Ο Max Verstappen και η Red Bull κυριάρχησαν πλήρως στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν. Ήταν ο Fernando Alonso και η Aston Martin, όμως, που έκλεψαν την παράσταση.
Η τρίτη θέση του Alonso στο Sakhir είχε μία πολύ γλυκιά γεύση για εκείνον. Ο Alonso δεν χρειάστηκε την εγκατάλειψη 4-5 μονοθέσιων ώστε να βρεθεί στο podium όπως συνέβαινε συνήθως τα τελευταία χρόνια.
Ήταν ένα αποτέλεσμα το οποίο ήρθε κυρίως χάρη στον εξαιρετικό ρυθμό εκείνου και της AMR23. Και έπειτα από ένα πολύ μεγάλο αγώνα που έκανε ο πολύπειρος Ισπανός. Στη διάρκεια του Grand Prix, ο Fernando οδήγησε υπέροχα. Έκανε δε και δύο εξωφρενικά προσπεράσματα επί των Hamilton και Sainz στην πορεία.
Στο τέλος, βέβαια, χρειάστηκε η εγκατάλειψη του τρίτου Leclerc για να διασφαλιστεί το πρώτο φετινό podium του Alonso. Ωστόσο, το μήνυμα που έστειλαν εκείνος και η ομάδα του στο Μπαχρέιν ήταν ξεκάθαρο. Η Aston Martin έχει ανέβει κατηγορία πλέον.
Πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα, φυσικά, στην σχεδιαστική ομάδα του Dan Fallows. Ο τεχνικός διευθυντής της Aston Martin βρίσκεται εδώ και έναν χρόνο περίπου στην Aston και φαίνεται ότι ήδη έχει κάνει τη διαφορά.
Ο Fallows εργαζόταν για χρόνια υπό τον Adria Newey στην Red Bull, σε κρίσιμες θέσεις. Από το 2014 ήταν, μάλιστα, επικεφαλής του τμήματος αεροδυναμικής. «Δεν είναι μόνο ο Fallows που έφυγε από εμάς για την Aston Martin» δήλωνε κατά τη διάρκεια του τριημέρου ο Helmut Marko της Red Bull. «Ήταν και άλλα στελέχη. Και φαίνεται ότι όλοι έχουν πολύ καλή μνήμη» υπογράμμιζε με νόημα ο Αυστριακός.
Η AMR23 είχε την μεγαλύτερη βελτίωση στο grid σε σχέση με την προκάτοχό της. Ήταν πάνω από 2 δευτερόλεπτα ανά γύρο ταχύτερη από την AMR22. Το πράσινο μονοθέσιο παρήγαγε άφθονη κάθετη δύναμη και είχε εξαιρετική ευστάθεια στο φρενάρισμα. Επιπλέον, ήταν αργότερη μόνο της RB19 με την C1 γόμα στον αγώνα.
Ξεκινώντας από το μηδέν
Μία τέτοια δραματική βελτίωση δεν ήρθε εν μία νυκτί. Η Aston Martin αναθεώρησε από πολύ νωρίς πέρσι της βασικές της επιλογές στον σχεδιασμό της AMR22. Τα έμπειρα και ταλαντούχα στελέχη που είχε αποσπάσει ο Lawrence Stroll από την Red Bull, αποφάσισαν να ξεκινήσουν από το μηδέν πριν ακόμη ολοκληρωθεί το πρώτο τρίτο του περσινού πρωταθλήματος.
Τα αποτελέσματα τους δικαιώνουν απόλυτα λίγους μήνες μετά. Με έναν καλύτερο πρώτο γύρο ο Fernando Alonso θα μπορούσε να παλεύει με τον Leclerc από την αρχή του αγώνα. Ωστόσο, η επαφή που είχε με τον Stroll -ο οποίος αγωνίστηκε με πόνους σε όλη τη διάρκεια του GP- τον ανάγκασε να χάσει πολύ χρόνο κατά τα πρώτα δύο stints.
Φυσικά, αυτή η ατυχία του Alonso ήταν κέρδος για όλους όσοι παρακολουθούσαν τον αγώνα. Είδαν έναν Alonso από τα παλιά να μάχεται εκπληκτικά με τις Mercedes και τον Carlos Sainz Jr. Η AMR23 υστερούσε σε τελική ταχύτητα έναντι της W14 και της SF-23. Έτσι, ο Fernando έπρεπε να κινηθεί έξω από την πεπατημένη.
Δεν υπάρχει, ίσως, καταλληλότερος οδηγός στο grid για κάτι τέτοιο. Το προσπέρασμα του Alonso επί του Hamilton ήταν μαγικό και σε ένα σημείο στο οποίο κανένας -του Lewis συμπεριλαμβανομένου- δεν περίμενε ότι ήταν εφικτό.
Όμως, η πρόσφυση που είχε η AMR23 και η μαεστρία του Fernando φρόντισαν ώστε να μας δώσουν ένα από τα highlights της χρονιάς. Ο Alonso επιχείρησε να κάνει το ίδιο και με τον Sainz. Ο συμπατριώτης του έκλεισε την εσωτερική της 10 όμως αυτό τον έφερε σε δυσχερή θέση στην επερχόμενη ευθεία. Αυτό ήταν αρκετό για τον Alonso ώστε να ανέβει τρίτος και να μείνει εκεί μέχρι την καρό σημαία.
Υπάρχει ελπίδα;
Βέβαια, ο εκπληκτικός αγώνας του Alonso δεν αρκούσε ώστε να καλυφθεί η συντριπτική υπεροχή της RB19 στο Sakhir. Οι φόβοι του ανταγωνισμού επιβεβαιώθηκαν και ο Max Verstappen απλώς χάθηκε στον ορίζοντα με το νέο εξαιρετικό του μονοθέσιο.
Οι Verstappen και Perez ήταν οι μόνοι οδηγοί της πρώτης δεκάδας που κατάφεραν να βγάλουν τον αγώνα με συνδυασμό soft-soft-hard. Μία απόδειξη της ανώτερης διαχείρισης των Pirelli που είχε η RB19 στο Μπαχρέιν. Οι υπόλοιποι απλώς δεν είχαν ελπίδα.
Η Ferrari ήταν εμφανώς αργότερη της Red Bull ενώ έτρωγε περισσότερο και τα ελαστικά της. Ο Leclerc δεν μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο από την τρίτη θέση. Έδειχνε να την κρατάει με άνεση. Όμως, η αναξιοπιστία της ιταλικής PU ήρθε και πάλι να στοιχειώσει τον Μονεγάσκο.
Όσο για την Mercedes, τα πράγματα ήταν απογοητευτικά. Η δημόσια παραδοχή του Wolff ότι δεν πιστεύουν πώς το παρόν concept μπορεί να δώσει κάτι παραπάνω τα λέει όλα. Οι Γερμανοί πρέπει κι εκείνοι να ξεκινήσουν από το μηδέν. Όμως, κάνοντάς το, βρίσκονται έναν χρόνο πίσω από τις Red Bull-Ferrari και μερικούς μήνες πίσω από την Aston Martin σε εξέλιξη.
Οπότε μοιραία τίθεται το ερώτημα. Υπάρχει ελπίδα για το φετινό πρωτάθλημα; Ή μήπως να ανακηρύξουμε από τώρα τους Verstappen-Red Bull πρωταθλητές και να συνεχίσουμε με τις ζωές μας;
Πιστεύουμε ότι το καλύτερο θα ήταν να περιμένουμε την ολοκλήρωση των πρώτων πέντε GP πριν καταλήξουμε σε τέτοιου είδους συμπεράσματα. Το Sakhir είναι μια πολύ ιδιαίτερη πίστα και είναι εξαιρετικά πιθανό κάποια χαρακτηριστικά της RB19 να υπερτονίστηκαν έναντι των υπολοίπων. Όπως συνέβη στην Μελβούρνη πέρσι με την Ferrari.
Ο επερχόμενος αγώνας στη Jeddah θα μας δώσει μία πληρέστερη εικόνα για την ακριβή ισορροπία δυνάμεων. Και κυρίως για το κατά πόσον η Ferrari -που έχει το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο- θα μπορέσει να ανταγωνιστεί με αξιώσεις φέτος ή όχι.
Ο άσωτος υιός
Υπήρξαν και άλλες αξιοσημείωτες εμφανίσεις στο Μπαχρέιν εχθές. Όπως εκείνη του Gasly ο οποίος στο ντεμπούτο του με την Alpine κατάφερε από 20ος να τερματίσει 9ος. Αντίστροφη πορεία είχε ο teammate του. Ο Ocon είχε έναν σχεδόν κωμικό αγώνα στον οποίον χάσαμε το μέτρημα των ποινών που του επιβλήθηκαν.
Εξαιρετικά θετικό ήταν το race pace της Alfa Romeo την οποίαν ο Bottas έφερε 8η. Η C43 έμοιαζε να υστερεί σε ρυθμό qualifying έναντι της Haas. Στον αγώνα, όμως, είχε πολύ καλύτερη διαχείριση ελαστικών. Και χάρη στην πολύ καλή στρατηγική της ομάδας, ο Bottas μπόρεσε να τερματίσει εντός της δεκάδας. Η τελευταία βαθμολογούμενη θέση πήγε στον Albon. Ήταν ένα εξαιρετικά ενθαρρυντικό αποτέλεσμα για την Williams το οποίο ήρθε βάσει ρυθμού και όχι λόγω τύχης. Θετικό ήταν και το ντεμπούτο του Logan Sargeant.
Στον αντίποδα, ο αγώνας των McLaren ήταν τραγικός με τον Piastri να εγκαταλείπει και τον Norris να μετατρέπει το GP σε έξτρα χειμερινές δοκιμές. Για μία ομάδα η οποία έχει θέσει ως στόχο τις νίκες από το 2024, η χθεσινή εμφάνιση των MCL60 ήταν αποκαρδιωτική.
Καθώς οι ομάδες φεύγουν από το Μπαχρέιν, δύο εξ αυτών έχουν τους περισσότερους λόγους για να χαμογελούν. Οι Red Bull και Aston Martin. Και ίσως λίγο παραπάνω από όλους να χαμογελά ο Fernando Alonso. Ο άσωτος υιός επέστρεψε εκεί που πάντα ανήκε. Στις κορυφαίες θέσεις της κατάταξης.
newsauto.gr