Ο mr. Facebook δεν ξέρει ή παριστάνει τον ανήξερο

Δημήτρης Λάιος
By Δημήτρης Λάιος Add a Comment
4 Min Read

Ενώπιον γερουσιαστών του Κογκρέσου κατέθεσε ο CEO του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ την Τρίτη, σε μια ακρόαση που μεταδόθηκε ζωντανά και προσέλκυσε το ενδιαφέρον εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Οι γερουσιαστές που βρέθηκαν μπροστά στον mr. Facebook θέλησαν να πάρουν πειστικές απαντήσεις για το θέμα της Cambridge Analytica, το ρόλο που έπαιξε ο κολοσσός των social media στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης κατά την προεκλογική περίοδο, πριν τις αμερικανικές εκλογές του 2016, αλλά και την ανάμειξη του ρωσικού παράγοντα σε αυτές.

-Advertisement-

Παρά το γεγονός πως ο Mark Zuckerberg φαίνεται πως έκανε πρόβα πριν την ακρόαση, τόσο ο ίδιος, όσο και οι συνεργάτες του, ο CEO του Facebook εμφανίστηκε πολλές φορές αμήχανος, δήλωσε άγνοια σε πολλά από τα φλέγοντα ζητήματα που έχουν έρθει στο φως το τελευταίο διάστημα αναφορικά με την αξιοποίηση προσωπικών δεδομένων χρηστών, ενώ δεν έλειψαν οι στιγμές που επιφυλάχθηκε να απαντήσει στους γερουσιαστές, πριν συμβουλευτεί την ομάδα του.

Ομολογία αποτυχίας

Ο Αμερικανός εμφανίστηκε από την πρώτη στιγμή απολογητικός στην ομιλία του, αφού παραδέχτηκε πως η Facebook απέτυχε να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών στην περίπτωση της Cambridge Analytica, ενώ ισχυρίστηκε πως συνειδητοποιήσαν πολύ αργά την ανάμειξη του ρωσικού παράγοντα στις αμερικανικές εκλογές.

Ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει το γεγονός πως κατά τη διάρκεια της ακρόασης, γερουσιαστές παρουσίασαν τους όρους χρήσης της Cambridge Analytica, στους οποίους φαίνεται ξεκάθαρα πως η τελευταία θα εκμεταλλευόταν τα δεδομένα που της παρείχε το facebook για τους σκοπούς που επιθυμούσε. Ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε άγνοια για το περιστατικό, ωστόσο παραδέχτηκε πως δεν υπήρξε καμιά παρέμβαση εντός της εταιρίας του, αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο.

- Advertisement -

Επίσης, ο Ζάκερμπεργκ παραδέχτηκε πως η εταιρία συνεργάστηκε με την ομάδα του Ντόναλντ Τραμπ κατά την προεκλογική περίοδο, όπως όμως υποστήριξε, έχει συνεργαστεί αντίστοιχα και με άλλες ομάδες (χωρίς ωστόσο να φέρει κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα).

Μάλιστα, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ισχυρίστηκε πως η facebook δεν πουλά τα δεδομένα στους διαφημιστές, αλλά είναι εκείνη που τα επεξεργάζεται προκειμένου να “σερβίρει” τη διαφήμιση στον κατάλληλο χρήστη.

-Advertisement-
=Advertisement=

Κέρδος εναντίον ιδιωτικότητας

Κατά τη διάρκεια της μαραθώνιας συζήτησης στο Κογκρέσο, πολλοί ήταν οι γερουσιαστές που διερωτήθηκαν πως θα μπορέσει να διασφαλιστεί η ιδιωτικότητα, την ώρα που χάρη στα δεδομένα που συλλέγει η facebook είναι εκείνα που συμβάλουν στην επιτυχημένη διαφήμιση και άρα στα αστρονομικά κέρδη από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ άφησε να εννοηθεί πως θα προσφερθεί η δυνατότητα σε χρήστες να αποφύγουν την “εκμετάλλευση” αυτή, με κάποια χρηματική επιβάρυνση.

Όπως είπε ο CEO και ιδρυτής του Facebook, στοχεύουν να διατηρηθεί “μέρος” της πλατφόρμας δωρεάν προς το χρήστη.

Οι Facebook υποκλοπές

Ένα άλλο θέμα στο οποίο εστίασαν ιδιαίτερα οι γερουσιαστές ήταν το ζήτημα της συλλογής δεδομένων του facebook, από κινητά τηλέφωνα. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ δεν αρνήθηκε το γεγονός, τονίζοντας ωστόσο πως αυτό συμβαίνει μόνο σε περίπτωση που κάποιος επιλέξει το messenger προκειμένου να στέλνει και SMS.

Άλλωστε το διακύβευμα στο οποίο στάθηκαν πολλοί από τους γερουσιαστές είναι η προστασία της ιδιωτικής ζωής που μοιάζει να τίθεται εν αμφιβόλω έπειτα από την αποκάλυψη των πρακτικών που χρησιμοποιούν οι εταιρίες.

 

Πηγή: news247.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *