Μείωση γραφειοκρατίας: Ο μοναδικός κωδικός που θα ξεκλειδώνει τα πάντα

4 Min Read

Στη μείωση της ψηφιακής γραφειοκρατίας που δημιουργεί σύγχυση στους πολίτες, οι οποίοι δεν βγάζουν άκρη όταν απευθύνονται σε ψηφιακές πλατφόρμες υπουργείων και φορέων για να αναζητήσουν κάποιο έγγραφο, στοχεύει το νεοσύστατο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ήδη, τόσο ο κ. Κυριάκος Πιερρακάκης όσο και ο κ. Γιώργος Γεωργαντάς, έχουν σηκώσει τα μανίκια ψηλά ώστε να υπάρξουν πολύ γρήγορα τα πρώτα αποτελέσματα.

-Advertisement-

Η εντολή που έχουν πάρει τα πολιτικά στελέχη του υπουργείου από τον πρωθυπουργό είναι να μειώσουν τις δαπάνες και τον χρόνο, να αυξήσουν τη διαφάνεια και να ενοποιήσουν όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται, έτσι ώστε οι πολίτες να μην χρειάζεται να έρχονται σε επαφή με το δημόσιο για να εκδώσουν τα απαραίτητα έγγραφα.

Παράδειγμα: για τη μεταβίβαση ενός ακινήτουχρειάζονται περίπου τα 23 διαφορετικά έγγραφα. Η δουλειά του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργου Γεωργαντά, είναι να βρει -μέσα από τις επιτροπές επιστημόνων και τεχνοκρατών- ποια από τα έγγραφα αυτά είναι αχρείαστα, ποια καλύπτουν άλλες υπηρεσίες, ποια εκδίδονται από διαφορετικές υπηρεσίες του Δημοσίου, και όταν ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη μελέτη, τότε να έρθει το υπουργείο και να πει ότι μειώνει τον αριθμό τους. Κάποια εξ αυτών θα καταργηθούν, κάτι που αυτόματα σημαίνει πως μειώνεται η απίστευτη γραφειοκρατία.

Δηλαδή, με άλλα λόγια, πρώτα απλουστεύονται οι διαδικασίες και στη συνέχεια ψηφιοποιούνται έτσι ώστε με την ολοκλήρωση των διαδικασιών, ο πολίτης να μπορεί να εξυπηρετηθεί για το έγγραφο που θα χρειαστεί -από το πιο απλό μέχρι το πιο σύνθετο- πατώντας ένα μόνο κουμπί από το σπίτι του, χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερες γνώσεις υπολογιστών, ή πηγαίνοντας σε ένα ΚΕΠ της γειτονιάς του.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες και με τον τρόπο που σχεδιάζεται η «ψηφιακή επανάσταση», ο κάθε χρήστης θα παραλαμβάνει έναν μοναδικό κωδικό αριθμό και πληκτρολογώντας τον θα μπορεί να μπαίνει στο κεντρικό σύστημα και να τυπώνει τα έγγραφα που χρειάζεται. Στην ουσία θα πιστοποιείται ο ίδιος ώστε να ξέρει το κράτος ότι είναι ο συγκεκριμένος πολίτης αυτός που ζητά το έγγραφο και όχι κάποιος άλλος, αναφέρει ο υφυπουργός Γιώργος Γεωργαντάς που χειρίζεται το όλο θέμα.

Στην ουσία το νέο υπουργείο, που συστάθηκε ως συνέχεια αυτού που ήταν επικεφαλής ο κ. Νίκος Παππάς, θα επιχειρήσει να ενώσει όλες τις διαδικτυακές πύλες φορέων και υπουργείων ώστε τα στοιχεία του κάθε πολίτη, από τη στιγμή που γεννιέται, να υπάρχουν σε ένα κεντρικό σύστημα και ό,τι έγγραφο χρειάζεται να υπάρχει εκεί ώστε κάθε φορά να μπορεί να το βρίσκει αμέσως, χωρίς ταλαιπωρία και πολλές αναζητήσεις σε διαφορετικά υπουργεία. Γι’ αυτό, άλλωστε, μεταβιβάστηκαν όλα τα στοιχεία των πολιτών από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων στο νέο υπουργείο, που θα έχει τη γενική εποπτεία για την απλούστευση των διαδικασιών.

Το πρόγραμμα, σύμφωνα με τους υπεύθυνους, είναι αρκετά φιλόδοξο και θα χρειαστούν αρκετοί διαγωνισμοί για το ποιοι θα στήσουν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, έτσι ώστε να παρέχουν ασφάλεια για να μην διαρρεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Άλλωστε, ο μετασχηματισμός του κράτους είναι θέμα που τίθεται συνεχώς και από τις Ανεξάρτητες Αρχές, οι οποίες δέχονται αρκετά παράπονα από τον κόσμο, όπως π.χ. η Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη. Παράλληλα, όμως, αποτελεί και βασική δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος θέλει μεταρρυθμίσεις αυτού του είδους, όπως, άλλωστε και οι θεσμοί.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανήκει στις πρώτες προτεραιότητες του πρωθυπουργού ο οποίος θέλει να ανακοινώσει στα εγκαίνια της ΔΕθ συγκεκριμένες επιλογές που θα έχουν ήδη αποτελέσματα και για αυτό τον λόγο, οι ιθύνοντες τρέχουν για να προλάβουν τις ημερομηνίες, αφού θα πρέπει ο κ. Μητσοτάκης πρέπει να κάνει τον απολογισμό της προσπάθειας στις αρχές Σεπτεμβρίου.

πηγή : cnn.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *