Με 10.000 επιπλέον κλίνες, σε σχέση με πέρυσι, υποδέχεται φέτος τους επισκέπτες της η Σαντορίνη, όπως επισήμανε o δήμαρχος Θήρας, Αναστάσιος – Νικόλαος Ζώρζος.
Σύμφωνα με τον κ. Ζώρζο, «αυτό που κύρια απασχολεί τη διοίκηση του νησιού πλέον, είναι το να διατηρηθεί η ποιότητα του τουριστικού προφίλ του διάσημου νησιού: Δεν μας απασχολούν τόσο οι αριθμοί όσο η ποιότητα». Πρόσθεσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”, πως η Σαντορίνη είναι ένας «τουριστικός προορισμός κορεσμένος» και για τον λόγο αυτό η δημοτική Αρχή ζητά από το 2015 να ισχύσει ο ειδικός νόμος περί κορεσμού και συνεπώς με την έγκριση του υπουργείου Τουρισμού «να μη δίδονται άλλες άδειες για κατασκευή ξενοδοχειακών μονάδων ή καταλυμάτων».
Σύμφωνα με τον κ. Ζώρζο μια τέτοια εξέλιξη κρίνεται ως επιβεβλημένη «καθώς το δυνατό στοιχείο της Σαντορίνης είναι η ίδια της η γη και με την κατασπατάληση φυσικών πόρων αίρονται τα πλεονεκτήματα που έχει ένας τόπος» και έτσι «για να παραμείνει το νησί ο πρώτος προορισμός στην Ελλάδα θα πρέπει να τύχει προστασίας».
Σε ό,τι αφορά δε τις υποδομές, ο κ. Ζώρζος αναφέρθηκε και στη νέα εξέλιξη που έρχεται από το 2018 σε ότι αφορά το ειδικό τέλος που θα επιβάλλεται στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων. «Είναι κάτι που προχωρά και αφορά τον κώδικα ISPS (σ.σ International Ship and Port Facility Security Code), με την υποχρέωση εφαρμογής να ξεκινά από τη Σαντορίνη» σημείωσε ο κ. Ζώρζος που εξηγεί πως η πληρωμή του τέλους, ύψους ενός ευρώ, ενεργοποιείται την άνοιξη του 2018, ενώ τα χρήματα είναι ανταποδοτικά αφού θα κατευθυνθούν στις λιμενικές υποδομές. «Κάθε έτος καταφθάνουν στο νησί 800.000-850.000 επιβάτες κρουαζιέρας» σημειώνει ο δήμαρχος Θήρας.
Για το νησί της Κυκλάδων προωθείται τέλος σύμφωνα με τον κ. Ζώρζο και μια μεγάλη αλλαγή σε ό,τι αφορά τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων, «μια αλλαγή που θα αφορά τη ρύθμιση των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων και την κατανομή των αφίξεων τους μέσα στην εβδομάδα ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός σε κάποιες μόνο ημέρες (και έχει αποφασιστεί) μετά από πολύμηνη διαβούλευση με τους φορείς της κρουαζιέρας».
Πηγή: Protothema.gr