Ποιος έχτισε τη Θήβα την εφτάπυλη;
Στα βιβλία δε βρίσκεις παρά των βασιλιάδων τα ονόματα.
Oι βασιλιάδες κουβαλήσαν τ’ αγκωνάρια;Και τη χιλιοκαταστρεμμένη Bαβυλώνα –
ποιος την ξανάχτισε τόσες φορές; Σε τι χαμόσπιτα
της Λίμας της χρυσόλαμπρης ζούσαν οι οικοδόμοι;Tη νύχτα που το Σινικό Tείχος αποτελειώσαν,
πού πήγανε οι χτίστες;H μεγάλη Pώμη είναι γεμάτη αψίδες θριάμβου.
Ποιος τις έστησε;Πάνω σε ποιους θριαμβεύσανε οι Kαίσαρες;
Πόσες και πόσες ιστορίεςΠόσες και πόσες απορίες…
Bertold Brecht – Ερωτήσεις ενός εργάτη που διαβάζει
Ίσως ο Γιώργος, ο Βασίλης, ο Νίκος, ο Φατός, να μην έχουν διαβάσει ποτέ τους στίχους του Μπρεχτ. Δεν είχαν την τύχη να είναι επώνυμοι «βασιλιάδες» και στρατηγοί. Είναι μερικοί από τους εκατομμύρια αφανείς καθημερινούς “ήρωες” της ανθρωπότητας, άγνωστοι εργάτες, που με τον κόπο και τον ιδρώτα τους «χτίζουν» μικρά και μεγάλα έργα.
Άνθρωποι του μόχθου και του μεροκάματου. Με ρούχα λερωμένα και σκονισμένα χέρια.
Είναι εκείνοι που μέσα στη ζέστη ή στο κρύο, κουβάλησαν αγκωνάρια, πέτρα και χώμα.
Σιωπηλοί “σκαπανείς που δεν θα λάβουν ποτέ καμιά διάκριση για ότι έχτισαν.
Γιατί στα βιβλία δε βρίσκεις παρά των βασιλιάδων τα ονόματα…. είναι ο Γιώργος, ο Βασίλης, ο Νίκος, ο Φατός και άλλοι πολλοί που δεν γνωρίζουμε τα ονόματα τους. Είναι εκείνοι που συναντάμε μήνες τώρα κάθε πρωί στην πλατεία Πάρκου να ιδρώνουν, να αγωνίζονται, να “ματώνουν” τα χέρια τους.
Τα σκονισμένα χέρια τους…
Εικόνες lamianow.gr, Πάνος Κατσώνης
Λαμία: Οι άνθρωποι με τα σκονισμένα χέρια πίσω από την… βιτρίνα! (Φώτο)
5 Comments
Μπράβο, μεγάλε! ! Να ΄σαι καλά, να ξεστραβώνεις τους Λαμιώτες . . .
Με την ευκαιρία, οι εργολάβοι (εδώ & χρόνια) γιατί δεν δίνουν εργασία σε Ελληνόπουλα?
Επίσης, δεν πιστεύω να αφήσουν με τις τσιμεντένιες κώλωνες τον Εύζωνα? Θα πρέπει να επανατοποθετήσουν τις πέτρες, για να αποδίδει το φυσικό περιβάλλον που αγωνίστηκαν οι προγονοί μας! Φθάνει ποια ο μοντερνισμός παντού!
Εσύ που τα λες και τα σφαγεία είσαι μεγάλος Μ.,……….ς
Bertold Brecht στους λαμιώτες; Βάλε μια Πάολα και πολύ μας είναι
Ρε φίλε το έχεις πάει αλλου το θέμα
Δεν εισαι για δω