Euro 2024: Tι περιμένει η γερμανική οικονομία από την «απόβαση» 650.000 ποδοσφαιρικών τουριστών

Lamianow.gr
By Lamianow.gr Add a Comment
4 Min Read

Η οικονομία της Γερμανίας δεν πρέπει να ελπίζει σε ώθηση ανάπτυξης από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα (Euro 2024).

Αυτό αποδεικνύεται από μια ανάλυση του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών στην πόλη Χάλε της Γερμανίας (IWH), η οποία είναι διαθέσιμη στην Handelsblatt εκ των προτέρων. «Δεν αναμένονται σχετικές (σ.σ. θετικές) επιπτώσεις» στην οικονομία από το Euro 2024, λέει ο αντιπρόεδρος της IWH, Όλιβερ Χολτεμίλερ (Oliver Holtemöller).

Σύμφωνα με την ανάλυση, ακόμη και μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006 στη χώρα τους, η οικονομία κατέγραψε μηδενική ανάπτυξη μόλις 0,0 ποσοστιαίων μονάδων.

Η IWH αναμένει παρόμοια αδύναμη επίδραση στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2024. Είναι αλήθεια ότι ειδικά οι ξένοι φίλαθλοι που έρχονται στη Γερμανία έχουν θετική επίδραση στην κατανάλωση. Η IWH αναμένει περίπου 650.000 τουρίστες ποδοσφαίρου από το εξωτερικό στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Επιπλέον, υπάρχουν εκείνοι που ταξιδεύουν σε δημόσιες ποδοσφαιρικές μεταδόσεις χωρίς εισιτήρια, για παράδειγμα.

Ωστόσο, υπάρχουν ταυτόχρονα επιπτώσεις μετατόπισης. Άλλοι τουρίστες συχνά μένουν μακριά κατά τη διάρκεια των τουρνουά για να αποφύγουν το υψηλό κόστος του ξενοδοχείου, για παράδειγμα. Οι ντόπιοι επισκέπτες επίσης δύσκολα βοηθούν την οικονομία, γράφουν οι ερευνητές του IWH. «Δεν ξοδεύουν απαραίτητα περισσότερα, αλλά μειώνουν άλλα έξοδα για τη χρηματοδότηση εισιτηρίων, για παράδειγμα».

Μεγάλα τμήματα της οικονομίας, επομένως, δεν περιμένουν ένα καλοκαιρινό παραμύθι μιάμιση εβδομάδα πριν από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Αυτό δείχνει η έρευνα της Handelsblatt σε επτά βιομηχανίες που βασίζονται στην οικονομική έλξη του ποδοσφαίρου. Ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι απογοητευμένος από τα στοιχεία των κρατήσεων και οι λιανοπωλητές αναμένουν επίσης λίγες πρόσθετες επιχειρήσεις.

Η οικονομία σπάνια επωφελείται από μεγάλα αθλητικά γεγονότα

Οι κατασκευαστές αθλητικών ειδών είναι πιο αισιόδοξοι για το τουρνουά ενόψει της καλής ζήτησης για φανέλες. Η βιομηχανία γαστρονομίας και ζυθοποιίας αναμένει επίσης περισσότερες πωλήσεις. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη πουλήσει πολλά εισιτήρια, οι τηλεοπτικοί σταθμοί τον περισσότερο διαφημιστικό χώρο.

Το Παγκόσμιο Κύπελλο στην πολιτικά αμφιλεγόμενη διοργανώτρια χώρα Κατάρ τον Δεκέμβριο του 2022 ήταν ήδη ένα φιάσκο για μεγάλα τμήματα της οικονομίας: οι τηλεθεάσεις ήταν αδύναμες, οι λιανοπωλητές δεν πωλούσαν σχεδόν καθόλου εμπορεύματα φιλάθλων, τα εστιατόρια και οι ζυθοποιίες δεν έκαναν καμία πρόσθετη επιχείρηση.

Επειδή η Γερμανία αποκλείστηκε στον προκριματικό γύρο και το Παγκόσμιο Κύπελλο πραγματοποιήθηκε το χειμώνα, δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου δημόσιες εκπομπές ή προσφορές στα καταστήματα αυτής της χώρας.

Αν μη τι άλλο επειδή η εθνικής ομάδας της Γερμανίας παίζει και πάλι καλύτερα, πολλοί εξακολουθούν να ελπίζουν σε μια επανάληψη του καλοκαιρινού παραμυθιού. Με αυτό το όνομα, το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006 στη Γερμανία έμεινε στην ιστορία. Αν και η οικονομική κατάσταση ήταν τόσο αδύναμη όσο είναι σήμερα, το τουρνουά προκάλεσε ενθουσιασμό πολύ πέρα από τη Γερμανία.

Αυτό το τουρνουά ανέβασε τη διάθεση, αλλά δεν τόνωσε την οικονομία. Τα μεγάλα τουρνουά ποδοσφαίρου είναι σημαντικά κοινωνικά γεγονότα, σύμφωνα με τον ερευνητή του IWH Holtemöller: «Ωστόσο, έχουν μικρή σημασία για τη συνολική οικονομία στις μεγάλες οικονομίες».

newsit.gr

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *