Οι Αρχές που ερευνούν τη σιδηροδρομική τραγωδία με τους 57 νεκρούς στα Τέμπη δεν διαπίστωσαν τελικά – με επίκληση «τεχνικών προβλημάτων» – αν υπήρχε περίπτωση ο 59χρονος μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας να ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ, όπως όφειλαν. Δηλαδή, δεν έχει ριχθεί φως και συνεπώς δεν υπάρχει ασφαλές συμπέρασμα για μια σημαντική πτυχή της τραγωδίας, που είναι η βασική προτεραιότητα σε τέτοιου είδους συμβάντα (με ΙΧ, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κ.ο.κ.).
Αυτό προκύπτει από την ανάδειξη άγνωστων στοιχείων της δικογραφίας για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Συγκεκριμένα, από σειρά αγνώστων μέχρι σήμερα εγγράφων που παρουσιάζουν «ΤΑ ΝΕΑ» διαπιστώνεται ότι οι αρμόδιες Αρχές εξέδωσαν αναλυτικά πορίσματα για τη μη χρήση αλκοόλ για τέσσερις από τους πέντε μηχανοδηγούς των εμπλεκόμενων αμαξοστοιχιών, αλλά όχι και για τον 59χρονο, επικαλούμενες αδυναμίας εύρεσης και ανάλυσης αξιοποιήσιμων δειγμάτων. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν επιβεβαιώνεται από την αλληλογραφία με τα αρμόδια εργαστήρια ή από τη σύγκριση των εξετάσεων άλλων σορών. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα σημαντικό κενό στη διερεύνηση των δεδομένων του τραγικού δυστυχήματος, καθώς παραμένει χωρίς πλήρη εξήγηση γιατί δεν υπήρξε αντίδραση του άτυχου μηχανοδηγού όταν το Intercity 62 κινείτο για 13 λεπτά σε λάθος γραμμή, ύστερα και από τις εσφαλμένες εντολές του σταθμάρχη Λάρισας.
Στα έγγραφα που παρουσιάζουν ΤΑ ΝΕΑ διαπιστώνεται ότι οι αρμόδιες αρχές εξέδωσαν αναλυτικά πορίσματα για τη μη χρήση αλκοόλ για τέσσερις από τους πέντε μηχανοδηγούς των εμπλεκόμενων αμαξοστοιχειών αλλά όχι και για τον 59χρονο, επικαλούμενες αδυναμία εύρεσης και ανάλυσης αξιοποιήσιμων δειγμάτων
Μάλιστα, αυτό το κενό δεν μπορεί πλέον να καλυφθεί, αφού έχουν καταστραφεί τα δείγματα βιολογικού υλικού και δεν μπορεί να γίνει άλλη εξέταση ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για την ετοιμότητα και τις αντιδράσεις του. Ο εντοπισμός ιχνών αλκοόλ γίνεται αποκλειστικά μέσω λήψης αίματος, ενώ δεν είναι εφικτός με δείγμα τμήματος ιστών.
Η παράθεση των εγγράφων, από τα οποία προκύπτει η σημαντική έλλειψη στην έρευνα, ξεκινά από εκείνο που συνέταξε την 1η Μαρτίου 2023 το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας και απέστειλε στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Εργαστηρίων προκειμένου να γίνει η ταυτοποίηση μέσω DNA της σορού του 59χρονου με δείγματα που έφεραν τον κωδικό «PM35». Στο εν λόγω έγγραφο αναφέρεται ρητά ότι το δείγμα από τον μηχανοδηγό αφορά «φιαλίδιο αίματος».
Τα έγγραφα που παρουσιάζουν ΤΑ ΝΕΑ
Ωστόσο, στις 6 Μαρτίου η Τροχαία Λάρισας απέστειλε στο Εργαστήριο Τοξικολογίας της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Θεσσαλονίκης τέσσερα φιαλίδια αίματος από τις ισάριθμες σορούς των μηχανοδηγών της επιβατικής και της εμπορικής αμαξοστοιχίας προκειμένου να ερευνηθεί αν είχαν κάνει χρήση αλκοόλ – με αρνητικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, για τον 59χρονο μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας εστάλη μόνο ένα ιστοτεμάχιο με τον ίδιο κωδικό «PM35». Από αυτό, όμως, όπως προαναφέρθηκε, δεν μπορεί να προσδιορισθεί αν είχε γίνει χρήση αλκοόλ που περιόριζε τις αντιδράσεις του. Μάλιστα, όταν λίγες εβδομάδες αργότερα εκδόθηκε το πόρισμα του Εργαστηρίου Τοξικολογίας αναφέρεται κατηγορηματικά ότι δεν μπορεί – μέσω ιστοτεμαχίου – να γίνει σχετικός έλεγχος.
Διαφοροποίηση
Το ερώτημα που προκύπτει, λοιπόν, είναι γιατί υπάρχει διαφοροποίηση στα δείγματα που εστάλησαν, ενώ λίγες ημέρες νωρίτερα είχε αποσταλεί φιαλίδιο αίματος του μηχανοδηγού στην ΕΛ.ΑΣ. «ΤΑ ΝΕΑ» επικοινώνησαν με υπευθύνους του Εργαστηρίου Τοξικολογίας στη Θεσσαλονίκη που επιβεβαίωσαν ότι από τη σορό του 59χρονου είχε εξετασθεί μόνο ιστοτεμάχιο και όχι φιαλίδιο αίματος, όπως συνέβη με τους υπόλοιπους μηχανοδηγούς. Ακόμη, αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. στη Θεσσαλία σημείωναν ότι είχαν πράγματι αποστείλει το εν λόγω ιστοτεμάχιο του 59χρονου για εξέταση στα εργαστήρια της Θεσσαλονίκης, όμως «δεν μπορούσαν να θυμηθούν» αν είχε σταλεί λίγες ημέρες αργότερα στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια και φιαλίδιο αίματος.
Σε επικοινωνία των «ΝΕΩΝ» με στελέχη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας που προχώρησε στη λήψη δειγμάτων από τις σορούς των θυμάτων αναφέρθηκε ότι «δεν υπήρχε η δυνατότητα λήψης αίματος από τον 59χρονο γιατί δεν το επέτρεπε η κατάσταση της σορού του, καθώς από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης είχε εξαγγειωθεί» (πλήρης απώλεια αίματος). Οσον αφορά το φιαλίδιο που είχε σταλεί λίγες ημέρες νωρίτερα στην ΕΛ.ΑΣ., υποστηρίχθηκε ότι «πιθανόν αφορούσε πολύ μικρή ποσότητα αίματος που συγκεντρώθηκε μόνο για την εξέταση DNA και δεν μπορούσε να βρεθεί μεγαλύτερη για επαρκή έρευνα για χρήση αλκοόλ».
Οι πραγματογνώμονες
Ωστόσο, νομικοί και πραγματογνώμονες που έχουν εικόνα της δικογραφίας επισημαίνουν ότι πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι και οι σοροί των υπόλοιπων μηχανοδηγών ήταν στην ίδια κατάσταση. «Ακόμη, η φωτογραφία που έχουμε στη διάθεσή μας από τη σορό του 59χρονου δείχνει ίχνη αίματος, ενώ έχουν ληφθεί φιαλίδια αίματος και από άψυχα σώματα επιβατών που έχουν σχεδόν απανθρακωθεί».
Σημειώνεται, τέλος, ότι δεν υπάρχει διευκρινιστική μαρτυρία για την κατάσταση του 59χρονου εκείνες τις κρίσιμες ώρες, αφού είχε εισέλθει στο μοιραίο τρένο στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου όπου έφθασε με άλλη αμαξοστοιχία. Εξάλλου, μηχανοδηγός άλλης αμαξοστοιχίας που φαίνεται σε βίντεο να συνομιλεί μαζί του για τρία λεπτά σε σταθμό της Λάρισας στην κατάθεσή του μίλησε για «έναν χαιρετισμό από μακριά».
in.gr