιρία ελπίζει να ξεκινήσει σύντομα εξαγωγές.
Πηγή: iefimerida.gr