Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες στην κοίτη του Σπερχειού με στόχο την αποφυγή των πλημμυρικών φαινομένων που έχουν πλήξει ουκ ολίγες φορές την περιοχή μας τα τελευταία χρόνια. Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και στις εικόνες που καταγράφει το Lamianow οι εργασίες έχουν προχωρήσει αρκετά στο κομμάτι του Σπερχειού που βρίσκεται στον δρόμο Λαμίας-Μοσχοχωρίου, με την διάνοιξη να είναι απόλυτα ορατή. Οι φερτές ύλες σε συνδυασμό με τον μεγάλο όγκο των νερών που κατεβαίνουν από τα βουνά, αλλά και οι έντονες βροχοπτώσεις που επικρατούν τους χειμερινούς μήνες, κινητοποιούν τις αρμόδιες υπηρεσίες κάθε τρεις και λίγο. Το συγκεκριμένο έργο αναμφίβολα θα ανακουφίσει… την κατάσταση που επικρατούσε ως σήμερα.
Ουσιαστικά τα “οχυρά του Ρούπελ” που είναι το φράγμα πριν την εθνική, στόχος είναι να κατέβουν περίπου 1 μέτρο και συγχρόνως να ανοίξει το ποτάμι στα τελευταία μέτρα ενισχύοντας συγχρόνως τα αναχώματα δεξιά και αριστερά ελπίζοντας ότι έτσι θα αποφευχθούν τα πλημμυρικά φαινόμενα.
Πιο συγκεκριμένα η εργολαβία αφορά στις εργασίες για την ολοκλήρωση κατασκευής των αντιπλημμυρικών έργων της Νέας Κοίτης Σπερχειού ποταμού, αρμοδιότητας Εργοσέ Α.Ε.
Αναλυτικότερα, στο πλαίσιο της εργολαβίας θα κατασκευαστούν:
α) καθαίρεση του υφισταμένου και κατασκευή νέου Νοτίου Αναχώματος της κοίτης του Σπερχειού ποταμού από την θέση ανάντη του Μεριστή έως την ΠΕΟ Αθηνών – Λαμίας μήκους περ. 300μ.•
β) εργασίες καθαίρεσης της βλάστησης και άρσης προσχώσεων εντός της κοίτης του Σπερχειού ποταμού από την Π.Ε.Ο. έως την γέφυρα Π.Α.Θ.Ε. (συμπεριλαμβανομένου του τμήματος κάτω από τις γέφυρες) και διαμόρφωση της κοίτης, σύμφωνα με τη διατομή της υδραυλικής μελέτης.
γ) διαμόρφωση της στέψης του τεχνικού του μεριστή, στα τμήματα όπου η στέψη του έχει υποβιβαστεί•
δ) διάνοιξη έξι (6) νέων παραθύρων στην στέψη του Μεριστή•
ε) διαμόρφωση του ανοίγματος του υφιστάμενου τεχνικού ανάντη Μεριστή, για τη διόδευση των παροχών στην παλιά κοίτη Σπερχειού ποταμού (Αλαμάνα) και
στ) κατασκευή εννέα (9) ραμπών πρόσβασης στην κοίτη.
Το έργο έχει σχέση με την ολοκλήρωση των αντιπλημμυρικών έργων του Σπερχειού ποταμού, στην περιοχή διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου. Φορεάς Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Η αρχική αξία του έργου είναι 2,48εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 2εκατ.ευρώ). Η διάρκεια των έργων είναι 23 μήνες, άρα θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2020.
Δείτε εικόνες