Το πλάνο τους για τη μετεξέλιξη του πρωταθλήματος της Φόρμουλα Ενα μετά το 2020, παρουσίασαν στους ιδιοκτήτες των δέκα ομάδων ο «ισχυρός άνδρας» της Liberty Media, Τσέις Κάρεϊ, και ο τεχνικός διευθυντής, Ρος Μπρον.
Η παρουσίαση έγινε σήμερα το πρωί στο Μπαχρέιν, στο περιθώριο του γκραν πρι της Κυριακής (8/4), και ήταν χωρισμένη σε πέντε άξονες: κινητήρες, κόστος, έσοδα, τεχνικοί-αθλητικοί κανονισμοί, διοίκηση.
Η ανακοίνωση της Liberty Media, που από πέρυσι κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα της Φόρμουλα Ενα, δίνει μόνο μία αδρή εικόνα των προτάσεων που κατατέθηκαν, ενώ σε καμία περίπτωση δεν αναφέρει τις αντιδράσεις που ενδεχομένως υπήρξαν. Μεταξύ άλλων, το πλάνο αναμόρφωσης του πρωταθλήματος προβλέπει πλαφόν στο μπάτζετ των ομάδων και νέο τρόπο διανομής των εσόδων, που θα στηρίζεται περισσότερο στην απόδοση των ομάδων και λιγότερο στην εμπορική τους απήχηση (αν και θα παραμείνει σε ισχύ μία μορφή πριμοδότησης στις ιστορικές ομάδες της Φόρμουλα Ενα, όπως η Φεράρι, η ΜακΛάρεν και η Μερτσέντες).
Σε τεχνικό επίπεδο, αυτό που προκαλεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι η χρησιμοποίηση κάποιων στάνταρ στοιχείων, που θα είναι κοινά για όλα τα μονοθέσια. «Είναι πιο σημαντικό να γνωρίζουμε πώς ξοδεύονται τα χρήματα, απ΄ ό,τι πόσα ξοδεύονται», αναφέρει η Liberty Media, που σπεύδει πάντως να τονίσει ότι τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να είναι διαφορετικά μεταξύ τους.
Η αμερικανική εταιρεία επιβεβαιώνει εξάλλου την πρόθεσή της να συνεχίσει να επενδύει σε υβριδικούς κινητήρες, ενώ αναφέρει ότι σκοπεύει να αυξήσει τις δυνατότητες προσπερασμάτων, χωρίς να διευκρινίζει με ποιον τρόπο θα συμβεί αυτό.
Οι προθέσεις της Liberty Media για την αναμόρφωση της Φόρμουλα Ενα είδαν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας στα τέλη του 2017, προκαλώντας την αντίδραση ομάδων όπως η Φεράρι και η Μερτσέντες, κυρίως στο σκέλος που αφορά τα οικονομικά. Η ιταλική ομάδα, μάλιστα, έχει απειλήσει με αποχώρηση από το πρωτάθλημα μετά το 2020, αν οι νέοι κανονισμοί κριθούν ασύμφοροι ή άδικοι για την ίδια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ