Από την αρχή του τρέχοντος σχολικού έτους, τα τμήματα της Γ’ τάξης του 3ου Γυμνασίου Χανίων «περιπλανώνται» από τον έναν χώρο στον άλλο, καθώς στην πραγματικότητα οι μαθητές είναι… άστεγοι στο ίδιο τους το σχολείο.
Το γυμνάσιο διαθέτει τρία τμήματα σε κάθε τάξη. Για τις ανάγκες της στέγασης των τμημάτων του, χρησιμοποιούσε μέχρι τώρα και μια αίθουσα προκάτ, η οποία βρίσκεται στον χώρο του λυκείου. Τη νέα σχολική χρονιά το λύκειο αποφάσισε να δημιουργήσει ένα επιπλέον τμήμα και να χρησιμοποιήσει την αίθουσα προκάτ, με αποτέλεσμα το τμήμα του γυμνασίου που μέχρι τότε φιλοξενείτο στην αίθουσα να μείνει άστεγο!
Η απόφαση μάλιστα αυτή υλοποιήθηκε, όπως υποστηρίζουν οι διδάσκοντες στο σχολείο, χωρίς να έχει υπάρξει μέριμνα για την τύχη του τμήματος του γυμνασίου, που δεν είχε πλέον αίθουσα για να κάνει μάθημα.
Έτσι, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, δυο τμήματα της Γ’ Γυμνασίου κάνουν μάθημα σε αίθουσες, ενώ το τρίτο τμήμα περιφέρεται σε όποια αίθουσα είναι άδεια. Για να τηρηθεί μάλιστα μια κάποια ισονομία, το σύστημα λειτουργεί εκ περιτροπής μεταξύ των τριών τμημάτων. Κάθε δυο εβδομάδες δηλαδή αλλάζει το τμήμα που… βγαίνει στην αναζήτηση χώρου για μάθημα.
Συμβολική κατάληψη για να βρεθεί λύση
Τα παιδιά διαμαρτύρονται, έχοντας στο πλευρό τους δικαίως τους καθηγητές και τους γονείς. Σήμερα μάλιστα προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη του σχολείου, για να κοινοποιήσουν το πρόβλημα και να καταστήσουν σαφές στους φορείς ότι απαιτείται να βρεθεί άμεσα λύση.
«Με όλη την καλή διάθεση, μιλήσαμε με τον διευθυντή και τον πρόεδρο του συλλόγου γονέων που κατανοούν το πρόβλημα. Αποφασίσαμε σήμερα να κρατήσουμε κλειστό το σχολείο για να εκφράσουμε τη διαμαρτυρία μας. Εμείς θέλαμε και τον δήμαρχο να έρθει να δει το πρόβλημα», δήλωσε ο γραμματέας του συλλόγου μαθητών του 3ου Γυμνασίου.
«Το Γ2 αφού πήρε άδεια και από το σχολείο και από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων πήγε στον κ. Βάμβουκα (δήμαρχο), μας είπε ότι θα βρουν μια λύση, έχουν περάσει δύο μήνες και δεν έχει βρεθεί καμία. Συνέχεια λένε ότι θα φτιάξουν τάξη, αλλά δεν μας δίνουν σημασία. Ο λόγος που κάνουμε αυτήν την κατάληψη ή για να μας προσέξουν και για να δώσει σημασία ο δήμαρχος», τόνισε μαθήτρια του γυμνασίου.
Οι διδάσκοντες επισημαίνουν ότι η πρότασή τους για λειτουργία αίθουσας προκάτ απορρίφθηκε, καθώς ο δήμος επικαλέστηκε πολεοδομικό κόλλημα. Πλέον, στόχος είναι να προκρίνουν έστω τη λύση της διαίρεσης του χώρου του γραφείου των καθηγητών, ώστε το ένα μέρος να λειτουργεί ως αίθουσα.
«Σαφής υπονόμευση του σχολείου»
Όπως είπαν στο flashnews.gr μέλη του συλλόγου διδασκόντων: «Έχουμε μιλήσει με τον δήμο. Η λειτουργία αίθουσας προκάτ προτάθηκε ,αλλά ο δήμος το αρνήθηκε λέγοντας ότι αυτό σκοντάφτει στους κανονισμούς της πολεοδομίας γιατί δεν έχει επιπλέον νόμιμη δόμηση το σχολείο. Σε κάποια άλλα σχολεία, όμως, βλέπουμε ότι τοποθετήθηκαν αίθουσες προκάτ.
Υπήρξαν κάποιες ιδέες απελπισίας όπως το να χωρίσουμε κάποια αίθουσα στα δυο, αυτό το αρνήθηκε ο δήμος να το κάνει. Η τελευταία πρόταση είναι να χωριστεί ο χώρος του γραφείου των καθηγητών. Είναι μια μετατροπή που μπορεί να γίνει χωρίς κόστος, αλλά υπάρχουν αντιδράσεις ακόμα και σε αυτό σε σημείο κάτι που μας κάνει να σκεφτόμαστε ότι πλέον υπάρχει μια σαφής υπονόμευση του σχολείου και μια πρόθεση να μειωθούν τα τμήματά του και να συρρικνωθεί.
Τα τμήματά μας εντωμεταξύ είναι γεμάτα, έχει το καθένα από 22-25 παιδιά. Είναι παιδιά της γειτονιάς. Το δικό μας σχολείο επειδή έχει την εικόνα ενός καλού σχολείου, συνωστίζεται από τα παιδιά ενώ άλλα φθίνουν. Δεν μπορούν ούτε και πρέπει να οδηγήσουν σε συρρίκνωση αυτό το σχολείο».
πηγή flashnews.gr