Πότε έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο στον ΟΑΣΑ;
Μια ακόμη μνημονιακή υποχρέωση που καλείται να εφαρμόσει η κυβέρνηση είναι το σχέδιο της αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ με τις διοικήσεις των αστικών συγκοινωνιών να βάζουν μπρος τις νέες αλλαγές.
Πρόσφατα συγκροτήθηκε η Επιτροπή που θα αναλάβει να εξειδικεύσει το action plan που αφορά και το ηλεκτρονικό εισιτήριο που είχε εκπονήσει η προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΑ και με μικρές αλλαγές υιοθέτησε η νυν πολιτική ηγεσία.
Στην συγκεκριμένη επιτροπή συμμετέχουν ο νέος Πρόεδρος του OAΣΑ, οι διευθύνοντες σύμβουλοι σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και υπηρεσιακοί παράγοντες των υπουργείων Οικονομικών, Υποδομών και Εσωτερικών.
Από το υπουργείο Υποδομών πάντως εκτιμούν ότι για να αλλάξει σελίδα ο τομέας των αστικών συγκοινωνιών είναι αναγκαία η είσπραξη των ανεξόφλητων οφειλών των υπουργείων για λογαριασμό των οποίων οι αστικές συγκοινωνίες μεταφέρουν συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών.
Η απερχόμενη διοίκηση του ΟΑΣΑ υπό τον Γρηγόρη Δημητριάδη πριν από λίγους μήνες κατέθεσε αγωγή κατά του Δημοσίου και του υπουργείου Εργασίας για αναδρομικές οφειλές ύψους 186 εκατ.
Με αυτόν τον τρόπο το υπουργείο εκτιμά ότι εισπράττοντας μέρος των εσόδων αυτών θα μπορέσει να καλύψει τμήμα της «μαύρης» τρύπας των 100 εκατ. ευρώ που έχει δημιουργηθεί τους τελευταίους μήνες στις συγκοινωνίες.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία αρχές του 2017 και θεωρείται η μόνη ασφαλής λύση για την καταπολέμηση της αιμορραγίας εσόδων από την μη ακύρωση των εισιτηρίων καθώς και η ολοκλήρωση του έργου της τηλεματικής με την ένταξη στο σύστημα 1.000 στάσεων ένα έργο που αναμένεται να παραδοθεί στον ΟΑΣΑ από την κοινοπραξία Ιντρακάτ-Ιντρασόφτ τον Απρίλιο.
Η εισιτηριοδιαφυγή εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πληγές των συγκοινωνιών, αφαιρώντας έσοδα της τάξης των 40 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι τα τέλη του χρόνου θα έχει συγκροτηθεί ειδικό σώμα αστυνόμευσης και ελέγχου μεταφορών εντός του αστικού ιστού, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ασφάλεια επιβατών και ελεγκτών.