Ο κορωνοϊός, αναμφίβολα, έχει προκαλέσει «βαθιές πληγές» στην κοινωνία και είναι άγνωστο τι μας επιφυλάσσει ακόμη, καθώς όσο και αν κάνουμε την επιθυμία μας «πραγματικότητα» και μιλάμε για «μετα-κορονοϊκή» εποχή, δεν είναι έτσι. Από τα σκληρά μέτρα για την αντιμετώπισή του, έχουμε περάσει σε πιο ήπια, καθώς η Ελλάδα αντιμετώπισε με επιτυχία την πρώτη φάση. Ο ιός όμως είναι ακόμα εδώ και δεν πρέπει να εφησυχάζουμε. Ωστόσο, ο πληθυσμός έχει ανάγκη να ξεφύγει από την ψυχολογική καταπίεση του lockdown, που τον έβγαλε από τον φυσιολογικό ρυθμό της ζωής του, διαταράσσοντας τις ισορροπίες του.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Τηλεφωνικού Κέντρου 1110 που λειτούργησε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ) σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής από την αρχή της πανδημίας, και το οποίο έχει μεγάλη ανταπόκριση αφού μέχρι σήμερα έχει δεχθεί 75.000 κλήσεις, οι ανησυχίες των πολιτών φαίνεται ότι εξαρτώνται από την πορεία της νόσου. Τις οδηγίες για τη διαγνωστική πορεία της διαδέχονται ερωτήματα για θέματα διακοπών, κοινωνικής δραστηριοποίησης και ζητήματα οικονομικής φύσεως. «Να πάω διακοπές, να ταξιδέψω στο εξωτερικό, ποια προληπτικά μέτρα πρέπει να ακολουθήσουμε, τι πρέπει να γνωρίζουμε, πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα που τυχόν προκύψουν;» Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση νεαρού ατόμου που ζητούσε οδηγίες για να κάνει πάρτι με 30 άτομα, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δρ Παναγιώτης Ευσταθίου, συντονιστής της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων της Περιφέρειας Αττικής.
Αναλύοντας τα στοιχεία, οι ειδικοί της Περιφέρειας Αττικής και του ΙΣΑ έκριναν αναγκαία την επέκταση των δράσεων προκειμένου να σταθούν δίπλα στους πολίτες και να απαντήσουν στις νέες ανησυχίες τους. «Στην πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση που αντιμετώπισε η ανθρωπότητα και η πατρίδα μας, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής πήρε σημαντικές πρωτοβουλίες για τη θωράκιση της χώρα μας και παρέμεινε δίπλα στο γιατρό και στον πολίτη της Αττικής. Κατάφερε να αναπτύξει ένα ισχυρό δίχτυ προστασίας γύρω από τον πολίτη και παράλληλα να στηρίξει τους γιατρούς της Αθήνας που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της μάχης. Αξιοποιήσαμε την τεχνολογία και αναπτύξαμε δύο πλατφόρμες Τηλεσυμβουλευτικής για ιατρική και ψυχολογική υποστήριξη των πολιτών. Στόχος μας ήταν κανένας πολίτης να μην αισθάνεται μόνος και αβοήθητος», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο περιφερειάρχης Αττικής και πρόεδρος του ΙΣΑ Γιώργος Πατούλης.
Οι 90 εθελοντές με γνώσεις πάνω στα θέματα της πανδημίας, απαντούν στις κλήσεις των πολιτών και παρέχουν ιατρική ενημέρωση, ψυχολογική υποστήριξη, δίνουν οδηγίες για διακοπές με ασφάλεια, καταγράφουν καταγγελίες για φαινόμενα αισχροκέρδειας για προϊόντα που βγήκαν στην αγορά αυτή την περίοδο και περιπτώσεις ανθρώπων που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες και χρήζουν βοήθειας και που οι κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν.
πηγή: SDNA