Η πρόταση περιελάμβανε την τοποθέτηση του συγκεκριμένου μπουτόν στην θέση του οδηγού, ο οποίος μετά από μία εκτίμηση κινδύνου για το επιβατικό κοινό, θα το πατά.
«Κόκκινο κουμπί»-πανικού, συναγερμού μέσα σε λεωφορεία, τρόλεϊ, συρμούς ΗΣΑΠ και Μετρό, που θα ειδοποιεί άμεσα το κέντρο επιχειρήσεων της Ελληνικής Αστυνομίας, σε τυχόν επιθέσεις ή έκνομες ενέργειες μέσα σε μέσα μαζικής μεταφοράς, ήταν μία από τις προτάσεις του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΑΣΑ, Γιάννη Σκουμπούρη, στο πλαίσιο σύσκεψης στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, με αφορμή τις τελευταίες επιθέσεις σε τρόλεϊ στην οδό Πατησίων.
Η πρόταση περιελάμβανε την τοποθέτηση του συγκεκριμένου μπουτόν στην θέση του οδηγού, ο οποίος μετά από μία εκτίμηση κινδύνου για το επιβατικό κοινό, θα το πατά, και το σήμα θα διαβιβάζεται στο κέντρο επιχειρήσεων, προκειμένου να υπάρχει έγκαιρη κινητοποίηση και άμεση παρέμβαση στην επίλυση του περιστατικού.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, που συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης Δημήτρης Αναγνωστάκης, αποφασίστηκε η υπογραφή Μνημονίου συνεργασίας μεταξύ ΟΑΣΑ και ΕΛ.ΑΣ. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας αποφασίστηκε η αύξηση των ανδρών της ασφάλειας που θα βρίσκονται σε συρμούς ΗΣΑΠ και Μετρό, όπως και σε στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ, που βρίσκονται σε «επικίνδυνες» περιοχές. Η παρουσία αστυνομικών των ΜΑΤ, στη συμβολή των οδών Τοσίτσα και Πατησίων, φαίνεται πως παίρνει μόνιμο χαρακτήρα, μετά τον εμπρησμό τριών τρόλεϊ στο συγκεκριμένο σημείο, ενώ υπηρεσίες της Ασφάλειας Αττικής έχουν θέσει σε παρακολούθηση πρόσωπα που φαίνεται να έχουν «αρχηγικό» ρόλο στην οργάνωση και υλοποίηση τέτοιων ενεργειών.
Οι επικεφαλής της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και στελέχη του ΟΑΣΑ, προβληματίζονται από την κλιμάκωση των επιθέσεων, βανδαλισμών και καταστροφών ακυρωτικών μηχανημάτων. Η ανησυχία εντείνεται ενόψει της εφαρμογής του μέτρου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο στοχεύει στη πάταξη της λαθρεπιβίβασης. Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα ξεκινήσει πιλοτικά από την 1η Φεβρουαρίου στους σταθμούς των ΗΣΑΠ, σε λεωφορεία και τρόλεϊ, και από την πρώτη Απριλίου -τρεις μήνες νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό – στο Μετρό.
Στα λεωφορεία θα τοποθετηθούν επικυρωτικά μηχανήματα σε όλες τις θύρες, ενώ στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ, συνολικά θα τοποθετηθούν 1.100 περιστρεφόμενες πύλες εισόδου εξόδου. Στις σκέψεις των στελεχών του ΟΑΣΑ είναι -στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο Μετρό- να εφαρμοστεί αρχικά στους σταθμούς με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, όπως στο Σύνταγμα και την Ομόνοια. Οι προσπάθειες για πάταξη της λαθρεπιβίβασης θα ενισχυθούν και με την πρόσληψη περίπου 300 νέων ελεγκτών. Ήδη το Γενικό Λογιστήριο του κράτους έχει εγκρίνει την πρόσληψη 165 ελεγκτών. Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. εκφράζουν τους φόβους τους για καταστροφές αυτών των περιστρεφόμενων πυλών ή προσπάθεια παράκαμψής τους, κάτι για το οποίο προετοιμάζονται και σχεδιάζουν αποτρεπτικά μέτρα.