Ο πραγματικός πίνακας πίσω από τη σκηνή στους Ολυμπιακούς Αγώνες που προκάλεσε «πόλεμο» – Δεν ήταν ο Μυστικός Δείπνος

Lamianow.gr Add a Comment
2 Min Read

Έργο Ολλανδού καλλιτέχνη του 17ου αιώνα λέγεται ότι ενέπνευσε την απεικόνιση που προσέβαλε χριστιανούς και συντηρητικούς κριτικούς.

Ησκηνή με τον «γαλάζιο θεό Διόνυσο» στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων πυροδότησε μια σειρά έντονων αντιδράσεων από ομάδες συντηρητικών αλλά και της Εκκλησίας.

Μάλιστα, μεγάλος χορηγός της διοργάνωσης αποσύρθηκε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες λόγω της σκηνής και η οργανωτική επιτροπή του Παρισιού 2024 την Κυριακή ζήτησε συγγνώμη για όσους είχαν προσβληθεί από τη σκηνή.

Στην απεικόνιση που κατήγγειλαν χριστιανοί και συντηρητικοί κριτικοί ως προσβλητική παρωδία, περιλαμβάνονταν drag queens, τρανς μοντέλο και ένας γυμνός τραγουδιστής, που υποδυόταν τον θεό Διόνυσο να κάθεται σε μπολ με φρούτα. 

«Σου θυμίζει κάτι αυτός ο πίνακας;» ρώτησε το Μουσείο Magnin στη γαλλική πόλη Ντιζόν (με ένα κλείσιμο του ματιού) στο X, προσκαλώντας τους ανθρώπους να «έρθουν και να θαυμάσουν» τη Γιορτή των Θεών, που ζωγράφισε ο καλλιτέχνης Jan van Bijlert μεταξύ 1635 και 1640.

Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα του The Guardian, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της τελετής έναρξης, Thomas Jollyαρνήθηκε ότι η σκηνή με τίτλο «Festivity», βασίστηκε στον πίνακα «Ο Μυστικός Δείπνος» του Leonardo da Vinci.

«Δεν ήταν αυτή η έμπνευσή μου», είπε στο BFM TV. «Νομίζω ότι ήταν αρκετά ξεκάθαρο. Είναι ο Διόνυσος που φτάνει στο τραπέζι… Γιατί είναι εκεί; Γιατί είναι ο θεός του γλεντιού, του κρασιού και ο πατέρας της Σηκουάνα, της θεάς του ποταμού Σηκουάνα».

Στην τελετή της Παρασκευής, την οποία παρακολούθησαν 23 εκατομμύρια άνθρωποι στη Γαλλία και, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Harris, βαθμολογήθηκε με επιτυχία κατά 86%, τον Διόνυσο υποδύθηκε ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός Philippe Katerine. 

Η ιδέα, είπε ο Thomas Jolly, ήταν «περισσότερο να κάνω ένα μεγάλο παγανιστικό πάρτι που να συνδέεται με τους θεούς του Ολύμπου, τον Ολύμπιο, τον Ολυμπισμό… Δεν θα βρεις ποτέ σε μένα κανενός είδους επιθυμία να κοροϊδέψω, να υποτιμήσω οτιδήποτε. Ήθελα μια τελετή που συμφιλιώνει».

Ο Jolly δεν κατονόμασε τον πίνακα που ενέπνευσε το ταμπλό, αλλά ιστορικοί τέχνης στη Γαλλία και την Ολλανδία έχουν επισημάνει το έργο του Jan van Bijlert , μια απεικόνιση των αρχαίων ελληνικών θεοτήτων που συγκεντρώθηκαν για μια γιορτή στον Όλυμπο.

reader.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Exit mobile version