Ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν πρότεινε σήμερα να απαγορευθούν οι διαφημίσεις του «έτοιμου ανθυγιεινού φαγητού» στο μετρό και τα λεωφορεία της βρετανικής πρωτεύουσας ώστε να καταπολεμηθεί η «ωρολογιακή βόμβα» που αποτελεί, σύμφωνα με τον ίδιο, η παιδική παχυσαρκία.
«Προτείνω να απαγορευθούν οι διαφημίσεις του έτοιμου ανθυγιεινού φαγητού σε όλο το δίκτυό μας του μετρό και των λεωφορείων», δηλώνει ο δήμαρχος στο Twitter.
Προσθέτει ότι θέλει επίσης «να μειώσει την επιρροή» των διαφημίσεων «στα παιδιά και τις οικογένειες», την ώρα που το ένα τρίτο των νέων που εισάγονται στο πανεπιστήμιο στην Αγγλία είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, σύμφωνα με τα δεδομένα της βρετανικής κυβέρνησης.
I’m proposing to ban adverts for harmful junk food from our entire Tube and bus network. I want to reduce the influence and pressure that can be put on children and families to make unhealthy choices. https://t.co/JReKiIOOM8
— Sadiq Khan (@SadiqKhan) 11 Μαΐου 2018
Το σχέδιο του δημάρχου, το οποίο θα αποτελέσει αντικείμενο διαβουλεύσεων, έχει στόχο να μειωθεί «σημαντικά» μέχρι το 2028 το ποσοστό της παχυσαρκίας στη βρετανική πρωτεύουσα και προβλέπει επίσης να απαγορευθεί η λειτουργία κοντά σε σχολικά ιδρύματα εστιατορίων που προτείνουν ζεστά φαγητά σε πακέτο.
Η πρωτοβουλία χαιρετίσθηκε από τη βρετανική Βασιλική Ένωση Παιδιάτρων. «Η παχυσαρκία έχει τεράστια επίδραση στις κοινότητες από τη μια άκρη της χώρας μέχρι την άλλη, ιδιαίτερα σ’ αυτές που ζουν σε μη προνομιούχες ζώνες, και ένας από τους κύριους παράγοντες της ανάπτυξής της είναι η διαφήμιση», υπογράμμισε ο πρόεδρός της, ο Ράσελ Βάινερ.
Για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα, ένας φόρος στα σακχαρούχα αναψυκτικά τέθηκε σε ισχύ στις αρχές Απριλίου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι διαφημίσεις για τρόφιμα που έχουν υπερβολικά λιπαρά, ζάχαρη ή αλάτι και έχουν στόχο τα παιδιά, οι οποίες απαγορεύονταν ήδη στην τηλεόραση, από τον Ιούλιο 2017 απαγορεύονται επίσης στο Ίντερνετ και στον Τύπο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ