Ο Στέλιος Μάινας παρουσιάζει το βιβλίο του την Πέμπτη στη Λαμία

Lamianow.gr Add a Comment
5 Min Read

Το βιβλιοπωλείο ΒΙΒΛΙΟΑΓΟΡΑ και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ παρουσιάζουν το μυθιστόρημα του Στέλιου Μάινα “Να θυμηθώ να παραγγείλω” την Πέμπτη 26 Μαΐου στο Πολιτιστικό κέντρο δήμου Λαμιέων (Λεωνίδου 9-11), στις 8 μ.μ.

Ο ηθοποιός και συγγραφέας Στέλιος Μάινας, πρωταγωνιστής σε πλήθος επιτυχημένες παραστάσεις, ταινίες (Βαλκανιζατέρ, Μπραζιλέρο, Τετάρτη 4:45, κ.α.) και σειρές (το Νησί, Μαύρα Μεσάνυχτα, οι μεν & δεν, κ.α.), θα βρεθεί κοντά μας να μιλήσει για το πρώτο του μυθιστόρημα.

Την παρουσίαση θα συντονίσει ο επίσης ηθοποιός και καλλιτεχνικός διευθυντής του Δη.Πε.Θε. Ρούμελης Νίκος Ορφανός, που είχε συμπρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική σειρά το Νησί δίπλα στο Στέλιο Μάινα. Στην παρουσίαση, θα θυμηθούν μεταξύ άλλων την εμπειρία τους από τη σειρά που άφησε εποχή πριν δέκα χρόνια, θα συζητήσουν για λογοτεχνία και την εξαιρετική ιστορία που συνέγραψε ο Στέλιος Μάινας στο βιβλίο του.

Στην παρουσίαση θα διαβάσουν αποσπάσματα από το βιβλίο οι ηθοποιοί Κάτια Σπερελάκη και Φωτεινή Φύκα. Σύντομο χαιρετισμό θα απευθύνει ο δήμαρχος Λαμιέων Ευθύμιος Καραΐσκος.

Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Δη.Πε.Θε. Ρούμελης

 

Ο γνωστός ηθοποιός με τη σπουδαία συγγραφική πένα Στέλιος Μάινας παρουσιάζει στη Λαμία το νέο του μυθιστόρημα με τίτλο Να θυμηθώ να παραγγείλω, μια ελεγεία για την έννοια και τη διαχείριση του σωματικού και του ψυχικού πόνου ως απότοκου της βιολογικής αλλά και της συναισθηματικής απώλειας. Ένα βιβλίο που εκκινεί από τη διαλεκτική της ευθανασίας και επεκτείνεται σε ζητήματα όπως η διαχείριση της ήττας και της ματαίωσης.

Μια γιατρός, αναισθησιολόγος, η Άννα, αφηγείται την ιστορία της ζωής της από το κελί της φυλακής. Πάντα έβαζε προτεραιότητες στη ζωή της. Από μικρή. Από την πρώτη της επέμβαση, καταμεσής ενός χορταριασμένου οικοπέδου της παιδικής της ηλικίας, κρατώντας ένα σακουλάκι, επιτάχυνε τη διαδικασία της φύσης, γλιτώνοντας το μικρό γατάκι που υπέφερε από αυτό που η ίδια δεν άντεχε, τον πόνο. Κι έτσι, μεγαλώνοντας αποφάσισε να διαλέξει αυτό το επάγγελμα. Η διαχείριση του πόνου όμως την οδηγεί να ξεπεράσει τα όρια της ιατρικής ηθικής, θέτοντας το δίλημμα «ευεργέτης ή φονιάς;» Πολύ σύντομα ακολουθούν η αποκάλυψη, η νέμεσις και η τιμωρία, και η φυλάκιση. Μια ιστορία που γοητεύει αλλά και προβληματίζει.

Όπως έχει πει σε συνέντευξή του ο Στέλιος Μάινας, αφετηρία για το μυθιστόρημά του αποτέλεσε η Φόνισσα του Παπαδιαμάντη στην οποία έχει καταφύγει επανειλημμένως από τα γυμνασιακά του χρόνια, όμως την τελευταία δεκαετία κατάλαβε στην πραγματικότητα το περιεχόμενό της.

Διαβάστε ένα μικρό απόσπασμα από το βιβλίο.
Η αγαπηµένη µου Parker ήταν πάντα στις επάλξεις, ακαταπόνητη και συνεχώς ρέουσα, αλλά όταν οι σκέψεις σου έρχονται σε κύµατα, άναρχα, ακανόνιστα και άρρυθµα, κι όταν η µια φράση καβαλάει την άλλη, όπως ακριβώς ο αφρός από το µεγαλύτερο κύµα καβαλάει το µικρότερο καταπίνοντάς το, ε τότε… και ο ειρµός σου καταντάει ναυάγιο, κι όσο κι αν σου έρχεται να σκίσεις τις σηµειώσεις σου, πρέπει να συνεχίσεις να γράφεις για να επιβιώσεις.

Ξεφυλλίστε ΕΔΩ τις πρώτες σελίδες του βιβλίου.

Aκούστε ΕΔΩ το podcast με τον Κώστα Β. Κατσουλάρη.

 

Ο Στέλιος Μάινας γεννήθηκε στην Ερμούπολη της Σύρου, μεγάλωσε όμως στον Βύρωνα. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στα ΚΑΤΕΕ της Λάρισας, και τελείωσε και τη Δραματική Σχολή Βεάκη. Εργάζεται ως ηθοποιός στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο.
Το 2010 εκδόθηκε η συλλογή διηγημάτων του Τα φαινόμενα απατούν, από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

ΤΙ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ
«Ο Μάινας –ένα στοιχείο που επιβεβαιώνει τη βασική ιδιότητά του, αυτή δηλαδή, του ηθοποιού– δεν θέλει να σταθεί τόσο στην ανάλυση του ηθικού μέρους της πράξης, όσο στην ανίχνευση του προσώπου που την εκτελεί. […] Ο συγγραφέας είναι και δημιουργός και ερμηνευτής των ηρώων του και ο Μάινας δείχνει πως μπορεί να συνδυάσει και τις δύο αυτές ιδιότητες».
Μάνος Κοντολέων, BOOK PRESS

«Αξίζει να σχολιαστεί ο τρόπος γραφής του Μάινα, γιατί συνιστά μια ενδιαφέρουσα περίπτωση στον χώρο της πεζογραφίας. Πλοκή με εναλλαγές που κρατούν την αναγνωστική προσοχή σε εγρήγορση, γεγονότα που σε μια διαρκή ροή συνειρμών (καθώς η ηρωίδα του από τη φυλακή ανατρέχει στο παρελθόν καταγράφοντας γεγονότα, πρόσωπα και επιχειρώντας συνδέσεις) συνθέτουν σιγά σιγά την  προσωπικότητα της Άννας, της γιατρού αναισθησιολόγου, χωρίς φαινομενικά να σχετίζονται με την επιλογή της, κι όμως να είναι απαραίτητα για να εννοήσουμε τον χαρακτήρα της».
Διώνη Δημητριάδου, Fractal

Διαβάστε περισσότερες κριτικές και συνεντεύξεις που έχει δώσει για το βιβλίο ΕΔΩ.

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Exit mobile version