Αδιευκρίνιστο ακόμα γιατί το ελικόπτερο συνετρίβη στην πλαγιά. Τα συντρίμμια έχουν διασκορπιστεί σε απόσταση 200 μέτρων. Δημιουργήθηκε κρατήρας από τη συντριβή.
Δεν είχε «μαύρο κουτί» το ελικόπτερο. Ανασύρθηκαν οι πρώτες σοροί, συνεχίζονται οι έρευνες και για τις υπόλοιπες.
Τις αιτίες της συντριβής του ελικοπτέρου που μετέφερε τον Κόμπι Μπράιαντ, τη 13χρονη κόρη του Τζιάνα και άλλους επτά ανθρώπους εξακολουθούν να αναζητούν οι αρχές του Λος Άντζελες.
Όπως αποκαλύπτεται, το μοιραίο ελικόπτερο, ένα Sikorsky S-76 του 1991, δεν είχε «μαύρο κουτί», ούτε και χρειαζόταν να έχει. Υπήρχε όμως ένα iPad, το οποίο χρησιμοποιούνταν για το δρομολόγιο, τις καιρικές συνθήκες κι άλλα στοιχεία της πτήσης, το οποίο εξετάζουν οι αρχές. Σύμφωνα με το TMZ, οι αρχές ζητούν από τους πολίτες φωτογραφίες από τον καιρό που επικρατούσε στην περιοχή το πρωί της Κυριακής για να καθορίσουν τις συνθήκες υπό τις οποίες πετούσε το ελικόπτερο.
Το σημείο της συντριβής φυλάσσεται από έφιππους αστυνομικούς, ώστε κανείς να μην πλησιάσει, σύμφωνα με το TMZ. Και αυτό γιατί σύμφωνα με τον σερίφη του Λος Άντζελες, Άλεξ Βιλανουέβα, πολλοί είναι εκείνοι που θέλουν να φτάσουν στο σημείο της συντριβής και αυτό μπορεί να βάλει σε κίνδυνο τις έρευνες.
Συντρίμμια παντού
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB), ο πιλότος του ελικοπτέρου στο οποίο βρίσκονταν ο Κόμπι Μπράιαντ, η κόρη του και άλλοι επτά άνθρωποι, ανάμεσά τους άλλα δυο 13χρονα κορίτσια, έκανε μια τελευταία προσπάθεια να ανέβει και να αποφύγει την ομίχλη, λίγο πριν από τη συντριβή.
Αυτό φέρεται να είπε ο πιλόγος στην τελευταία του επαφή με τον πύργο ελέγχου. Και όταν ρωτήθηκε τι σκόπευε να κάνει, δεν δόθηκε απάντηση. Η επικοινωνία είχε χαθεί. Ήταν 09:45 το πρωί της Κυριακής 26 Ιανουαρίου, λίγα λεπτά πριν ο Κόμπι Μπράιαντ, η κόρη του Τζιάνα, ο πιλότος κι άλλοι έξι άνθρωποι χάσουν τη ζωή τους στους λόφους της περιοχής Καλαμπάσας.
Τα δεδομένα των ραντάρ δείχνουν ότι το ελικόπτερο ανέβηκε σε ύφος 2.300 ποδών πριν κάνει στροφή αριστερά και αρχίσει να πέφτει.
Σύμφωνα με την Τζένιφερ Χόμεντι, υπάλληλο της Υπηρεσίας, ο πιλότος είχε ζητήσει ειδικούς κανόνες οπτικής πτήσης, που επιτρέπουν στους πιλότους να πετούν κάτω από τα 1.000 πόδια και σε καιρικές συνθήκες χειρότερες απ’ αυτές που επιτρέπεται. Σύμφωνα με την ίδια, το ελικόπτερο έκανε κύκλους επί 12 λεπτά μέχρι ο πύργος ελέγχου να επιτρέψει την πτήση σε ειδικούς κανόνες οπτικής πτήσης.
Τίποτα όμως δεν έχει προκύψει από τις μέχρι στιγμής έρευνες για να «απαντήσει» στο μεγαλύτερο ερώτημα: γιατί συνετρίβη το ελικόπτερο του Κόμπι Μπράιαντ. Η ίδια αποκάλυψε ότι τα συντρίμμια του μοιραίου ελικοπτέρου είναι διασκορπισμένα σε απόσταση σχεδόν 200 μέτρων (600 ποδιών) στην πλαγιά όπου έπεσε.
«Υπάρχει ένα σημείο συντριβής σε έναν από τους λόφους. Ένα κομμάτι της ουράς του ελικοπτέρου έχει καταλήξει στο τέλος του λόφου, η άτρακτος είναι στην άλλη πλευρά. Ο έλικας είναι σχεδόν 100 μέτρα πιο πέρα» είπε, συμπληρώνοντας ότι τα συντρίμμια είναι διασκορπισμένα σε σχεδόν 200 μέτρα!
Η Χόμεντι αποκάλυψε ότι η πτώση του ελικοπτέρου ήταν τόσο ισχυρή που δημιουργήθηκε κρατήρας!
Το χρονικό της τραγωδίας
Ο πιλότος του ελικοπτέρου, πήρε άδεια να απογειωθεί παρά το γεγονός ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν άσχημες και η πυκνή ομίχλη δεν επέτρεπε να υπάρχει ορατότητα ώστε να είναι ασφαλής μια πτήση. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τοπικές αρχές λόγω της καοκαιρίας είχαν καθηλώσει όλα τα ελικόπτερά τους.
Νέο ηχητικό ντοκουμέντο που καταγράφηκε από το LiveATC.net αποκαλύπτει ότι ο πιλότος, Ara Zobayan, ζήτησε άδεια να πετάξει βασιζόμενος μόνο στην όρασή του και όχι στα όργανα του ελικοπτέρου.
Ο διάλογος ανάμεσα στον πιλότο και τον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου του Μπέρμπανκ ρίχνει φως στο πως δόθηκε η άδεια απογείωσης σε τόσο ειδικές συνθήκες.
Η πτήση χωρίς να βασίζεται ο πιλότος στα όργανα του ελικοπτέρου κάτω από κακές καιρικές συνθήκες δίνονται κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Και η πτήση σε τόσο χαμηλό ύψος μπορεί να αποδειχθεί όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση παράτολμη και αποπροσανατολιστική για τον πιλότο.
Το ελικόπτερο που μετέφερε τον Κόμπι Μπράιαντ έφυγε από την Σάντα Άνα νότια του Λος Άντζελες λίγο μετά τις 9 την ώρα που οι συνθήκες ήταν απαγορευτικές για πτήση σύμφωνα με την αστυνομία του Λος Άντζελες. Υπήρχε πυκνή ομίχλη και η ορατότητα ήταν στα πέντε μίλια. Ο πιλότος αρχικά πετούσε μόνο με την βοήθεια της όρασής του. Περίπου στις 9.20 το ελικόπτερο έκανε κύκλους επί 15 λεπτά ανατολικά του αυτοκινητόδρομου 5 κοντά στο Γκλέντειλ.
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είχαν το ελικόπτερο σε αναμονή περίπου 11 λεπτά πριν του δώσουν άδεια να προχωρήσει προς το Μπέρμπανκ. Όμως και στο Μπέρμπανκ η ορατότητα ήταν περιορισμένη. Λόγω της πυκνής ομίχλης ο πιλότος θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους ελεγκτές και να τους ζητήσει να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο πετούσε και να χρησιμοποιήσει το IFR το οποίο θα του επέτρεπε να πετάξει μέσα στα σύννεφα αλλά αυτό συνήθως είναι χρονοβόρο και το αποφεύγουν.
Ο Paul Cline, βοηθός καθηγητής αεροναυτικής στο Πανεπιστήμιο City της Νέας Υόρκης δήλωσε στο New York Magazine ότι αν πετούσε με IFR θα χρειαζόταν να περιμένει την σειρά του που σημαίνει ότι «περιμένεις στην ουρά ακόμα κι αν είσαι ο Κόμπι Μπράιαντ».
Προφανώς και δεν επελέγη αυτή η πρακτική και το ελικόπτερο άλλαζε συνεχώς κατεύθυνση και άλλαζε ύψος στο οποίο πετούσε και δυστυχώς παρότι ανέβηκε κάποια στιγμή στα 2000 πόδια δεν ήταν τόσο ψηλά ώστε να αποφύγει την σύγκρουση και την συντριβή.
Στο ηχητικό που ακούσαμε όλοι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας λέει προς τον πιλότο του μοιραίου ελικοπτέρου «πετάτε πολύ χαμηλά». Όμως αυτό δεν ήταν μια προειδοποίηση αλλά μια έκκληση από τους ελεγκτές οι οποίοι ζητούσαν από τον πιλότο επί της ουσίας να τους διευκολύνει γιατί δεν μπορούσαν τεχνικά να τον βοηθήσουν μέσω των ραντάρ.
Την στιγμή της συντριβής του το ελικόπτερο πετούσε με ταχύτητα 184 μιλίων την ώρα και έπεφτε 4.000 πόδια το λεπτό. Σύμφωνα με τον ιατροδικαστή του Λος Άντζελες η περιοχή που έγινε η συντριβή είναι τόσο ιδιαίτερη που θα χρειαστούν 2 ημέρες να να περισυλλεγούν οι σοροί και να αναγνωριστούν τα θύματα.
Με πληροφορίες από CNN και Los Angeles Times