Σε αναδίπλωση κάνοντας μάλιστα λόγο περί «φιλολογικής ερμηνείας» σχετικά με την αναφορά του σε «λαθρομετανάστες» προχωρά ο μητροπολίτης Χίου αφού το πρόσφατο κήρυγμα μίσους που έκανε από άμβωνος έφτασε στην εισαγγελέα κατά του ρατσισμού στην Αθήνα και στην Εισαγγελία Χίου.
Τα σχετικά δημοσιεύματα με τις αναφορές του μητροπολίτη Μάρκου σε «λαθρομετανάστες» όπως ο ίδιος φέρεται να δήλωσε ότι βλέπει τους πρόσφυγεςέχουν σταλεί από τον γενικό γραμματέα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Κωστή Παπαϊωάννου στην εισαγγελέα για να διερευνηθεί αν διέπραξε αξιόποινες πράξεις.
Με επίσημη ανακοίνωσή του σήμερα ο μητροπολίτης προσπαθεί να τα μαζέψει λέγοντας ότι έκανε «φιλολογική ερμηνεία της λέξεως “λαθρομετανάστης”, την οποία δεν πρέπει να ενοχοποιούμε» και πως στη συνέχεια ανέφερε και το περιεχόμενο της λέξης «πρόσφυγας» κατά το διεθνές δίκαιο.
Αναλυτικά η ανακοίνωσή του έχει ως εξής:
«Ἐξ ἀφορμῆς δημοσιεύματος τοπικῆς Ἐφημερίδος, τό ὁποῖο μέ φέρνει νά εἶπα «ὅτι δέν ὑπάρχουν πρόσφυγες, ἀλλά εἶναι ὅλοι λαθρομετανάστες», θά ἤθελα, γιά νά ἀποφευχθεῖ κάθε παρεξήγηση, νά ἐνημερώσω γιά τήν ἀκρίβεια τῆς ἀναφορᾶς μου: Ἐτόνισα ὅτι γιά μᾶς οἱ ἄνθρωποι αὐτοί εἶναι εἰκόνες τοῦ Θεοῦ, τούς ὁποίους συμπονοῦμε καί συμπαριστάμεθα. Στή συνέχεια ἔκανα μιά φιλολογική ἑρμηνεία τῆς λέξεως «λαθρομετανάστης», τήν ὁποία δέν πρέπει νά ἐνοχοποιοῦμε, καί ἀνέφερα καί τό περιεχόμενο τῆς λέξεως «πρόσφυγας» κατά τό διεθνές δίκαιο.
Γιά τήν θέση μου ἀπέναντι στό φαινόμενο αὐτό παραπέμπω:
α) Σέ ὅσα ἀνέφερα στόν κ. Πρωθυπουργό κατά τήν συνάντησή μας στό Μέγαρο Μαξίμου τόν Νοέμβριο τοῦ 2015, γιά τά ὁποῖα ἔδειξε τήν ἱκανοποίησή του.
β) Στό δημοσίευμα politischios.grτῆς 27.10.2015 «Ἀνοίγουν τά κελιά τῶν ἐκκλησίων γιά τούς πρόσφυγες».
γ) Στό δημοσίευμα τῆς imchiou.gr«Διακονία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν γιά τούς πρόσφυγες» (Δεκέμβριος 2015) καί
δ) Στό δημοσίευμα τῆς era-aegean.gr «συμπαράσταση στό Γ. Κουτσοδόντη ἀπό τό Μητροπολίτη Χίου» (8.6.2016).
Ἡ μελέτη αὐτῶν θά δείξει τήν τῶν πραγμάτων ἀλήθεια».
newpost.gr