Ο θρύλος του Ρόκι Μπαλμπόα ξαναγεννιέται και ο διάδοχός του είναι έτοιμος να μπει στο ρινγκ. Στην ταινία «Κριντ: η γέννηση ενός θρύλου», τίποτα δεν έγινε εύκολα, αλλά όλα έγιναν με σεβασμό στους κανόνες του παιχνιδιού.
Ενα βήμα τη φορά, μια γροθιά τη φορά, ένας γύρος τη φορά. Ο Αντόνις (Αδωνις) Τζόνσον δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα του, τον παγκόσμιο πρωταθλητή βαρέων βαρών, Απόλο Κριντ – γνώρισε όμως την ιστορία του και το αίμα που κυλά στις φλέβες του.
Ο Αντόνις αποφασίζει να πάει στη Φιλαδέλφεια, να συναντήσει τον Ρόκι Μπαλμπόα (φίλο του πατέρα του), που έχει πια αποσυρθεί από το ρινγκ, και να του ζητήσει να γίνει ο προπονητής του, ο σύμμαχός του στην αναζήτηση ενός τίτλου, αλλά και μιας αυτόνομης ταυτότητας. Η περιπέτεια δύο αντρών, τόσο όμοιων και τόσο διαφορετικών, ξεκινά.
Υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Ράιαν Κούγκλερ («Μια στάση πριν το τέλος»), η ταινία «Κριντ: η γέννηση ενός θρύλου» εξερευνά ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του «Rocky», με πρωταγωνιστή τον υποψήφιο για Οσκαρ, Σιλβέστερ Σταλόνε, στον θρυλικό ομώνυμο ρόλο.
Η ταινία ξανασμίγει στη μεγάλη οθόνη τον Κούγκλερ με τον πρωταγωνιστή του στο «Fruitvale Station», Μάικλ Μπι Τζόρνταν, ο οποίος υποδύεται τον γιο του Απόλο Κριντ.
«Ημουν fan των ταινιών του Ρόκι από παιδί» θυμάται ο σκηνοθέτης-σεναριογράφος Ράιαν Κούγκλερ. «Ηταν κάτι που μου ενέπνευσε ο πατέρας μου, σε εμένα και τα αδέλφια μου, κάτι από τη δική του αγάπη γι’ αυτές τις ταινίες, τις οποίες έβλεπε όταν η ζωή του τον αντιμετώπιζε εχθρικά».
Κι έτσι, ο Κούγκλερ αποφάσισε να αφηγηθεί ξανά, μέσα από μια νέα οπτική γωνία, την ιστορία του πυγμάχου που ξεκίνησε ως το απόλυτο αουτσάιντερ και έφτασε να γίνει ο «Ρόκι». Απαραίτητη προϋπόθεση: να έχει τη συγκατάθεση του Σιλβέστερ Σταλόνε.
Εχοντας δημιουργήσει τον Ρόκι Μπαλμπόα και ερμηνεύοντάς τον σε έξι ταινίες, δεν ήταν δύσκολο για τον Σταλόνε να μπει και πάλι στον ρόλο. Χρειάστηκαν όμως κάποια διαπιστευτήρια: «Ημουν προληπτικός γιατί το πώς ολοκλήρωσα την τελευταία ταινία του Ρόκι ήταν ένα θαύμα» εξηγεί ο Sly.
«Τα πήγε καλά το ‘‘Ρόκι Μπαλμπόα’’. Ο Ρόκι αποχαιρέτησε το κοινό κι εγώ είπα, τελείωσε, ας μην το πιέζουμε άλλο. Κι οκτώ χρόνια αργότερα, ένας νεαρός μού χτυπά την πόρτα και θέλει να ξανανοίξει την ιστορία. Τότε σκέφτηκα: Θεέ μου, ο κόσμος θα νομίζει ότι το κάνω μόνο για τα λεφτά. Κανείς δεν θα πιστέψει ότι υπάρχει κάτι αληθινό στην ταινία».
Ομως ο Κούγκλερ στήριξε όλη τη δημιουργικότητά του στη χημεία μεταξύ του Σταλόνε και του πρωταγωνιστή του, Μάικλ Μπι Τζόρνταν: «Μόλις τους έβαλα σ’ ένα δωμάτιο για να μιλήσουμε ήταν λες κι ο ένας τρεφόταν από τον άλλον. Μοιάζουν πολύ οι προσωπικότητές τους, το χιούμορ, η εργασιακή ηθική τους, το πάθος τους για την ηθοποιία».
Για τον Τζόρνταν η εμπειρία μοιάζει ακόμα απίστευτη. «Ο Sly είναι ένας πολύ έξυπνος και πολύ έμπειρος άνθρωπος» λέει. «Κάνει αυτή τη δουλειά εδώ και σαράντα χρόνια κι είναι γεμάτος σοφία. Εχει τόσες ιστορίες, συνεχώς σε συμβουλεύει για κάτι. Είναι απίθανος τύπος από κάθε άποψη. Και το να τον βλέπεις να μεταμορφώνεται σε Ρόκι είναι απίστευτο, γιατί είναι ένας ήρωας εντελώς διαφορετικός από τον ίδιο. Εχουν όμως κάποια κοινά, είναι κι οι δυο τόσο σεμνοί. Ναι, ο Sly απλώς το ’χει!»
Από την άλλη πλευρά, ο Σταλόνε βλέπει στον Τζόρνταν έναν εκκολαπτόμενο σταρ: «Είναι το μόνο πράγμα που δεν μπορείς να αγοράσεις, να κατασκευάσεις, στο κοινό είτε θα αρέσεις, είτε όχι. Είτε θα σ’ αγαπήσει, είτε όχι. Υπάρχει κάτι. Ενα μαγικό βλέμμα.
Δεν έχει σχέση με την ομορφιά ή τους μυς, αλλιώς κάθε ωραίος και γυμνασμένος τύπος θα ήταν σταρ. Είναι κάτι άλλο, μια σπίθα ανθρωπιάς που κρύβεται εκεί μέσα, που σε κάνει να ξεχωρίζεις από τους άλλους ηθοποιούς».
Για τα γυρίσματα της ταινίας, επαγγελματίες πυγμάχοι υψηλού επιπέδου μπήκαν στο ρινγκ και αναμετρήθηκαν με τον Τζόρνταν, προκειμένου ο Ράιαν Κούγκλερ να καταγράψει με ρεαλιστικό τρόπο την πορεία του νεαρού πυγμάχου: ο πρωταθλητής βαρέων βαρών του Λίβερπουλ, Αντονι Μπελιού, στον ρόλο του «Pretty» Ρίκι Κόνλαν, ο χρυσός ολυμπιονίκης Αντρέ Γουόρντ, στον ρόλο του Ντάνι «Stuntman» Γουίλερ, και το γέννημα-θρέμμα της Φιλαδέλφειας, Γκάμπριελ Ροσάντο, στον ρόλο του Λίο «The Lion» Σπορίνο.
Οσο για τους αγώνες μποξ που αποτελούν την κορύφωση της ταινίας, αυτοί χορογραφήθηκαν από τον ειδικό Κλέιτον Μπάρμπερ σε συνεργασία με τον Κούγκλερ – και την πολύτιμη βοήθεια του βετεράνου στις κινηματογραφικές αναμετρήσεις και λάτρη του μποξ, Σ. Σταλόνε.