Φθιώτιδα: Ανοίγουν οι εκκλησίες από την Δευτέρα για ατομική προσευχή!

Lamianow.gr 5 comments
7 Min Read

Πριν από λίγα λεπτά, με κατεπείγουσα Εγκύκλιο προς άπαντα τον Ιερό Κλήρο, τους Ιερούς Ναούς και τις Ιερές Μονές της Μητροπολιτικής μας Περιφερείας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Συμεών διαβίβασε την σχετική Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και την νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, που θα ισχύσει από την Δευτέρα 4 Μαϊου 2020 έως και το Σάββατο 16 Μαϊου 2020, και η οποία πλέον επιτρέπει την προσέλευση των πιστών στους Ιερούς Ναούς για ατομική προσευχή ρυθμίζοντας λεπτομερώς τα μέτρα υγιεινής, τα οποία θα πρέπει να τηρούνται με ευθύνη των κατά τόπους Αρχιερατικών επιτρόπων, των Προϊσταμένων των Ιερών Ναών αλλά και με την ατομική ευθύνη του κάθε πιστού.

ΜΕΤΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΝΑΟΥΣ

ΚΑΤΑ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 4 – 16 ΜΑΪΟΥ 2020

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

 

1) Συνεχίζεται, σύμφωνα με όσα μέχρι τώρα ισχύουν, η τέλεση των Ιερών Ακολουθιών «κεκλεισμένων των θυρών», επιτρεπομένης και της ραδιοφωνικής, τηλεοπτικής ή διαδικτυακής αναμεταδόσεώς τους. Οι θύρες των Ιερών Ναών θα ανοίγουν μετά το πέρας των Ιερών Ακολουθιών, και εφ όσον παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον μιας (1) ώρας, κατά την διάρκεια της οποίας θα διενεργείται ο φυσικός αερισμός τού ιερού χώρου.

2) Προς τον σκοπό της εξυπηρετήσεως των πιστών πρέπει να αναρτηθούν στους ειδικούς Πίνακες Ανακοινώσεων των Ιερών Ναών ή και στις υφιστάμενες ιστοσελίδες τους στο διαδίκτυο: α) το ωράριο τελέσεως των Ιερών Ακολουθιών, β) το ωράριο κατά το οποίο ο Ιερός Ναός παραμένει ανοικτός για την προσέλευση των πιστών και γ) ο συνολικός αριθμός των πιστών, οι οποίοι μπορούν να παρευρίσκονται ταυτόχρονα εντός τού Ιερού Ναού και καθορίζεται σύμφωνα με την αναλογία του ενός προσώπου ανά δέκα (10) τ.μ. επιφανείας και με ελάχιστη απόσταση ενός και ημίσεως (1,5) μέτρου μεταξύ τους και με την επιφύλαξη ότι σε περίπτωση κατά την οποία η επιφάνεια τού Ιερού Ναού (στον οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται οι βοηθητικοί χώροι) υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) τ.μ., ως μέγιστος αριθμός παρευρισκομένων ορίζεται από τον Νόμο ο αριθμός των πενήντα (50) προσώπων.

3) Στις εισόδους των Ιερών Ναών πρέπει να ληφθεί άμεση μέριμνα, ώστε να υφίστανται σταθμοί αντισηπτικών/                              απολυμαντικών, προκειμένου όσοι πιστοί εισέρχονται σ’ αυτούς να τηρούν απαραίτητα την υποχρεωτική για όλους διαδικασία απολυμάνσεως των χεριών.

4) Να διευθετηθεί ο χώρος κάθε Ιερού Ναού προς τον σκοπό της παρουσίας πιστών, σύμφωνα με την παραπάνω αναλογία ενός προσώπου ανά δέκα (10) τ.μ. επιφανείας και με ελάχιστη απόσταση ενός και ημίσεως (1,5) μέτρου μεταξύ τους. Όπου υπάρχει τέτοια δυνατότητα, κρίνεται απαραίτητη η παραμονή εντός των Ιερών Ναών μόνο όσων καθισμάτων προβλέπονται, τοποθετημένων στις ανάλογες μεταξύ τους αποστάσεις και η απόσυρση των υπολοίπων εκτός των Ιερών Ναών.

5) Κατά την είσοδο στον Ιερό Ναό εφαρμόζεται σύστημα ελεγχόμενης αναμονής των πιστών για την αποφυγή συνωστισμού και είναι απαραίτητη η τήρηση της αποστάσεως του ενός και ημίσεως (1,5) μέτρου μεταξύ όσων αναμένουν. Το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο που εφαρμόζει τον έλεγχο αναμονής στις εισόδους των Ιερών Ναών συνιστάται να φέρει τα υπό τού νόμου προβλεπόμενα μέτρα προστασίας (μάσκα, γάντια κ.λπ.). Όπου υπάρχει δυνατότητα, προτείνεται η χρήση διαφορετικών θυρών τού Ιερού Ναού για την είσοδο και έξοδο των πιστών. Στις εξόδους των Ιερών Ναών πρέπει να τοποθετηθούν υποχρεωτικά ειδικοί κάδοι για την απόρριψη χρησιμοποιηθέντος εξοπλισμού υγιεινής.

6) Ο φυσικός εξαερισμός των Ιερών Ναών, ενόσω παραμένουν ανοικτοί για την προσέλευση πιστών, είναι υποχρεωτικός. Σε περίπτωση χρήσης τεχνητού κλιματισμού πρέπει να ληφθεί άμεση μέριμνα για τον καθαρισμό των φίλτρων αυτού, ενώ και κατά την διάρκεια της τυχόν λειτουργίας του, θα πρέπει να εξασφαλίζεται και ο ταυτόχρονος φυσικός εξαερισμός τού ιερού χώρου με ανοικτές τις θύρες και τα παράθυρα αυτού.

7) Είναι απαραίτητη και απολύτως αναγκαία η συχνή και σχολαστική καθαριότητα και τακτική απολύμανση των σημείων και των επιφανειών του Ιερού Ναού στα οποία παρατηρείται συχνή πρόσβαση των πιστών. Η καθαριότητα πρέπει να γίνεται κυρίως με την χρήση αντισηπτικού διαλύματος, ενώ σε εμφανές σημείο τού Ιερού Ναού πρέπει να τοποθετηθεί ο προβλεπόμενος αναγκαίος εξοπλισμός υγιεινής (χαρτομάντηλα, χάρτινες πετσέτες, πλαστική σακούλα κ.λπ.)

8) Κατά την διάρκεια της παραμονής τους στον Ιερό Ναό, οι πιστοί, με προσωπική τους ευθύνη και μέριμνα, συνιστάται να φέρουν προστατευτική υφασμάτινη μάσκα. Εάν κάποιος πιστός, κατά την διάρκεια της παραμονής του στον Ιερό Ναό, παρουσιάσει συμπτώματα ασθένειας, πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την άμεση και ασφαλή απομάκρυνσή του ή, εφόσον αυτό δεν είναι δυνατό, για την ασφαλή μετακίνησή του σε ειδικό χώρο προς αποφυγή επαφής με άλλα πρόσωπα. Προς τον σκοπό αυτό πρέπει να ληφθεί η ανάλογη μέριμνα και να προβλεφθεί η ύπαρξη ειδικού χώρου (π.χ. γραφείο, χώρος στο πνευματικό κέντρο κ.λπ.) με επαρκή εξαερισμό, στον οποίο θα υπάρχουν μάσκες, χαρτομάντηλα, πλαστική σακούλα, για την απόρριψη αυτών, και αντισηπτικό χεριών.

9) Όσοι πιστοί ανήκουν στις υγειονομικά ευπαθείς ομάδες (ηλικιωμένοι, ασθενείς που πάσχουν από αναπνευστικά προβλήματα  ή σακχαρώδη διαβήτη  ή καρδιαγγειακά νοσήματα, ανοσοκατεσταλμένοι και γενικά πρόσωπα που παρουσιάζουν συμπτώματα ασθενείας), πρέπει να αποφύγουν την έξοδο από το σπίτι, χάριν της προστασίας της υγείας τους και των αδελφών τους.

10) Τα παραπάνω ισχύουν για όλους τους Ενοριακούς, Προσκυνηματικούς, Κοιμητηριακούς, Ιδρυματικούς κ.λπ. Ιερούς Ναούς, τα Μητροπολιτικά και Ενοριακά Παρεκκλήσια, όχι όμως για τα Παρεκκλήσια, τα οποία ευρίσκονται εντός ιδιωτικών κτημάτων, κτιρίων και επιχειρήσεων (π.χ. συγκροτημάτων κατοικιών, κέντρων εκδηλώσεων, ξενοδοχείων κ.λπ), στα οποία δεν επιτρέπεται η τέλεση Ιερών Ακολουθιών και η προσέλευση προσκυνητών.

11) Για τις Ιερές Μονές εξακολουθεί να υφίσταται η «κεκλεισμένων των θυρών» τέλεση των Ιερών Ακολουθιών, με την λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας της υγείας των μοναχών, ενώ προς το παρόν, δεν επιτρέπεται η προσέλευση προσκυνητών.

Share This Article
5 Comments
  • EULOGIA THEOU SE SENA AGAPITE NEOKORE, KAI SE OLLOUS TOUS PANOSIOLOGIOTATOUS IEREIS, POU IPSOSAN TIN FONI TOUS GIA TOUS EPITAFIOUS..TIN THIA KINONIA..TIS KAMBANES..TON FOTISMO TON EKKLISION MAS TIN ANASTASI TOU KURIOU MAS..IDIETERA STON AGIO PATERA POU APSIFISE TA TOU (ANTHROPOU) KAI AKOLOUTHISE TA TOU KURIOU ! PERIEFERE TON EPITAFIO ESTO KAI ME SFRAGISMENA PARATHIRA GYRO !!!KATASKOTINA KAMBANARIA KAI MOUGA…ME ASFIKTIKO KLIO APO ASTINOMIA H OPIA (DIETAXTHI BEBEA…) TI ITAN O EPITAFIOS? EKLIMATIAS EKITONTO EPANO STO LOULOUDENIO SABANO ? AGAPITE /TOI -PATRIOTI/TES, EMEIS THA IPERASPISTOUME ME KATHE MESO AUTA TA OPIA MAS AFISAN KLIRONOMIA OI GONEIS MAS. SEBASMO STIN THRISKIA MAS, FOVO @THEOU@ AKOLOUTHIA TON IEROMAS IPOXREOSEON, PANIGIRIKES EORTES KAI LITOURGIES TON MEGALON XRISTIANIKON EORTON MAS, THIES LITOURGIES KAI KINONIKO, ALLA PROPANTON TIN @EKKLISIA OS KORI OFTHALMOU) MAS DIDASKE H DASKALA STO TOTE XRISTIANIKO ORTHODOXO SXOLEIO, KAI OXI TO SIMERINO POU STIN ELLADA (SIKOTHIKAN TA PODIA NA XTIPISOUN TO KEFALI) ELEGE H SOFI GIAGIA MOU !! KATA TA ALLA (OLLA KALA…SAS PERIMENOUME TOURISTES…KAI FETOS NA RTHITE STIN ELLADA) THA SAS ANAFERO EDO AKRIBOS MIA SINTOMI SIZITISI GIA TO (THEMA) TOURISMOS, POU EIXA ME MIA OIKOGENEIA POU ERXOTAN STIN ELLADA GIA ENA MINA GIA PASXA KATHE XRONO. OIKOGENEIA EPISTIMONON, GONEIS KAI PAIDIA. XERETE TI MOU APANTISAN OTAN (TOLMISA..) NA ROTISO AN-AN ..KAI FETOS THARTHOUN EKEI? EPI LEKSI APANTISI : ME TETIA KATASTASI POU EPIKRATI..STIN ELLADA TIPOTA DEN EINAI SIGOURO APO TIN MIA STIGMI STIN -ALLI- KAPIOS APO TIN KIVERNISI NA XANAKLISI TA PANTA…OXI OXI DEN THA PAME..EIPAME KAI STOUS FILOUS MAS OXI NA MIN PANE ELLADA…AFOU EKLISAN KAI TIS EKKLISIES AKOMA !!! OUDIS ANEFERE THEMA (IOU) OUDIS ! ENOXLISE OLLON TON KOSMO H APOFASI APO OLLES TIS (PLEURES) STO SFRAGISMA TON EKKLISION TO PASXA IDIOS STIN ELLADA, KAI TIS @GELIES@ EXAGELIES OPOS.. ( MIN TOLMISI KANEIS …M.SABBATO…KANEIS..MIN TOLMISI NA EINAI GIRO APO EKKLISIA..DIOTI O (XARDALIAKOS PELEKIS …THA PESI BARIS ) ! GELIOTITES POU THA TIS PLIROSOUN POLI AKRIBA STO MIXANISMO (TOURISMOS) TO MONO ESODO TIS FTOXIS KAI XREOMENIS ELLADAS TO SIMERA !! TA SIMBERASMATA DIKA SAS EKEI !!! AGAPITE NEOKORE. APLA PSAXNONTE GIA TOURISTA..ME PSARONTOUFEKO YSTERA APO OLLA AUTA!
    OI THESEIS XRIAZONTE @GNOSIS@ …KAI OI APOFASIS @MIALO@ !
    ALITHOS ANESTI PATRIOTES ORTHODOXOI XRISTIANOI APO TIN OMORFI LAMIA KAI OXI MONO…!
    ME AGAPI APO EMAS EDO.
    MARLA LEONDI USA

  • ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! Σεβασμιώτατε κ. Συμεών & Συνοδικοί Αρχιερείς, είναι δουλειά του Κράτους πως θα τελούνται τα ιερά μυστήρια?
    Μήπως έχετε & ειδικότητα υγειονομικού & στέλνετε «οδηγίες» προς τους Εφημερίους & πιστούς, σαν υπάλληλοι της «Εξουσίας»?
    Λυπάμαι πραγματικά, γιατί αγαπήσατε η φοβηθήκατε τον «άρχοντα» του κόσμου τούτου, παρά τον Τριαδικό Θεό.
    Όταν θα ξαναδείτε βουλευτές στους Ιερούς Ναούς, να τους ρωτάτε πρώτα πριν «βγείτε» για να μεταδώσετε το σώμα & αίμα του Κυρίου η πώς θα μοιράζετε το αντίδωρο η αν θα λειτουργήσουν τα ηχεία, η αν θα κτυπήσουν οι καμπάνες, τι χρώμα άμφια να φορέσετε, κ.λ.π…

    • ΠΕΣ ΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΚΟΙΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ!

    • XRIAZONTE (DINATES FONES AGAPITE ( NEOKORE) GIA NA KATALABOUN OSOI KAI OPIOI PROSPATHOUN NA EDREOSOUIN…SXEDIA KATA TIS ORTHODOXIAS MAS OTI @ DEN @ THA PERASI ! XARDALIADES..KAI IEROMENOI, ASTRAFTERA ANFIA, EPISTIMONES…ME TILEKATEFTHINOMENES … DIAGNOSIS..DEN XRIAZETE H OARTHODOXIA MAS ! XRIAZETE PROSTASIA DIAXORISMO APO KATHE (PAREMBASI)…POU EINAI KATA TIS THRISKIAS MAS. TO SINTAGMA TON ELLINON PREPEI NA @SIMBERILAVI@ OTI YPOURGOS THRISKEVMATON DEN MPOREI NA EINAI O OPIOS @ TYXON…@ THA PREPEI NA PROERXETE APO TIN EKKLISIA KAI NA KATHORIZI ME DINATI FONI..TO OXI..POU XRIAZETE SIMERA PROS OLLES TIS KATEFTHINSIS POU PROSPATHOUN NA (RIMAXOUN) OTI EKATOMIRIA PISTOI KAI AGIOI ME TO AIMA TOUS PLIROSAN AUTA POU EMEIS SINEXIZOUME. EKKLISIA, THIA KINONIA, AGIASMOS, NISTIA. AUTO EINAI TO PROTOKOLO TOU ORTHODOXOU XRISTIANOU ! OPIOS DEN SIMFONI KAI DEN BAZI PROTA TON @KYRIO@ KAI META TA ENGOSMIA POU OUTOS H ALLOS THA TA ENGATALIPSOUME OLLOI, NA EPISTRFI STA TOU OIKOU TOU! AUTO ISXIOI GIA POLITIKOUS ALLA KAI GIA IEREIS ! EMEIS THA EXOUME PANTA TO THAROS TIS GNOMIS MAS XORIS NA YPOLOGIZOUME KANENAN OTAN EKEINOS @THA@ STATHI@ PROSTA KAI THA EMBODISI TA @ THRISKEFTIKA MAS KATHIKONTA@ KATO TA XERIA APO TIN EKKLISIA MAS, POLITIKOI ! STATHITE STO IPSO SAS KLIRIKOI !!!! H THESIS SAS EINAI PROSTASIA TIS THRISKIAS KAI TON PISTON TIS, KAI OXI @ SINGATABASIS PARAXORISIS KAI STA PALIA PAPOUTSIA SAS …TI AFISE O KYRIOS SAN ENTOLI KAI NOMO POU PREPEI NA AKOLOUTHOUME PROTA ESEIS KAI YSTERA OI PISTOI TOU@ MAKROSKELI (APANTISIS..DIKEOLOGIES…KAI APODOSI EFTHINON…OXI GIA EMAS. ) ZITISTE PROTA SIGNOMI APO TON XRISTO GIA TO (TERATODES EKLIMA PISTEOS POU ESTERNISTIKATE) KAI META KAI APO @EMAS@ AUTO PREPEI NA KANETE ! XORIS TITLOUS..THESIS..ISON PROS ISON EINAI H THRISKIA KIRIOI ! BASSILOIS PATRIARXES PROTHIPOURGOI TSOPANIDES ZITIANOI ASTEGOI, PROSTA STO THEO EIMASTE OLLOI @ISOI@ EKEINOS EINAI O ARXONTAS KANEIS ALLOS. H ALEITHIA GIMNI !
      ALWAYS HERE !
      MARLA LEONDI USA

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Exit mobile version