Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος (Λαμία – Ξυνιάδα) του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
Σύμφωνα με πληροφορίες του Lamianow το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ορίζει την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος, μήκους 32,27 χλμ., τον Δεκέμβριο του 2021, ωστόσο βάσει των εκτιμήσεων που γίνονται τα έργα είναι εξαιρετικά πιθανό να ολοκληρωθούν μέχρι και 6 μήνες νωρίτερα.
Να σημειώσουμε πως το τμήμα το οποίο διασχίζει την Φθιώτιδα αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.). Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων, οκτώ γέφυρες και 1 μετωπικό σταθμό διοδίων.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών του νοτίου τμήματος θα υπάρξει σύνδεση με τον κεντρικό άξονα (Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 79 χλμ.) ο οποίος έχει δοθεί σε κυκλοφορία από τον Δεκέμβριο του 2017. Η ταχύτητα μελέτης είναι 120 χλμ./ώρα στα πεδινά τμήματα και 110 χλμ./ώρα στα ορεινά.
Οι εργασίες πραγματοποιούνται σήμερα παράλληλα σε όλα τα μέτωπα. Τα τρία εργοτάξια βρίσκονται στο Λιανοκλάδι (για τα πρώτα 15 χλμ. του έργου), στη Στύρφακα (από το 15ο χλμ. έως τη νότια είσοδο της σήραγγας Οθρυος) και στην Ανάβρα (το υπόλοιπο μέχρι την Ξυνιάδα).
Το έργο θεωρείται γενικά εύκολο από τεχνικής άποψης, εκτός από δύο σημεία: τη σήραγγα Οθρυος και στο οδικό τμήμα που οδηγεί σε αυτήν (περιοχή Στύρφακας). Η δίδυμη (δύο χωριστών κλάδων) σήραγγα έχει μήκος 2.983 μ. (από το 26ο έως το 29ο χλμ.) και είχε διανοιχθεί πριν «παγώσουν» οι εργασίες το 2010 κατά 500 μ. από κάθε πλευρά. Το έργο είναι μάλλον απαιτητικό, λόγω του «χαλαρού» εδάφους της περιοχής. Απαιτητικό είναι και το τελευταίο κομμάτι μέχρι τη σήραγγα λόγω του αναγλύφου.
Το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα ενώσει την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης με το ήδη εν λειτουργία (από τον Δεκέμβριο του 2017) τμήμα Ξυνιάδας – Τρικάλων (μέση ετήσια κυκλοφορία 3.822 οχήματα για το 2019). Τα έργα για την κατασκευή ολόκληρου του αυτοκινητόδρομου Λαμίας – Εγνατίας είχαν ξεκινήσει το 2008, αλλά σταμάτησαν το 2010, όταν η πρόοδος του έργου είχε φθάσει περίπου στο 30%. Η απόφαση να κατασκευαστεί μόνο το μεσαίο «τυφλό» τμήμα ελήφθη το 2013, κατά την επανεκκίνηση των έργων παραχώρησης. Μετά την επανεκκίνηση και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί ποσοστό 10,45% από το εναπομείναν, δηλαδή η συνολική πρόοδος φθάνει το 37,3% (έως τα τέλη Μαΐου). Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι 3 έτη και τελικά φαίνεται ότι προκρίνεται η ιδέα να μην παραδοθούν στο τέλος του έτους τα πρώτα 12 χλμ. (δηλαδή έως τον κόμβο Καρπενησίου), όπως είχε αρχικά αποφασιστεί, αλλά ολόκληρο το έργο το 2021.
Οσον αφορά στο κόστος, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 300 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. Σύμφωνα με την Κεντρική Οδό, στο έργο είχαν πραγματοποιηθεί εργασίες ύψους 120 εκατ. ευρώ έως το 2010. Οταν ολοκληρωθεί, το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα παραχωρηθεί στην Κεντρική Οδό, η οποία θα έχει την ευθύνη λειτουργίας του, με το κόστος να καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων.