Μια Φθιώτιδα εντελώς διαφορετική από την σημερινή θα έχουμε με το πέρας της 4ετίας δήλωσε στην πρωινή εκπομπή του Lamia Polis 87.7 με τους Πάνο Κατσώνη και Λίλιαν Χαχοπούλου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και Βουλευτής Ν.Δ Φθιώτιδας, Χρήστος Σταϊκούρας. Μάλιστα όπως γνωστοποίησε στο τέλος της επόμενης εβδομάδας θα βρεθούν -εκτός απροόπτου- μαζί με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο έργο που έχει ήδη ξεκινήσει, το “Μπράλος-Άμφισσα”.
Μέχρι τέλη του 2027 το “Μπράλος-΄Άμφισσα”
“Κόστος 285.300.000€. Αυτό το ξεκίνησε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία. Έχει γίνει πρόοδος στις εργασίες αυτού και ξεκινάνε τα μέτωπα. Δηλαδή το ίδιο το έργο. Είχα την ευκαιρία πρόσφατα κατά την διάρκεια των λογοδοσιών που κάνω μέσω των μέσων σας, να δείξω φωτογραφίες για το πώς ήδη έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια και πώς ήδη έχουν ξεκινήσει τα έργα και μάλιστα αν κάποιος πάει στην περιοχή θα δει και την καινούρια πινακίδα της ευρωπαϊκής επιτροπής. Τα έργα που γίνονται στην Ευρώπη, παρουσιάζονται στις τοπικές κοινωνίες. Για να είμαστε απολύτως ακριβείς, η πινακίδα αναγράφει τον συνολικό προϋπολογισμό και είναι το οδικό τμήμα “Μπράλος-Άμφισσα” του άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Και είναι 24χλμ επισκευή και κατασκευή. Η διάρκεια είναι μέχρι τον 12ο του 2027 και μάλιστα θα δείτε ότι πλέον φαίνεται και το έργο και φαίνεται για ποιο λόγο γίνεται το έργο και ποια θα είναι η οφέλεια του έργου.
Να ξεκαθαρίσουμε ότι είναι ευρωπαϊκοι πόροι με τη συχγρηματοδότηση της ΕΕ, πρόκειται για το ΕΣΠΑ 21-27 και επειδή νομίζω ότι και εσείς και εγώ και άλλοι συμπατριώτες μας έχουν χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο δρόμο, δύο είναι τα βασικά χαρακτηριστικά. Η μείωση του χρόνου μετακίνησης και η βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Για την εξέλιξη των έργων στον Ε65
“Εάν εννοούμε μέχρι την Εγνατία, δεν είμαστε ακόμα σε εκείνο το σημείο που θα μπορούσα να σας πω σε λίγους μήνες. Θα γίνει μέχρι το 2025. Αν εννοούμε μέχρι την Καλαμπάκα, αυτό φαίνεται με τα σημερινά δεδομένα τα οποία δεν έχουν μεταβληθεί το τελευταίο 4μηνο να προσδιορίζεται περίπου στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2024. Δηλαδή περίπου σε 4μήνες από σήμερα. Αυτό περιλαμβάνει και το κομμάτι στη γεωγραφική περιοχή της ΠΕ Φθιώτιδας, δηλαδή τα τούνελ και άλλες παρεμβάσεις στην Ξυνιάδα, το άλλο κομμάτι έχει παραδοθεί και περιλαμβάνει και το τμήμα που είναι από τα Τρίκαλα μέχρι την Καλαμπάκα.
Αυτό φαίνεται να παραδίδεται στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2024. Εδώ είχαμε κάποιες δυσκολίες το τελευταίο χρονικό διάστημα εξαιτίας των φυσικών καταστροφών, αξιοποιήθηκαν κάποια μηχανήματα στην ευρύτερη περιοχή σε Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλία για να γίνουν παρεμβάσεις για αποκαταστάσεις προσβασιμότητας στους πολίτες. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό δυσκόλεψε το έργο γιατί τα ίδια μηχανήματα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν αλλού. Υπήρχαν άλλες προτεραιότητες.
Οι δεσμεύσεις Μητσοτάκη για την περιοχή
Ο Πρωθυπουργός προεκλογικά σε δύο επισκέψεις στην περιοχή, μία στη Λαμία και μία στη Στυλίδα, δεσμεύτηκε για δύο έργα. Το ένα έργο ήταν το Λαμία-Καρπενήσι που δεν είχε και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και το άλλο ήταν το Λιμάνι της Στυλίδας.
Τι συμβαίνει στο Λαμία-Καρπένησι
Είχε σπάσει σε τρία υποέργα. Το ένα ολοκληρώθηκε. Περίπου στην περιοχή της Μακρακώμης έχει ολοκληρωθεί το ένα κομμάτι. Άλλα δύο υποέργα. Το ένα η παράκαμψη της Μακρακώμης μέχρι το ανατολικό μέτωπο της σήραγγας Τυμφρηστού και ένα λιγότερο ώριμο που ήταν ο Σταυρός μέχρι το Καστρί. Είχε ξεκινήσει η διαδικασία για το πρώτο, αλλά ακυρώθηκε ο διαγωνισμός οπότε επαναδημοπρατήθηκε το τελευταίο κομμάτι. Στο κομμάτι Σταυρός-Καστρί είμαστε πιο πίσω. Είμαστε ακόμη στις φάσεις των μελετών. Θα χρειαστεί για τη δημοπράτηση περίπου ένα έτος.
Προτεραιότητα το Κουμαρίτσι – Παύλιανη
Η Φθιώτιδα αποκτά ένα από τα καλύτερα οδικά δίκτυα που υπάρχουν στην Ελλάδα. Τα έργα βοηθούν την ανάπτυξη. Έχω και δύο προτεραιότητες που συζητάω. Το έργο Κουμαρίτσι-Παύλιανη. Είμαστε ιδιαίτερα τυχεροί που έχουμε την Παύλιανη στο Νομό μας. Πρέπει να ενισχύσουμε την ανάπτυξη της περιοχής.
Και να συνδεθούν τα ορεινά χωριά της Δυτικής Φθιώτιδας. Το Οδικό Δίκτυο δεν είναι στην κατάσταση που θα έπρεπε.
Μετά το τέλος του 2024 η αποκατάσταση των ζημιών στον σιδηρόδρομο
Τυχερή η ΠΕ Φθιώτιδας. Οι συμπατριώτες μας χρησιμοποιούν τον βασικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Λόγω των φυσικών καταστροφών δυστυχώς υπέστησαν σημαντικές ζημιές οι υποδομές, σταθμοί και σύστημα τηλεδιοίκησης από Δομοκό μέχρι Λάρισα. Μεχρι το Λιανοκλάδι υπάρχει τηλεδιοίκηση. Η αποκατάσταση των ζημιών ώστε να φτάσουμε στην κατάσταση που ήμασταν θα ολοκληρωθεί μετά το τέλος του 2024.
Τι συμβαίνει με τον Σπερχειό;
Έχω ζητήσει και έχουν ήδη επισκεφθεί την περιοχή και έχουν μία μελέτη για τους παραποτάμους αλλά και για την προστασία από πλημμυρικά φαινόμενα. Θα προχωρήσουμε σε μελέτη αλλά θα περιλαμβάνει το σύνολο και την αξιοποίηση.
Καταφέραμε να προλάβουμε για το λιμάνι Στυλίδας
Το λιμάνι της Στυλίδος πριν από 6 μήνες δεν υφίστατο στον χάρτη της υλοποίησης έργων. Είναι γεγονός ότι το έτρεξε πάρα πολύ καλά η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος και το λιμενικό ταμείο Φθιώτιδος. Συνεργάστηκαν, τελείωσαν έγκαιρα τους φακέλους και καταφέραμε και προλάβαμε και φτάνουμε προς την φάση που θα πρέπει να υλοποιούνται τα έργα από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το εντάξαμε στην διυπουργική επιτροπή το συγκεκριμένο έργο στα έργα στρατηγικής σημασίας και το ΤΑΙΠΕΔ θα συμβάλλει όπως έκανε και με το Νοσοκομείο Λαμίας για να υλοποιηθεί το έργο αυτό όπως το σχεδίασε η Περιφέρεια και το Λιμενικό Ταμείο Φθιώτιδας. Άρα έχουμε τις τελευταίες δύο εβδομάδες το λιμάνι στη Στυλίδα, την υπογραφή στην ογκολογική στη Λαμία και την αναμόρφωση των ΤΕΠ. Πάρα πολλά Νοσοκομεία είναι πίσω. Είναι η πρώτη υπογραφή στην Ελλάδα και τα οδικά έργα πιθανότατα να έχουμε και μία επίσκεψη στην ευρύτερη περιοχή.