Ένα έργο που “πάγωσε” λόγω έλλειψης χρηματοδότησης μπαίνει πλέον σε μια καθαρή πορεία για την ολοκλήρωσή του. Ο λόγος για το Κλειστό Κολυμβητήριο Λαμίας, του οποίου η αποπεράτωση εντάχθηκε στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας 2021–2025, με εγκεκριμένη χρηματοδότηση ύψους 4.000.000 ευρώ.
Και αφού πλέον τα χρήματα υπάρχουν η πρόταση κατατέθηκε από τον Δήμο Λαμιέων και αφορά ένα ευρύ σύνολο παρεμβάσεων για την ολοκλήρωση των κτιριακών εγκαταστάσεων και τη λειτουργική αξιοποίηση της υποδομής.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν:
- Την αποπεράτωση του κτιριακού κελύφους και της μεταλλικής στέγης στη μικρή πισίνα
- Την ολοκλήρωση αποδυτηρίων, διοικητικών χώρων και αιθουσών υποστήριξης
- Την εγκατάσταση αθλητικού εξοπλισμού για τη μεγάλη πισίνα
- Την ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου (διάδρομοι, στάθμευση, πράσινο)
- Την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού και ηλιοθερμικού συστήματος για ενεργειακή αποδοτικότητα
Σύμφωνα με πληροφορίες του lamianow.gr, ο Δήμος Λαμιέων έχει θέσει συγκεκριμένο και σφιχτό χρονοδιάγραμμα στο νέο ανάδοχο του έργου, με στόχο η αποπεράτωση να ολοκληρωθεί το πολύ εντός ενός έτους από την έναρξη των εργασιών (και να παραδοθεί το πολύ ως τα τέλη του 2026) διαφορετικά ίσως υπάρξουν επιπτώσεις για τον ανάδοχο αν δεν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την πρόθεση της νυν δημοτικής αρχής να επιταχύνει τις διαδικασίες και να παραδώσει το έργο όσο το δυνατόν συντομότερα στους πολίτες.

Σε διερεύνηση η δημιουργία υποδομής μηχανοκίνητου αθλητισμού
Παράλληλα, ενδιαφέρον προκαλούν και οι πρόσφατες δημόσιες αναφορές του δημάρχου Πανουργιά Παπαϊωάννου για τη διερεύνηση σχεδίου κατασκευής υποδομής για μηχανοκίνητο αθλητισμό στην περιοχή. Όπως ανέφερε σε συνέντευξή του στον Lamia Polis 87.7, έχουν ήδη γίνει αρχικές επαφές και επεξεργασία προτάσεων σε συνεργασία με πρόσωπα που ασχολούνται ενεργά με τον συγκεκριμένο χώρο.
Ακολουθεί αυτούσια η δήλωσή του:
«Είμαι διατεθειμένος και προετοιμασμένος. Και μια μέρα είχαμε και μια κουβέντα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου. Εγώ είχα προχωρήσει σε 2-3 πράγματα, του έδωσα και τα σχέδια, του έδωσα και τα τηλέφωνα γιατί ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ο πρόεδρος. Του λέω “Χρυσόστομε, πάρε – έχω κάνει 2-3 βήματα, εσύ είσαι πιο εξειδικευμένος”. Και μάλιστα μου είπε ‘θα το ψάξω και εγώ, δήμαρχε, και θα το κυνηγήσουμε’. Αλλά θέλει δουλειά και θέλει προγραμματισμό για όλα αυτά. Εγώ είμαι όμως διατεθειμένος να κάνουμε κάτι μεγάλο».
Το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας τέτοιας εγκατάστασης – αν προχωρήσει – θα μπορούσε να δημιουργήσει σοβαρές συνθήκες ώστε η περιοχή να αποτελέσει κέντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού για όλη την χώρα, με σωρεία εκδηλώσεων κατά την διάρκεια της χρονιάς.
Η συζήτηση και οι έρευνες για την δημιουργία μιας τέτοιου είδους υποδομής στον δήμο Λαμιέων βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, ωστόσο οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν σαφή πρόθεση από πλευράς Δήμου να εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο υλοποίησής του.

Αυτό προκύπτει τουλάχιστον από τη σχετική δήλωση του δημάρχου και για να το πάμε και ένα βήμα πιο πέρα σύμφωνα με πληροφορίες του lamianow.gr, το προσεχές διάστημα -πιθανότατα μέσα στον μήνα- ο Δήμαρχος Λαμιέων Πανουργιάς Παπαϊωάννου αναμένεται να κινήσει περαιτέρω διαδικασίες για την πλήρη διερεύνηση της δυνατότητας υλοποίησης μιας τέτοιας υποδομής στην περιοχή αναζητώντας ταυτόχρονα την χρηματοδότηση της. Άλλωστε το τόνισε και στην τελευταία συνέντευξη του “…θέλω κάτι μόνιμο για την περιοχή. Όχι να κάνουμε κάτι και την επόμενη χρονιά να το κάνουμε πάλι από την αρχή, ρίχνοντας χρήματα σε ένα βαρέλι χωρίς πάτο”.
Θα μπορούσε να υλοποιηθεί και αν ναι, τι θα κόστιζε;
Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τι απαιτείται για την δημιουργία μιας σύγχρονης υποδομής, όπως για παράδειγμα το αυτοκινητοδρόμιο Σερρών που δημιουργήθηκε το 1998.

Η εκτίμηση κόστους βασίζεται σε βασικά κατασκευαστικά και λειτουργικά στοιχεία:
- Αγορά ή παραχώρηση γης (800–1.000 στρέμματα): Περιλαμβάνει την εξασφάλιση κατάλληλης έκτασης, κατά προτίμηση δημοτικής ή δημόσιας, για μείωση κόστους (ενδεικτικό ποσό (1 εκ. ευρώ).
- Κατασκευή πίστας: Μήκος περίπου 3.000 μέτρα, με απαραίτητες στρώσεις ασφάλτου, αποστραγγιστικά έργα και τεχνικές υποδομές (ενδεικτικό ποσό (3.5 – 4 εκ. ευρώ)..
- Κτίρια υποστήριξης: Paddock, pits, αίθουσες για ομάδες, γραφεία, αποθηκευτικοί χώροι και ιατρείο (ενδεικτικό ποσό 600.000-700.000 ευρώ).
- Μέτρα ασφαλείας και εγκαταστάσεις θεατών: Μπαριέρες, κερκίδες, χώροι εκκένωσης, ζώνες θεατών και πρόσβασης (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
- Ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός και τεχνολογικά συστήματα: Χρονομέτρηση, φωτεινή σηματοδότηση, δίκτυα, ήχος κ.λπ. (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
- Υποδομές πρόσβασης και στάθμευσης: Για θεατές, αγωνιζόμενους και υποστηρικτικό προσωπικό. (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
- Μελέτες, αδειοδοτήσεις κ.α: Περιλαμβάνονται όλες οι αναγκαίες πολεοδομικές, περιβαλλοντικές και αρχιτεκτονικές υπηρεσίες (ενδεικτικό ποσό 500.000-600.000 ευρώ).
Λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους κατηγορίες κόστους και τις ιδιαιτερότητες του έργου, ο μέσος εκτιμώμενος προϋπολογισμός για την κατασκευή ενός αυτοκινητοδρομίου αυτού του τύπου ανέρχεται περίπου σε περίπου 7.000.000 ως 7.500.000 ευρώ.
Το επόμενο εύλογο ερώτημα είναι πως θα μπορούσε να εξασφαλιστεί η παραπάνω χρηματοδότηση για ένα τέτοιο έργο.
Πρωταρχικά, μπορούν να αξιοποιηθούν ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία χρηματοδοτούν έργα υποδομής, αθλητισμού και τουριστικής ανάπτυξης. Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα προσέλκυσης στρατηγικού επενδυτή ή σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η λειτουργική διαχείριση του έργου.

Εν κατακλείδι, η δημιουργία ενός αυτοκινητοδρομίου στη Λαμία αποτελεί ένα φιλόδοξο αλλά απολύτως εφικτό έργο, που απαιτεί επιμονή, σωστό σχεδιασμό και διερεύνηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων και συνεργασιών.
Παρότι πρόκειται για μια σύνθετη επένδυση, οι προοπτικές που ανοίγει είναι εξαιρετικά σημαντικές: όχι μόνο θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και τον τουρισμό, αλλά θα τοποθετήσει τη Λαμία στον χάρτη του ελληνικού και βαλκανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένα τέτοιο έργο έχει τη δυναμική να αλλάξει το «παιχνίδι» σε πανελλαδικό επίπεδο, προσφέροντας μια νέα υποδομή αγώνων, δοκιμών και εκπαιδεύσεων, που σήμερα λείπει από την Κεντρική Ελλάδα.

Ποιοι ευθύνονται για την καθυστέρηση τόσον πολλών χρόνων του κολυμβητηρίου; Δώστε στοιχεία και πράξτε τα δέοντα. Θέλουμε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και θέλουμε να γίνει πράξη σύντομα. Ένας άνθρωπος του επιχειρηματικού κόσμου κάνει πραγματικά άλματα στη αυτοδιοίκηση και στο τέλος της πενταετίας θα έχει φτιάξει όσα δεν είχαμε φανταστεί;
Φτιάξτε κανένα πεζοδρόμιο γιατί σπάσαμε τα πόδια μας και μας δουλεύετε αργότερα
………καμαρώνουμε για ένα κολυμβητήριο που χρειάστηκαν πάνω από 20 χρόνια για την κατασκευή του……
από Ολυμπιακό έργο του 2004 φτάσαμε στο 2025…….και βλέπουμε ……
Για το θέμα της πίστας θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 4Km. Αλλιώς δεν θα μπορείς να διεκδικήσεις αγώνες ευρωπαϊκούς μικρού βεληνεκούς. Αν όχι θα είναι μη βιώσιμο.
Λαμιωτες καλύτερη τύχη θα είχατε αν δεν είχατε αυτούς τους πολιτικούς απο τα μέρη σας που σας έχουν καταστρέψει την πόλη και εσείς τους έχετε κάνει πλούσιους