Έρευνα: Οι άνθρωποι που προσφέρουν είναι οι πιο ευτυχισμένοι

Lamianow.gr Add a Comment
3 Min Read

Η προσφορά κάνει τη χαρά να διαρκεί

Οι χριστουγεννιάτικες αγορές βελτιώνουν την ψυχική υγεία των καταναλωτών. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα που πρόκειται να δημοσιοποιηθεί στο περιοδικό Psychological Science. Μέχρι τώρα οι μελέτες έχουν δείξει πως η ικανοποίηση που νιώθει ο καταναλωτής κατά την αγορά αγαθών περιορίζεται σχετικά γρήγορα. Γι’ αυτό και στη συνέχεια οι καταναλωτές αισθάνονται την ανάγκη να προχωρήσουν σε νέες αγορές.

Οι δύο τελευταίες έρευνες από ψυχολόγους του University of Chicago Booth School of Business και του Northwestern University Kellogg School of Management σχετικά με το τι μπορεί να κάνει τη χαρά να διαρκέσει δείχνουν πως κάποιος αισθάνεται καλύτερα όταν προσφέρει παρά όταν δέχεται.

Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα έκαναν δύο πειράματα: Στο πρώτο συμμετείχαν 96 φοιτητές, στους οποίους έδιναν 5 δολάρια κάθε μέρα για πέντε συνεχείς ημέρα. Οι μισοί συμμετέχοντες ξόδευαν τα χρήματα για τις δικές τους ανάγκες κάθε μέρα, ενώ οι άλλοι μισοί έπρεπε να τα ξοδεύουν για άλλους, είτε να τα δωρίζουν σε κάποιο φιλανθρωπικό ίδρυμα καθημερινά είτε να τα αφήνουν ως φιλοδώρημα σε κάποιο καφέ κάθε πρωί. Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και τα αισθήματα που αποκόμισαν.

Έτσι, μολονότι και τα δύο γκρουπ ξεκίνησαν να συμμετέχουν με τον ίδιο βαθμό προσωπικής ευτυχίας, αυτοί που κατανάλωναν το συγκεκριμένο ποσό για τις δικές τους ανάγκες παρουσίασαν μία σταθερή μείωση της ικανοποίησής τους κάθε μέρα. Αντίθετα, η χαρά που αισθάνονταν οι υπόλοιποι ήταν το ίδιο μεγάλη όπως την πρώτη ημέρα.

Στο δεύτερο πείραμα, 502 άτομα έπαιξαν online 10 γύρους σταυρολέξων και κέρδιζαν πέντε σεντς σε κάθε γύρο, τα οποία είτε κράταγαν είτε δώριζαν σε ίδρυμα της προτίμησής τους. Σε κάθε γύρο, οι συμμετέχοντες αισθάνονταν την ικανοποίηση της νίκης και για ακόμη μία φορά αποδείχθηκε πως αυτοί που δώριζαν το κέρδος τους ήταν πιο χαρούμενοι από αυτούς που το κρατούσαν για τον εαυτό τους.

«Οι αναλυτές μέχρι τώρα μας έλεγαν πως εάν θέλεις να διατηρήσεις την ευτυχία στο χρόνο, πρέπει να κάνεις ένα διάλειμμα απ’ ό,τι καταναλώνεις και να δοκιμάσεις κάτι νέο. (Όμως) η έρευνά μας αποκαλύπτει πως το είδος των αγαθών μετράει περισσότερο από την κατανάλωση: η συνεχιζόμενη προσφορά μπορεί να αναζωογονήσει κάποιον και να του δώσει σχετικά μεγαλύτερη ευχαρίστηση όσο περισσότερο προσφέρει» αναφέρει ο Ed O’Brien, αναλυτής ψυχολογίας από το University of Chicago Booth School of Business, σύμφωνα με το Marketwatch.

περισσότερα στο news.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Exit mobile version