Η ιστορία της Baltia Airlines – Πώς κατάφερε να έχει μηδενικά έσοδα και χρέος 119 εκατ. δολάρια
Τι κάνει την Baltia Airlines τον χειρότερο αερομεταφορέα του κόσμου;
Το γεγονός ότι για 27 ολόκληρα χρόνια δεν κατάφερε να μεταφέρει ούτε έναν επιβάτη και φυσικά είχε μηδενικά έσοδα αλλά αυξημένο χρέος άνω των 119 εκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με δημοσιεύματα.
Σύμφωνα με το travel + leisure και την Telegraph, έπειτα από αμέτρητες αποτυχίες, η αεροπορική εταιρεία επιχειρεί την τελευταία της απόπειρα να «απογειωθεί», αυτή τη φορά με το νέο όνομα «USGlobal».
Το ιστορικό
Η Baltia Airlines ιδρύθηκε το 1989 με στόχο να προσφέρει πτήσεις non stop από τη Νέα Υόρκη στην Αγία Πετρούπολη. Ο Igor Dmitrowsky, ένας μετανάστης από την Λετονία, ξεκίνησε την επιχείρησή του αφού πρώτα πούλησε τη βιομηχανία γάλακτος που κατείχε. Εκείνη την περίοδο, είχε πλάνο να προσθέσει και περαιτέρω δρομολόγια προς τη Λευκορωσία, την Ουκρανία και τη Γεωργία, κάτι που δε συνέβη ποτέ.
Η εταιρεία, αφού έλαβε το 1991 τη σχετική άδεια από την αρμόδια υπηρεσία των ΗΠΑ για να πετάξει στην Αγία Πετρούπολη και τη Ρίγα, «κόλλησε» στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA). Έτσι, για περίπου τρεις δεκαετίες, ο αερομεταφορέας δε περνούσε τη βάση από την FAA, καθώς απέτυχε επτά φορές να πάρει το πράσινο φως της αξιολόγησης. Η μετεγκατάσταση της επιχείρησης στο Μίσιγκαν, δε βοήθησε και το Υπουργείο Μεταφορών ανακάλεσε την άδεια το 1998.
Όσον αφορά στο στόλο της, η Baltia διέθετε ένα Boeing 747-200 που κάποτε απέκτησε από την Cathay Pacific, ενώ το 2009 αγόρασε ένα Boeing 747 (με έναν κινητήρα μείον) που αργότερα πήγε για παλιοσίδερα. Τέλος, το 2011, απέκτησε ένα Boeing 747 που ανήκε στο στόλο της Northwest Airlines.
Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει το Boeing 747 που πέταξε μόλις μία φορά, το 2015, από το αεροδρόμιο Willow Run, στην Ypsilanti, σε μονάδα συντήρησης στο Oscoda του Μίσιγκαν.
Νέα πορεία
«Η νέα αεροπορική μας εταιρεία έχει προχωρήσει στη διαδικασία της αναδιάρθρωσης, αναδιοργάνωσης και της αναχρηματοδότησης. Ελπίζουμε να πάρουμε τη ρυθμιστική έγκριση από την κυβέρνηση των ΗΠΑ και την πιστοποίηση στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, προκειμένου να εξυπηρετηθούν διεθνή δρομολόγια. Αυτά που σήμερα είναι πιο ανεπαρκή», δήλωσε ο Anthony Koulouris, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της USGlobal Airways.