Δικαίωση για τον Δήμο Λαμιέων σε ένα από τα πιο ακανθώδη ζητήματα που διαχειρίστηκε η δημοτική αρχή από την στιγμή που ανέλαβε δράση αφού για περισσότερο από επτά χρόνια παίζονταν περίεργα παιχνίδια στις πλάτες του δήμου με το θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων και της επέκτασης των δυνατοτήτων του ΧΥΤΑ της Λαμίας.
Το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά, με τρεις αποφάσεις του, η πρώτη το έτος 2020 και οι άλλες δύο πριν από μία μέρα, αναδεικνύει τη δημοτική αρχή κεντρικό θεματοφύλακα των συμφερόντων του δήμου. Υπενθυμίζουμε πως η Οικονομική Επιτροπή αρχικά και το δημοτικό συμβούλιο στη συνέχεια, πήραν απόφαση να κόψουν τον “ομφάλιο λώρο” για τις περιπτώσεις που καθιστούσαν το Δήμο αλλά και το δημοτικό ταμείο υποχείριο σε εργοληπτικές εταιρείες που έφτασαν στο σημείο να απειλούν δημοτικές αρχές και δημοτικούς συμβούλους με το επιχείρημα ότι οι αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου θα γίνουν φύλλο και φτερό στον άνεμο…. και η όποια διαφορετική απόφαση από την δική τους θέση θα καταρρεύσει.
Ο Δήμαρχος Λαμιέων Θύμιος Καραΐσκος ζήτησε και από την Οικονομική Επιτροπή αλλά και από το Δημοτικό Συμβούλιο να ληφθεί απόφαση ματαίωσης της διαδικασίας για το έργο επέκτασης του ΧΥΤΑ στην Νευρόπολη, προϋπολογισμού 9.000.000 ευρώ καθώς αυτό είχε τελματώσει για επτά χρόνια και ουσιαστικά είχαν συμβεί ενδιάμεσα γεγονότα, τα οποία δεν επέτρεπαν πλέον ο δήμος Λαμιέων να προχωρήσει, με διαυγείς διαδικασίες στο συγκεκριμένο έργο. Το έργο επέκτασης του ΧΥΤΑ αρχικά είχε χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Το 2017 η χρηματοδότηση χάθηκε ωστόσο όμως οι διαδικασίες μεταξύ των εργοληπτικών εταιρειών πήγαιναν και έρχονταν, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχαν χρήματα.
Το 2019 εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση αλλά για ένα νέο έργο στο ΦΟΔΣΑ και από κει και μετά άρχισε το θρίλερ καθώς ήθελαν να συνεχίσουν τις παλιές διαδικασίες πράγμα το οποίο η νέα δημοτική αρχή Καραΐσκου από το Σεπτέμβριο του 2019 έβαλε φρένο. Όπως είχε δηλώσει τότε ο κ. Καραΐσκος που χειρίστηκε αποκλειστικά το συγκεκριμένο θέμα : «…παρέλαβα τρία καρότσια από σούπερ μάρκετ, φακέλους που προσπαθούσα να μελετήσω».
Να θυμίσουμε ότι στην εισήγηση του Δημάρχου στο Δημοτικό συμβούλιο που συζητήθηκε το θέμα υπερψηφίστηκε από την παράταξη του δημάρχου και του Παναγιώτη Στασινού. Ο πρώην Δήμαρχος κ. Σταυρογιάννης και η παράταξη του αρχικά είχαν αρνητική θέση στη διάλυση του διαγωνισμού ωστόσο τα επιχειρήματα που… έπεσαν στην συζήτηση “έσπρωξαν” την παράταξη του τελευταίου να ψηφίσει λευκό. Το ίδιο συνέβη και με τον Θωμά Στάικου αλλά και τον Γιώργο Δελιχά. Λευκό ψήφισε και ο συνδυασμός του Βασίλη Κυριακάκη.
Οι εργοληπτικές εταιρείες προσπάθησαν στη συνέχεια, με αίτηση αναστολής, να ανακόψουν την εφαρμογή της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Η αίτηση αναστολής απορρίφθηκε στην ουσία της με απόφαση του διοικητικού εφετείου Πειραιά όπου σημειώνεται ότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είναι απολύτως νόμιμη. Στις αιτήσεις ακύρωσης, που κατατέθηκαν από τις δύο εργοληπτικές εταιρείες, ζητούσαν την ακύρωση της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου.
Το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά εκδίκασε την υπόθεση στις 27 Μαΐου 2021 και εξέδωσε τις Α125/2021 και Α 127/2021 αποφάσεις του και αποφάσισε ότι η συγκεκριμένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είναι απολύτως νόμιμη και οι αιτήσεις ακυρώσεως που είχαν κατατεθεί απερρίφθησαν στην ουσία τους. Με τον τρόπο αυτό μπαίνει ένα τέλος σε μία υπόθεση η οποία βασανίζει το δήμο από το 2014 και μάλιστα είχε θέσει σε κίνδυνο ακόμη και την επάρκεια του χώρου εναπόθεσης των απορριμμάτων αναγκάζοντας το Δήμο Λαμιέων να πάρει ενδιάμεσα μέτρα.
Οι συγκεκριμένες αποφάσεις του διοικητικού εφετείου λύνουν πλέον τα χέρια της δημοτικής αρχής να προχωρήσει με διαφανείς διαδικασίες στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού στην υλοποίηση του έργου πράγμα το οποίο αναμένεται το αμέσως προσεχές διάστημα.
Είχα γράψει τότε, ότι ο Δήμαρχος ως Νομικός, ξέρει τι κάνει, δεν θα «εκτεθεί», αυτή η εξέλιξη με επαλήθευσε. Ο π. Δήμαρχος κ. Σταυρογιάννης, με την ομάδα του, είχε σηκώσει «επανάσταση», για την συγκεκριμένη πρωτοβουλία….
Δικαίωση ήταν και ο τίτλος σαπουνόπερας στο Mega! Ωραιότατη σειρά με ίντριγκες μισή πάθη συμφέροντα. Η τέχνη αντιγράφει τη ζωή ή ο Θύμιος την τέχνη;