Καλώς ήρθες 2019! Κάπως έτσι πρέπει να αναφωνούν στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας μιας και το 2018 αποτέλεσε μία σχετικά κακή χρονιά λόγω του μικρού ποσοστού έναρξης νέων έργων. Όμως αυτό είναι παρελθόν πλέον και μία νέα χρονιά μόλις έχει ξεκινήσει και μαζί της οι ελπίδες να πολλαπλασιαστούν τα έργα.
Για να μπορέσουμε να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους θα πρέπει να δούμε τι μας κληρονόμησε το 2018. Είναι μία σειρά από πολλά μεγάλα έργα (άνω των 10εκατ.ευρώ) τα οποία θα αρχίσουν να συμβασιοποιούνται σταδιακά μέσα στο έτος.
Μέσα στον Ιανουάριο περιμένουμε να περάσουν από τη Βουλή και κατόπιν να ξεκινήσουν τα μεγάλα έργα για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, το Πάτρα-Πύργος (έξι από τις οκτώ εργολαβίες) ενώ αναμένεται η έγκριση της DG Comp. για να ξεκινήσουν τα έργα για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.
Στο πεδίο των πολύ μεγάλων έργων, μέσα στο 2019 αναμένουμε να συμβασιοποιηθεί η εργολαβία-σκούπα για το Άκτιο-Αμβρακία και τα 2 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα για την ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Επίσης εφόσον ξεμπλέξει από το ΣτΕ αναμένεται η εκκίνηση και για το έργο επέκτασης του Προβλήτα Κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, το Ωνάσειο Μεταμοσχευτικό Κέντρο, τις πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4.
Ανάδοχοι αναμένονται για το μεγαλύτερο όλων των έργων, της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, για την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας που χρονικά έχουν λίγες πιθανότητες να φτάσουν στις υπογραφές αλλά και για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Νέα έργα που περιμένουμε να δημοπρατηθούν: Εδώ επίσης φαίνεται να έχουμε αρκετά νέα έργα. Τα πιο σπουδαία είναι: η εργολαβία-σκούπα για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας, η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος, οι εργολαβίες για το σιδ.τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος-Ρίο-Άγιος Διονύσιος Πάτρας, η ολοκλήρωση του Προβλήτα 6 στον ΟΛΘ, το έργο για τον Νέο Διεθνή Τερματικό ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, η Παράκαμψη Χαλκίδας, η Β`φάση των έργων για την Ανάπλαση Φαλήρου, οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση προς δυτικά του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2 (Εμπορευματικό Κέντρο), ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής-Κρήτης, τα ΣΔΙΤ για απορρίμματα και νέα σχολεία στη Ρόδο κ.α.
Στο πεδίο των έργων που περιμένουμε και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν:
σε μερικές μέρες θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία το τελευταίο τμημα του σιδηροδρομικού διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη ενώ σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρωθούν και τα απαραίτητα συστήματα. Το καλοκαίρι περιμένουμε να εγκαινιαστεί η επέκταση της Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα μέχρι τη Νίκαια και 3 σταθμούς, οι Μονάδες Απορριμμάτων σε Ήπειρο και Σέρρες, ο 3ος Προβλήτας στον ΟΛΠ, η επέκταση του Τραμ από το Φάληρο μέχρι το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά, τα έργα υποδομών στο Φάληρο, το νέο γήπεδο της ΑΕΚ, τα πρώτα 15χλμ στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία, η μικρή επέκταση του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος και τα έργα της επέκτασης του διαδρόμου 10-28 στο Αεροδρόμιο Μακεδονία.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com