Νέα εξέλιξη στο ναυτικό δυστύχημα της Αίγινας- Στα όρια της μέθης ο χειριστής της λάντζας

4 Min Read

Τι έδειξε η τοξικολογική εξέταση στον 58χρονο καπετάνιο της μοιραίας λάντζας και πώς αυτό αλλάζει ορισμένα δεδομένα της υπόθεσης

Νέα τροπή στο τραγικό δυστύχημα της Αίγινας δίνουν τα αποτελέσματα της τοξικολογικής εξέτασης στον 58χρονο αποθανόντα καπετάνιο της μοιραίας λάντζας, στην οποία επέβαιναν τα θύματα καθώς διαπιστώθηκε πως είχε καταναλώσει ποσότητα αλκοόλ αρκετά μεγαλύτερη του κανονικού.

Σύμφωνα με όσα δημοσιεύει Το Βήμα, που παραθέτει την έκθεση τοξικολογικής εξέτασης του Εργαστηρίου και Τοξικολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας, που συντάχθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2016, στο αίμα του χειριστή του πλοιαρίου «Αντωνία», ο οποίος επίσης έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα, βρέθηκε αλκοόλ της τάξης των 0,69 γραμμαρίων ανά λίτρο με όριο το 0,50.

Όπως υποστηρίζεται στο σχετικό δημοσίευμα, η διαπίστωση αυτή αναμένεται να έχει σημαντικό ρόλο στη δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης. Και αυτό διότι υπάρχουν ασαφή στοιχεία στις συνθήκες του ναυτικού δυστυχήματος και η άνω των ορίων χρήση αλκοόλ του χειριστή του πλοιαρίου μπορεί να κριθεί ότι έχει συμβάλει στην καθυστερημένη αντίδρασή του κατά τη δραματική σύγκρουσή του με το ταχύπλοο. Επιπλέον μπορεί να τεθεί, σύμφωνα με νομικούς, θέμα πως «ο χειριστής του πλοίου που θα μετέφερε τόσα άτομα με το τουριστικό πλοιάριο να είχε υπερβεί τα όρια στη χρήση αλκοόλ και να βρισκόταν σε κατάσταση σχετική μέθης».

Το πολυσυζητημένο ναυτικό δυστύχημα σημειώθηκε στις 12.30 το μεσημέρι της 16ης Αυγούστου 2016, όταν το ταχύπλοο «Duende» το οποίο οδηγούσε ο 77χρονος επιχειρηματίας Θρασύβουλος Λυκουρέζος, με επιβάτες τρεις ηλικιωμένους φίλους του, εμβόλισε το τουριστικό πλοιάριο «Αντωνία» στο οποίο επέβαιναν 24 άτομα, από τα οποία πνίγηκαν τα τέσσερα, ανάμεσά τους και ένα πεντάχρονο αγόρι. Από την προανάκριση της υπόθεσης κρίθηκε προφυλακιστέος ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου.

Όπως έχει προκύψει από την ανάλυση των δεδομένων, «το ταχύπλοο που φέρεται να εκινείτο, σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, με μεγάλη ταχύτητα από δεξιά της λάντζας και οι κανόνες αποτροπής ατυχημάτων στη θάλασσα επιβάλλουν ο οδηγός του σκάφους που δεν έχει προτεραιότητα να σταματήσει. Υπάρχει όμως και συμπληρωματικός κανόνας που αναφέρει ότι, αν δεν υπάρχει συγκράτηση του σκάφους που δεν έχει την προτεραιότητα, δηλαδή του “Αντωνία”, η ευθύνη μεταφέρεται στον χειριστή του ερχόμενου από δεξιά σκάφους, δηλαδή του ταχυπλόου “Duende”, να αποφύγει τη σύγκρουση.

Ο 77χρονος επικαλείται ότι εκείνη την ώρα είχε στραμμένη την προσοχή του “ως ώφειλε” στα δεξιά του όπου υπήρχαν και άλλα πλοιάρια. Και έτσι δεν έκανε καμία κίνηση να αποφύγει τη σύγκρουση». Επιβαρυντικό στοιχείο για τον χειριστή του ταχύπλοου ήταν ότι εγκατέλειψε το σημείο της τραγωδίας και δεν υποβοήθησε τα θύματα.

Ωστόσο τώρα εκτιμάται ότι η συγκεκριμένη ποσότητα αλκοόλ στο αίμα του άτυχου χειριστή της λάντζας αλλάζει τυπικά και ουσιαστικά ορισμένα από τα δεδομένα της υπόθεσης. Και αυτό επειδή μπορεί να του αποδοθεί ότι «είχε λόγω χρήσης αλκοόλ, τις κρίσιμες στιγμές, μειωμένα αντανακλαστικά». Αναφέρεται ότι από τις ίδιες εξετάσεις δεν προέκυψε χρήση αλκοόλ από τον 77χρονο προφυλακισθέντα.

Τέλος, στον φάκελο της υπόθεσης εντάχθηκαν δεδομένα τηλεφωνικών κλήσεων των εμπλεκόμενων στο δυστύχημα λίγο μετά το τραγικό συμβάν. Τα δεδομένα αυτά προς το παρόν επιβεβαιώνουν την ήδη γνωστή (από σειρά καταθέσεων αλλά και απολογιών) ροή γεγονότων και συνεννοήσεων.

 

Πηγή: Το Βήμα

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Exit mobile version