Ο Νίκο Ρόσμπεργκ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο (1:22.959) στην 1η περίοδο δοκιμών, ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ταχύτερος όλων (1:22.801) στη 2η περίοδο σήμερα στην Μόντσα.
Το Μητροπολιτικό Πάρκο της Μόντσα υποδέχτηκε οδηγούς και ομάδες με καλό καιρό και ζέστη η θερμοκρασία στον αέρα έφτασε τους 30 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή στο οδόστρωμα ξεπέρασε τους 41 βαθμούς Κελσίου.
Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων αυτό το τριήμερο τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της: Μέση/μαλακή/πολύ μαλακή. Οι περισσότεροι οδηγοί έχουν πάρει αρκετά σετ μαλακής και πολύ μαλακής γόμας, γι’ αυτό προφανώς είδαμε ελάχιστα να χρησιμοποιείται στις δοκιμές η μέση γόμα. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο FP1 με τη μαλακή γόμα. Η επίδοσή του διέφερε μόλις 2 δέκατα απ’ αυτή του έτερου οδηγού της Mercedes, Lewis Hamilton. Η πολύ μαλακή γόμα πάντως φάνηκε ν’ αντέχει στη Μόντσα περισσότερα χιλιόμετρα απ’ ότι στο Σπα προφανώς διότι στην Ιταλική πίστα δεν υπάρχουν γρήγορες καμπές όπου ασκούνται στα ελαστικά υψηλά πλευρικά φορτία. Η διαφορά των Mercedes από τη Ferrari του Ράικονεν που ήταν 3ος ξεπερνούσε το δευτερόλεπτο. Οι Ferrari έχουν αναβαθμισμένη υβριδική μηχανή.
Συνολικά οι χρόνοι στη 1η περίοδο ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος . |
Διαφορά . |
Γύροι |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m22.959s | – | 37 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m23.162s | 0.203s | 36 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m24.047s | 1.088s | 16 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m24.307s | 1.348s | 17 |
5 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m24.650s | 1.691s | 32 |
6 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m24.763s | 1.804s | 17 |
7 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m24.785s | 1.826s | 37 |
8 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m24.982s | 2.023s | 25 |
9 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m25.113s | 2.154s | 19 |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m25.120s | 2.161s | 17 |
11 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m25.351s | 2.392s | 23 |
12 | Alfonso Celis | Force India/Mercedes | 1m25.367s | 2.408s | 30 |
13 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m25.507s | 2.548s | 14 |
14 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m25.840s | 2.881s | 18 |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m25.853s | 2.894s | 20 |
16 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m25.973s | 3.014s | 20 |
17 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m26.074s | 3.115s | 20 |
18 | Esteban Ocon | Manor/Mercedes | 1m26.391s | 3.432s | 30 |
19 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m26.439s | 3.480s | 21 |
20 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m26.762s | 3.803s | 28 |
21 | Jolyon Palmer | Renault | 1m26.811s | 3.852s | 35 |
22 | Kevin Magnussen | Renault | 1m26.956s | 3.997s | 32 |
Οι τιφόζι είχαν γεμίσει τις κερκίδες και τα νέα γι’ αυτούς ήταν καλά καθότι ο ισχυρός άντρας της F1, Μπέρνι Έκλεστον και ο πρόεδρος της Αυτοκινητικής Λέσχης της Ιταλίας Άντζελο Νταμιάνι ανακοίνωσαν ότι η πίστα της Μόντσα θα φιλοξενεί το Ιταλικό GP για 3 χρόνια ακόμη.
Η ανακοίνωση αυτή επισκίασε την δήλωση αποχώρησης του Φελίπε Μάσα στο τέλος της χρονιάς. Ο συμπαθής στους Ιταλούς Βραζιλιάνος πήρε 11 νίκες όλες για λογαριασμό της Ferrari. Ξεκίνησε το 2002 στη Sauber, πήγε στη Ferrari το 2006 και έφυγε για τη Williams το 2014. Η τελευταία του νίκη ήρθε το 2008 σ’ έναν δραματικό αγώνα για το Βραζιλιάνο. Όταν τερμάτισε ήταν πρωταθλητής για λίγες στιγμές προτού ο Χάμιλτον τερματίσει 5ος και πάρει τον τίτλο. Ο Μάσα θα μπορούσε να είχε στεφθεί πρωταθλητής το 2008 αν δεν υπήρχε το λάθος στα πιτ της Ferrari στη Σιγκαπούρη όπου του δόθηκε λάθος σήμα και έφυγε συμπαρασύροντας την αντλία καυσίμου. Υπήρξε όμως τυχερός που επιβίωσε, ζει και συνέχισε ν’ αγωνίζεται μετά το χτύπημα που δέχτηκε το 2009 στις δοκιμές του Ουγγρικού GP από ελατήριο που έφυγε από τη Brawn του Μπαρικέλο. O Μάσα αποχωρεί στο τέλος του χρόνου και μένει να δούμε ποιος θα τον διαδεχτεί (Μπάτον;).
Αρκετοί οδηγοί δοκίμασαν τον πρωτότυπο σκελετό της Pirelli που έχει πιο ανθεκτικά πλαϊνά και αντέχει περισσότερο τα χτυπήματα στα κερμπ. Πιθανόν θα δούμε τη νέα δομή να ντεμπουτάρει στο GP Μαλαισίας στις αρχές Οκτωβρίου.
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών o Χάμιλτον με την πολύ μαλακή γόμα πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο. Ο Φέτελ αξιοποιώντας την αναβαθμισμένη υβριδική μηχανή της Ferrari ήταν στην 3η θέση μισό δευτερόλεπτο πίσω από τις Mercedes. Από την αναβάθμιση φάνηκε να ευνοούνται και οι Haas ενώ οι Toro Rosso που έχουν την περσινή υβριδική μηχανή της Ferrari βρίσκονται σε δύσκολη θέση.
Συνολικά οι χρόνοι στη 2η περίοδο ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος . |
Διαφορά . |
Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m22.801s | – | 40 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m22.994s | 0.193s | 42 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m23.254s | 0.453s | 33 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m23.427s | 0.626s | 28 |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m23.732s | 0.931s | 25 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m24.003s | 1.202s | 33 |
7 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m24.259s | 1.458s | 24 |
8 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m24.299s | 1.498s | 41 |
9 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m24.516s | 1.715s | 35 |
10 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m24.549s | 1.748s | 28 |
11 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m24.556s | 1.755s | 20 |
12 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m24.587s | 1.786s | 40 |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m24.653s | 1.852s | 42 |
14 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m24.674s | 1.873s | 33 |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m24.981s | 2.180s | 25 |
16 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m25.083s | 2.282s | 38 |
17 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m25.240s | 2.439s | 31 |
18 | Esteban Ocon | Manor/Mercedes | 1m25.275s | 2.474s | 13 |
19 | Kevin Magnussen | Renault | 1m25.555s | 2.754s | 39 |
20 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m25.614s | 2.813s | 33 |
21 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m25.643s | 2.842s | 31 |
22 | Jolyon Palmer | Renault | 1m25.833s | 3.032s | 45 |
protothema.gr