Η κυβέρνηση του Μεξικού διεμήνυσε πως θα τιμωρήσει όσους ευθύνονται για την κατάρρευση το βράδυ της Δευτέρας μιας υπέργειας διάβασης γραμμής του μέτρο που σκότωσε τουλάχιστον 24 ανθρώπους και τραυμάτισε τουλάχιστον 80 όταν μια αμαξοστοιχία στην πιο νεόχτιστη γραμμή του μετρό της Πόλης του Μεξικού έπεσε σε έναν πολυσύχναστο δρόμο που βρισκόταν από κάτω.
Με τη συνοδεία αξιωματούχων που εμπλέκονται στην κατασκευή και τη συντήρηση της υπέργειας διάβασης της γραμμής 12 του μετρό που κατέρρευσε, ο πρόεδρος Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ δήλωσε ότι η έρευνα πρέπει να διεξαχθεί γρήγορα και ότι τίποτα δεν πρέπει να παραμείνει κρυφό από τους πολίτες.
«Δεν υπάρχει ασυλία για κανέναν», είπε σε συνέντευξη Τύπου ο Λόπες Ομπραδόρ, πρώην δήμαρχος της Πόλης του Μεξικού.
Το δυστύχημα έθεσε ευρύτερα ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα δίκτυα μετρό του κόσμου, το οποίο μεταφέρει καθημερινά εκατομμύρια ανθρώπους σε μια αστική περιοχή που φιλοξενεί πάνω από 20 εκατομμύρια άτομα.
Πυροσβέστες ανέσυραν πτώματα και επιζώντες από τα συντρίμμια μέχρι χθες το βράδυ. Ανάμεσα στους τραυματίες περιλαμβάνονται και τρία παιδιά, ανέφεραν οι αρχές.
Βίντεο που αναρτήθηκαν σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης καταγράφουν τη στιγμή που η γέφυρα ανισόπεδης διάβασης καταρρέει και πέφτει πάνω σε αυτοκίνητα που διέρχονται τον δρόμο, κοντά στο σταθμό Ολίβος στο νοτιοανατολικό τμήμα της πόλης στις 22:30 το βράδυ της Δευτέρας, (06:30 ξημερώματα Τρίτης, ώρα Ελλάδας), σηκώνοντας σύννεφα σκόνης και σπινθήρες.
Η Μονσεράτ, 26 ετών, είπε ότι βρισκόταν στο πίσω μέρος του βαγονιού του τρένου όταν άκουσε έναν δυνατό θόρυβο και είδε τα φώτα να σβήνουν.
«Όλοι ούρλιαζαν και πέσαμε ο ένας πάνω στο άλλο», είπε σε ένα μεξικανικό ραδιοφωνικό σταθμό, μιλώντας από το νοσοκομείο Belisario Dominguez, όπου διεκομίστηκε έχοντας τραυματιστεί στα πλευρά της.
Έξω από νοσοκομεία, μέλη οικογενειών αγωνιούσαν και αγανακτούσαν περιμένοντας πληροφορίες για συγγενείς τους, με ορισμένους να εξακολουθούν να αγνοούνται.
Η υπέργεια διάβαση που κατέρρευσε ήταν μέρος της γραμμής 12 του μετρό, μια προσθήκη στο δίκτυο που ολοκληρώθηκε πριν από μια δεκαετία, η κατασκευή της οποίας ήταν στόχος καταγγελιών για διαφθορά και δομικές αδυναμίες.
Το 2014, μόλις δύο χρόνια μετά το άνοιγμα της, αρκετοί από τους σταθμούς της γραμμής έκλεισαν για δομικές επισκευές.
ΑΠΕ – ΜΠΕ