Το Ρώσικο γκραν πρι διεξάγεται αυτή την Κυριακή του Πάσχα στο Σότσι . Είναι η τρίτη χρονιά που θα δούμε γκραν πρι στη Ρωσία. Ο Ρόσμπεργκ ετοιμάζεται πυρετωδώς για μια ακόμη νίκη, ενώ ο Χάμιλτον θέλει να επανακάμψει. Και οι δύο πρέπει να αντιμετωπίσουν τη Ferrari αλλά και την ανερχόμενη Red Bull.
Σύμφωνα με την Pirelli, για τέταρτη φορά φέτος σε ισάριθμους αγώνες επιλέχθηκαν η μέση, η μαλακή και η πολύ μαλακή γόμα για το αγωνιστικό τριήμερο. Πρόκειται για μια τεχνική πίστα με μεγάλες εναλλαγές και πολύ λεία επιφάνεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλή φθορά των ελαστικών αλλά και μειωμένη πτώση στην απόδοσή τους λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠO ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
• Μολονότι η διαδρομή έχει στρωθεί πριν τρία χρόνια η άσφαλτος ακόμη μορφοποιείται οπότε μπορεί να υπάρχουν διαφοροποιήσεις.
• Με τη φθορά και την πτώση στην απόδοση να είναι ιδιαίτερα χαμηλές δεν περιμένουμε μεγάλο αριθμό πιτ στοπ.
• Οι καιρικές συνθήκες είναι συνήθως ήπιες οπότε δε θα είναι μεγάλο θέμα η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης.
• H πιο απαιτητική στροφή είναι η 3: πρόκειται για μια παρατεταμένη αριστερή με πολλές κορυφές που θυμίζει στην στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη.
• Περίπου τα 1.7km από τα 5.848m του γύρου είναι δημόσιοι δρόμοι ανοιχτοί στην κυκλοφορία.
• Το κράτημα στην πίστα αναμένεται να βελτιωθεί πολύ κατά τη διάρκεια του τριημέρου καθώς η διαδρομή δεν χρησιμοποιείται συχνά.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ:
• Λευκή μέση: Σχεδιασμένη για να αποδίδει καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες θυσιάζει μέρος της απόδοσης για μεγαλύτερη αντοχή.
• Κίτρινη, μαλακή: έπαιξε κομβικό ρόλο στη νίκη του Rosberg στην Κίνα καθώς εκκίνησε τον αγώνα μ’ αυτή τη γόμα.
• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Διαθέτει σημαντικό πλεονέκτημα απόδοσης που την καθιστά ιδανική για τις κατατακτήριες δοκιμές.
ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ
• Νικητής: Hamilton (μια αλλαγή: εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στον 32ο γύρο).
• Από όσους ακολούθησαν εναλλακτική στρατηγική πιο ψηλά (3ος) τερμάτισε ο Perez: (μια στάση αλλά εκμεταλλεύτηκε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας για να βγάλει την πολύ μαλακή γόμα στον 12ο γύρο και μετά έκανε 41 γύρους με τη μαλακή).
• Πρακτικά όλοι οι οδηγοί έκαναν μόνο μια αλλαγή ελαστικών, μόνο δυο σταμάτησαν δυο φορές.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI, ΠΩΛ ΧΕΜΠΡΙ
“Επιστρέφουμε στη Ρωσία έξι μήνες μετά τον προηγούμενο αγώνα. Πιθανόν οι συνθήκες την άνοιξη θα είναι διαφορετικές απ’ ότι ήταν πέρυσι το φθινόπωρο. Απ’ όσες πίστες επισκεπτόμαστε μέσα στο χρόνο, πρόκειται για μια από αυτές που φθείρουν λιγότερο τα ελαστικά. Αναμένουμε λοιπόν τα ελαστικά να χρησιμοποιούνται για πολλούς γύρους ακόμη και η πολύ μαλακή γόμα όπως έδειξε πέρυσι ο Lewis Hamilton. Παρόλα αυτά η αυξημένη απόδοση που παρατηρούμε στα μονοθέσια του 2016 θα αυξήσει αντίστοιχα τη φθορά. Γι’ αυτό οι ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ σημαντικές καθώς οι ομάδες πρέπει να διαβάσουν με ακρίβεια τη συμπεριφορά των ελαστικών με τη νέα γενιά μονοθεσίων, στις νέες συνθήκες”.