«Ένα συνέδριο που θα αποφασίσει τα απόμενα βήματα μέσα από συγκεκριμένο οδικό χάρτη και σφικτό χρονοδιάγραμμα – για την ολοκλήρωση του στόχου μας, του νέου, ενιαίου φορέα της Δημοκρατικής Προοδευτικής Παράταξης» τόνισε η Φώφη Γεννηματά.
Και προσέθεσε:
«Θέλουμε αυτό το Συνέδριο να είναι ένα νέο ορόσημο για τον ευρύτερο χώρο της κεντροαριστεράς. Γιατί είναι ώρα για μια μεγάλη Αλλαγή Πολιτικής στην πατρίδα μας.
Αλλαγή πολιτικής, ώστε να διασφαλίσουμε την έξοδο από την κρίση και τα Μνημόνια, την ανάπτυξη, να φέρουμε επενδύσεις, να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας, δίνοντας ευκαιρίες στα νέα παιδιά να δουλέψουν και να εξελιχθούν στην χώρα τους».
«Γνωρίζουμε, αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες» συνέχισε: «ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία, και όσοι τους υπηρετούν, από το οικονομικό ή μιντιακό κατεστημένο, κάνουν και θα κάνουν τα πάντα για να ανακόψουν αυτή την προοπτική. Κοινός στόχος τους να περιφρουρήσουν το τεχνητό δίπολο του μικρού δικομματισμού».
Και έστειλε μήνυμα συμμετοχής στα κόμματα και τις κινήσεις της κεντροαριστεράς:
«Οφείλουν όμως όλοι στον ευρύτερο χώρο μας, κόμματα, κινήσεις, στελέχη να κατανοήσουν ότι σημαντικό ενισχυτικό στοιχείο της προοπτικής μας, είναι η ενότητά μας, η κοινή δράση μας.
Εμείς για μια ακόμη φορά κάνουμε το βήμα. Η πρότασή μου που για πρώτη φορά κατατέθηκε τον Γενάρη του 2016 είναι και πάλι στο τραπέζι. Ας πάρουν όλοι τις αποφάσεις τους. Η βάση της παράταξης θα μας κρίνει. Όλους μας».
Για την τρομοκρατική επίθεση κατά του Λουκά Παπαδήμου:
«Κανείς δεν μπορεί να συνδέει τις πράξεις του τρομοκράτη με τη δικαιολογημένη ή αδικαιολόγητη λαϊκή οργή . Αυτό είναι μια λογική που ευνοεί τη βία. Η Κυβερνητική ανικανότητα και ανεπάρκεια είναι γνωστή και την έχουμε καταγγείλει επανειλημμένως.
Θέλω όμως σήμερα να τονίσω την ανάγκη να αντιμετωπίσουμε επί τέλους το κλίμα μίσους και διχασμού, που ιδιαίτερα από το 2010 καλλιεργείται στην πολιτική μας ζωή. Ζήσαμε τις καταστάσεις με τις «πλατείες», με τις κρεμάλες, τις επιθέσεις και τις ύβρεις, με την ανοχή -ή ενθάρρυνση- συγκεκριμένων πολιτικών χώρων και προσώπων.
Μάλιστα ορισμένοι -σήμερα Υπουργοί- τα συνεχίζουν ακόμα. Δεν αφήνουμε όμως να μας παρασύρουν αυτά, δεν πρέπει και δεν μπορεί, να αποτελέσουν το άλλοθι για ανάλογα φαινόμενα σήμερα.
Δεν μπορεί στην χώρα μας να συνεχίσουμε με το μίσος και τα διχαστικά κηρύγματα. Απορρίπτουμε τους αυτόκλητους τιμωρητές των socialmedia , όποιο «χρώμα» και αν έχουν».
Για την αξιολόγηση:
«Για μια ακόμη φορά αποδείχθηκε το πόσο ανίκανη είναι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ κατά την Β’ αξιολόγηση του Προγράμματος. Δέσμευσαν την χώρα σε επιτροπεία και λιτότητα για πολλά χρόνια.
Το δίλημμα σήμερα είναι εθνική συνεννόηση ή εθνική καταστροφή.
Γι αυτό επιμένουμε στην ανάγκη συνεννόησης για την επεξεργασία και υιοθέτηση μιας Εθνικής Γραμμής εξόδου από την κρίση και τα Μνημόνια.
Η συνεννόηση των δημοκρατικών δυνάμεων και μια ισχυρή, βιώσιμη Κυβέρνηση ευρύτατης Κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας και λαϊκής στήριξης, είναι προϋπόθεση για την ενίσχυση της αξιοπιστίας και της διαπραγματευτικής ικανότητας της χώρας.
Και είναι το κλειδί για να σπάσουμε δεσμά των μνημονίων».
Προτάσεις για την Παιδεία:
Η κυρία Γεννηματά ξεκίνησε την τοποθέτησή της για τα θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής με επίθεση στον πρωθυπουργό. «Ο κύριος Τσίπρας δεν νοιάζεται για την παιδεία αλλά για την πελατεία τώρα που έχει χάσει και την «πλατεία» είπε χαρακτηριστικά.
Οι βασικές αρχές που παρουσίασε:
Οι απόφοιτοι της Γ Γυμνασίου να έχουν πιστοποίηση της γνώσης ξένης γλώσσας και πληροφορικής.
Νέο πρόγραμμα σπουδών στο λύκειο που στοχεύει στη διασύνδεση με την πραγματική οικονομία και την περιφερειακή ανάπτυξη πχ. Μαθήματα οικονομίας και επιχειρηματικότητας.
Ψηφιακή εκπαίδευση και δεξιότητες για να μπορέσουν οι νέοι μας να σταθούν στο διεθνή ανταγωνισμό αλλά και να έχουν άμυνες σε όλες τις σύγχρονες απειλές της χρήσης διαδικτύου ( bulling).
Συνεργασία Δημόσιου τομέα, αυτοδιοίκησης και κοινωνικών εταίρων προκειμένου να καθορίζονται οι προτεραιότητες και οι κατευθύνσεις της εκπαίδευσης ανά περιφέρεια με βάση τις ανάγκες και δυνατότητες. Κράτος- κοινωνία και αγορά και στον τομέα της εκπαίδευσης είναι ανάγκη να συνεργαστούν.
Ένας νέος χάρτης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με έναν ισχυρό πόλο εκπαίδευσης ανά περιφέρεια.
Αξιολόγηση παντού και για όλους τους συντελεστές της εκπαίδευσης.
Αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης ( η διδακτική εμπειρία και η γνώση πληροφορικής δεν μπορεί να είναι για πέταμα για να βολέψουμε τους ημέτερους) Τέλος σε αυτή τη λογική.
Τέλος, επιδίωξη εθνικής συνεννόησης για εθνική γραμμή και στην παιδεία.