Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση την ερχόμενη εβδομάδα και να εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή τον Ιανουάριο, αλλάζουν σχεδόν τα πάντα με σκοπό να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό χάος στην Ελλάδα.
Στο επίκεντρο των αλλαγών βρίσκονται όχι μόνο οι οδηγοί αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, αλλά και οι χρήστες οχημάτων μικροκινητικότητας, καθώς και οι πεζοί.
Ειδικότερα, πρόστιμα θα επιβάλλονται πλέον και στους πεζούς για «αλόγιστη κίνηση», όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η αδικαιολόγητη στάση στις διαβάσεις που προκαλεί καθυστερήσεις, καθώς και η επικίνδυνη συμπεριφορά που θέτει σε κίνδυνο τον ίδιο τον πεζό και άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.
«Πάνω απ’ όλα πρέπει να υπάρξει παιδεία, έπειτα αστυνόμευση και τέλος υποδομές», τονίζει ο ιδιοκτήτης και δάσκαλος σχολής οδηγών, Γιώργος Γεωργαντάς. Ο ίδιος επισημαίνει ότι τα νέα μέτρα κινούνται προς τη θετική κατεύθυνση, αλλά είναι απαραίτητο να καλυφθούν όλες οι παράμετροι για να είναι αποτελεσματικά.
Αναφερόμενος στα ηλεκτρικά πατίνια, τόνισε ότι υπάρχουν σημαντικά κενά, όπως η έλλειψη πρόβλεψης σε περίπτωση ατυχήματος με πεζό, δεδομένου ότι κανείς δεν είναι ασφαλισμένος.
Μετά την ψήφιση του νέου ΚΟΚ, οι γονείς θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών από τα παιδιά τους. Συγκεκριμένα, θα απαγορεύεται η χρήση ηλεκτρικών πατινιών (εφόσον η τελική τους ταχύτητα υπερβαίνει τα 6 χλμ/ώρα) από ανηλίκους κάτω των 15 ετών. Για τους οδηγούς άνω των 15 ετών, προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα για συνηθισμένες παραβάσεις, όπως: οδήγηση χωρίς κράνος και ανακλαστικό γιλέκο, χρήση κινητού τηλεφώνου, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και ορίων ταχύτητας.