Διαψεύδονται για την ώρα οι προσδοκίες για μείωση και μάλιστα σημαντική στις τιμές των καυσίμων, απόρροια της μεγάλης βουτιάς που έχουν σημειώσει οι διεθνείς τιμές.
Η πρώτη εικόνα που υπάρχει από το πρωί είναι ότι οι τιμές είναι αμετάβλητες με την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 2,1 ευρώ το λίτρο για την αμόλυβδη βενζίνη. Το πλέον εξοργιστικό είναι ότι με βάση τα στοιχεία από το υπουργείο Ανάπτυξη οι τιμές χθες αυξήθηκαν, έστω και ανεπαίσθητα.
Σήμερα η διεθνής τιμή του πετρελαίου κινείται για μία ακόμη ημέρα πτωτικά και βρίσκεται μία ανάσα πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι και πιο συγκεκριμένα αυτή την ώρα (11:20 π.μ.) είναι στα 101 δολάρια το βαρέλι με πτώση 5,5%.
Στην ελληνική αγορά όπως είπαμε οι μέσες τιμές διαμορφώνονται σε επίπεδα ρεκόρ και πιο συγκεκριμένα:
· Η αμόλυβδη βενζίνη στα 2,11 ευρώ το λίτρο, έναντι 2,109 ευρώ.
· Το diesel κίνησης στα 1,997 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,991 ευρώ, έχοντας οριακή αύξηση και
· Το πετρέλαιο θέρμανσης στα 1,621 ευρώ το λίτρο έναντι 1,622 ευρώ το λίτρο, ο μοναδικός τύπος με μικρή έστω μείωση.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς οι δίκαιες τιμές στην αντλία θα έπρεπε να είναι για την αμόλυβδη βενζίνη πολύ κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο και να προσεγγίσει το 1,9 ευρώ. Ακόμη μεγαλύτερη θα πρέπει να είναι η πτώση σε diesel κίνησης και πετρέλαιο θέρμανσης και να αγγίξουν το 1,7 ευρώ το λίτρο και 1,4 ευρώ το λίτρο αντίστοιχα σε μέσα επίπεδα.
Στην Ελλάδα η τιμολόγηση έρχεται με καθυστέρηση περίπου τεσσάρων ημερών. Με δεδομένο μάλιστα ότι η αποκλιμάκωση των τιμών σε σχέση με τα υψηλά, κοντά στα 140 δολάρια το βαρέλι στις 9 Μαρτίου, θα πρέπει σήμερα να δούμε σημαντική πτώση των τιμών σε βενζίνη και πετρέλαιο.
Από εκείνη την ημέρα μέχρι και χθες η πτώση της τιμής του «μαύρου χρυσού» υποχώρησε σχεδόν 26%, κάτι που ωστόσο μέχρι εχθές το βράδυ δεν είχε περάσει στις αντλίες. Η χθεσινή διεθνής τιμή στο πετρέλαιο ήταν στα επίπεδα της 1η Μαρτίου.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, την ίδια ημέρα η μέση λιανική τιμή ήταν στα 1,918 ευρώ το λίτρο, ενώ σήμερα διαμορφώνεται σε 2,110 ευρώ το λίτρο, αύξηση δηλαδή 10%.
Το diesel κίνησης ήταν στο 1,650 ευρώ το λίτρο και σήμερα ήταν στο 1,997 ευρώ το λίτρο σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 21%.
Στο πετρέλαιο θέρμανσης η αύξηση είναι της τάξεως του 25% με την μέση τιμή να διαμορφώνεται σε 1,621 ευρώ το λίτρο, ενώ στην αρχή του μήνα ήταν 1,3 ευρώ το λίτρο.
Αγαπητοί συνέλληνες, πότε έγινε έλεγχος, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του *κράτους* στα διυλιστήρια που ανήκουν σε Βαρδινογιάννη, Λάτση? Πότε έλεγξαν τα συμβόλαια αγοράς από τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες & πόσο το χρεώνουν στους μεταφορείς για εσωτερική κατανάλωση?
Βέβαια τα 2/3 της τιμής-για να είμαι δίκαιος- ειναι κρατικοί φόροι (χαράτσι -ΕΦΚ & ΦΠΑ), οπότε μάλλον η πολιτεία πρέπει να πάρει την πρωτοβουλία μείωσης του κέρδους της…
Αλλά εγώ δεν περιμένω τίποτα από ανθέλληνες & υπηρέτες ξένων συμφερόντων…
Μόνο αν κάνουμε ΟΛΟΙ μπουκοτάζ στα καυσιμα [πετρελαιο,βενζινη]για ενα χρονικο διαστημα,νομιζω οτι οι τιμες θα μειωθουν. Τι θα κανει τοτε το ΚΥΚΛΩΜΑ [οταν δεν παταει οδηγος στα πρατηρια]που διακινει τα καυσιμα? Η αισχροκερδεια θα σταματησει.