Βασική αποστολή και νομοτελειακός προορισμός του Φροντιστηρίου, («Shadow Education», όπως ονομάζεται διεθνώς το «Φροντιστήριο» ) είναι η ουσιαστική και καθοριστική συμβολή του στην παιδεία της νέας γενιάς. Τα ιστορικά στοιχεία μαρτυρούν τη διαχρονικότητα, το βάθος και το πλάτος ενός Παράλληλου Θεσμού με εξισωτικό κοινωνικό ρόλο.
Εντούτοις, η κοινωνία συχνά οδηγείται στο να επιλέξει τα ιδιαίτερα μαθήματα και εμείς ως φροντιστές δεν μπορούμε παρά να εγείρουμε τις παιδαγωγικές μας – και όχι μόνο – αντιρρήσεις, εξαίροντας τη Νομιμότητα της Συναλλαγής στη μια περίπτωση, την παρανομία, την αδιαφάνεια και τη ρευστότητα στην άλλη.
Νόμιμο Φροντιστήριο | Παράνομο «Ιδιαίτερο» |
Ως πιστοποιημένο από το κράτος πληροί τις δέουσες προδιαγραφές και ποιότητα. | Δεν διαθέτει κανενός είδους «εγγύηση ποιότητας». Η κοινωνία μένει έρμαιο της φήμης και του κύρους των καθηγητών. |
Είναι ενημερωμένο πάντοτε γύρω από τις αλλαγές που δρομολογούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων | Δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Αντίθετα οι «Door to door teachers» παραπέμπουν για ενημέρωση …στις εκδηλώσεις και δράσεις των φροντιστηρίων! |
Διαθέτει συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών, που καλύπτει πλήρως τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών | Το «πρόγραμμα σπουδών» διαμορφώνεται από παράγοντες όπως το βαλάντιο του γονέα, η «εμπειρία» του εκπαιδευτικού κ.λ.π. |
Η υποστήριξη του μαθητή δεν είναι μόνο γνωστική, αλλά και συμβουλευτική, ψυχολογική κ.λ.π. | Εδώ ισχύει το η 5λεπτη «ενημέρωση» του γονέα πριν ή μετά το μάθημα, συνοδευόμενη συνήθως και το ανάλογο κέρασμα! |
Ο Φροντιστηριακός Χώρος είναι εκ των πραγμάτων πολυμορφικός , πολυτασικός και ευέλικτος και εν ονόματι αυτών των αρετών επιβιώνει και μετεξελίσσεται . | Το «ιδιαίτερο» παραμένει προσκολλημένο σε απαρχαιωμένες μεθόδους διδασκαλίας, δίχως τη δυνατότητα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και μεθόδων. |
Έχει προσιτά και νόμιμα δίδακτρα | Το φθηνό είναι βολικό, το ακριβό καλό;…Ποιος το γνωρίζει; Ποιος το εγγυάται; |
Οι επιδόσεις των μαθητών φέρουν την υπογραφή των φροντιστηρίων | Στο «ιδιαίτερο» …εύκολα μπορεί να αποποιηθεί κανείς τις ευθύνες του…τις εκπαιδευτικές, αλλά και τις φορολογικές! |
Η άμιλλα και ο συναγωνισμός της φροντιστηριακής τάξης επενεργούν ευεργετικά στο μαθητή | Η «ασφυκτική» ατμόσφαιρα του μαθήματος εξωθεί κάποτε στην ανία, κάποτε στην εγκατάλειψη της προσπάθειας λόγω πίεσης |
Το μέλλον του φροντιστηριακού θεσμού στην Ελλάδα και τον κόσμο έχει κριθεί ιστορικά και θα επικυρωθεί στον 21ο αιώνα στη συνδιαχείριση των εκπαιδευτικών συστημάτων. “Shadow Education moves beyond regular public schooling” επιγράφουν τη σχετική τους διατριβή οι Scott Davies και Janice Aurini από το McMaster University του Halifax… | Το «ιδιαίτερο» μήπως συνιστά μια καθ’ όλα «παράνομη μορφή σκιώδους εκπαίδευσης» που απομυζεί οικονομικά την ελληνική οικογένεια, φοροδιαφεύγει, μα κυρίως παρασιτοβιοί στο όνειρο των νέων για σπουδές και λαμπρό μέλλον! |
…Τα συμπεράσματα εμφανή, οι αποφάσεις δικές σας!…Καλή σχολική χρονιά!