Έρχεται στην Λαμία και σε άλλες 14 πόλεις το φυσικό αέριο!

Lamianow.gr Add a Comment
5 Min Read

Η πρωτεύουσα της Φθιώτιδας και άλλες 14 πόλεις συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο πρόσβασης σε φυσικό αέριο. Μετά τη σύνδεση της πόλης των Φαρσάλων με το δίκτυο φυσικού αερίου που εγκαινιάστηκε επίσημα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη, οι κάτοικοι 15 ακόμη πόλεων της χώρας μπορούν πλέον να προσβλέπουν στην πρόσβαση, σύντομα, στο οικονομικό αυτό καύσιμο.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, απευθείας σύνδεση θα αποκτήσουν το επόμενο διάστημα η Αλεξανδρούπολη, η Κομοτηνή, η Ξάνθη, οι Σέρρες, η Δράμα, το Κιλκίς, η Κατερίνη, η Λαμία, η Χαλκίδα και η Θήβα. Πρόκειται για πόλεις που βρίσκονται κοντά στον κεντρικό αγωγό που φέρνει το αέριο από τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στη Νότια Ελλάδα.

Ταυτόχρονα ετοιμάζονται συστήματα μεταφοράς, είτε μέσω πλοίων είτε βυτιοφόρων συμπιεσμένου αερίου για την Πάτρα, την Άμφισσα, τη Βέροια, την Καβάλα, και την Αλεξάνδρεια Ημαθίας, πόλεις που εκτιμάται ότι μπορεί εύκολα να γίνει η προμήθεια αερίου.

Η επέκταση του δικτύου του αερίου (μέσης και χαμηλής τάσης) σε νέες περιοχές αποτελεί προτεραιότητα για τη ΔΕΠΑ. Η επικέντρωση στο εσωτερικό δίκτυο έχει έναν χαρακτήρα αλλαγής στρατηγικής για την εταιρεία η οποία μέχρι σήμερα έδινε μεγαλύτερο βάρος στο εξωτερικό και στα μεγάλα procekts, αφήνοντας πίσω ένα βασικό της καθήκον που είναι να επεκτείνει το δίκτυο και τη χρήση του φυσικού αερίου στη χώρα μας.

«Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν οι αγωγοί λίγα μέτρα έξω από πόλεις της Στερεάς Ελλάδας και οι πόλεις αυτές να μην μπορούν να απολάβουν τα οφέλη του αερίου επειδή δεν υπάρχει δίκτυο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θόδωρος Κιτσάκος.

Για το θέμα υπάρχουν ήδη επαφές με τους Περιφερειάρχες ιδιαίτερα σε τρεις περιφέρειες όπου θεωρείται ότι οι συνθήκες είναι πιο ώριμες: Δυτική Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα και Ανατολική Μακεδονία – Θράκη. Επαφές υπάρχουν όμως και με άλλες Περιφέρειες, ενώ για τα νησιά εκτιμάται ότι θα υπάρξουν projects σε δεύτερη φάση.

Η τροφοδοσία  των νέων περιοχών με αέριο θα επιτευχθεί μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες, ανάλογα με τη μέθοδο που ταιριάζει σε κάθε περιοχή. Δηλαδή είτε μέσω σύνδεσης με το εθνικό δίκτυο, όπου κάτι τέτοιο είναι εφικτό και οικονομικά βιώσιμο, είτε μέσω μικρών εγκαταστάσεων και μεταφοράς συμπιεσμένου αερίου, είτε μέσω μεταφοράς υγροποιημένου αερίου με πλοία σε κάποιες περιπτώσεις.

Στο πλαίσιο αυτό έχει καταρτιστεί συγκεκριμένο σχέδιο δράσης με σκοπό να αξιοποιηθούν διαθέσιμα κεφάλαια της ΔΕΠΑ, κονδύλια των περιφερειών, περιφερειακά αναπτυξιακά προγράμματα, αλλά και επιδοτήσεις από το ΕΣΠΑ.

Ταυτόχρονα η ΔΕΠΑ εντείνει τις προσπάθειες για την επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου στα οχήματα και ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη δημιουργία 10 νέων πρατηρίων αερίου στους οδικούς άξονες. Ας σημειωθεί ότι πρόκειται για καύσιμο διαφορετικό από το υγραέριο που έχει ήδη πάρει σημαντικό μερίδιο στην αυτοκίνηση και μάλιστα φθηνότερο και αποδοτικότερο.

Σχετικά με το θέμα ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας δήλωσε κατά την προχθεσινή του Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε αναφορικά με τα ενεργειακά ζητήματα:

“Χθες, όπως γνωρίζετε, είχα την ευκαιρία στην Θεσσαλία  να εγκαινιάσω δύο έργα επέκτασης του δικτύου. Σας ανέφερα πριν και τις πολύ χαμηλότερες τιμές φυσικού αερίου σε σχέση με πέρσι. Αυτά τα έργα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά. Πρωτίστως γιατί εξασφαλίζουν φθηνή ενέργεια στους καταναλωτές, οικιακούς και βιομηχανικούς. Δεύτερον, είναι έργα που, όπως διαπίστωσα και ο ίδιος χθες, υλοποιούνται από εταιρείες οι οποίες είναι ελληνικές. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι έχουν πολλαπλασιαστική σημασία. Και είναι λυπηρό που τα προηγούμενα χρόνια έλειπε ένας σχεδιασμός ανάπτυξης του εσωτερικού δικτύου του φυσικού αερίου. Παρ’ ότι είχαμε τις υποδομές. Παρ’ ότι ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ υπάρχει εδώ και χρόνια. Και πέρναγε έξω από τις πόλεις και απλά τις «χαιρετούσε».

Σήμερα, λοιπόν, σχεδιάζουμε την επέκταση των υποδομών σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλα, Σέρρες, Δράμα, Κιλκίς, Κατερίνη, Λαμία, Θήβα, Χαλκίδα καθώς επίσης εξετάζουμε και την διανομή φυσικού αερίου, όχι πάντοτε μέσω δικτύου αλλά και με άλλους τρόπους, που θα πηγαίνει σε αποθηκευτικούς σταθμούς όπως στην Πάτρα, στην Άμφισσα, στην Λειβαδιά, στο Καρπενήσι, στην Βέροια και στην Ορεστιάδα. Πρόκειται για έναν οργασμό έργων που δρομολογούνται στον τομέα του φυσικού αερίου, ενώ ταυτόχρονα κοιτάμε το θέμα επέκτασης της χρήσης φυσικού αερίου στα οχήματα. Είμαστε πολύ πίσω ως χώρα στην αεριοκίνηση. Υπάρχει ένας σχεδιασμός για την δημιουργία μέσα στην χρονιά δέκα νέων πρατηρίων στους εθνικούς οδικούς άξονες, τα οποία θα βοηθήσουν και αυτά στην επέκταση της χρήσης.”

News247.gr

Share This Article
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Exit mobile version