Στην τελική ευθεία βρίσκεται το σχέδιο εισόδου στην ελληνική αγορά της μεγαλύτερης ρωσικής αλυσίδας discount σούπερ μάρκετ MERE. Η εταιρεία, έχει αναρτήσει αγγελίες και ζητά υπαλλήλους για τη στελέχωση των πρώτων καταστημάτων σε Λάρισα και Τρίπολη, θεωρώντας ιδιαίτερο επαγγελματικό προσόν την γνώση της ρωσικής γλώσσας.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που προβάλλει, είναι οι χαμηλές τιμές, τονίζοντας στο προφίλ της, ότι πουλά έως και 20% χαμηλότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καθώς συνάπτει απευθείας συνεργασίες με τους παραγωγούς. Τα σούπερ μάρκετ MERE απευθύνονται σε οικογένειες μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος, που επισκέπτονται τα καταστήματα μία με δύο φορές την εβδομάδα.
Τα σχέδια για Ελλάδα και Ευρώπη
Εκτός από τη Ρωσία που η αλυσίδα αριθμεί 1.200 σούπερ μάρκετ, η παρουσία της επεκτείνεται σε όλες τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, καθώς και την Κίνα, ενώ την Ελλάδα τοποθέτησε στο μικροσκόπιο του επενδυτικού της ενδιαφέροντος, λόγω ενός ευρύτερου σχεδιασμού για επέκταση στην Ευρώπη.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, το 2019, λειτούργησε νέα καταστήματα στη Γερμανία, καθώς και σε Ρουμανία, Λιθουανία και Πολωνία, ανοίγοντας συνολικά μόνο κατά το προηγούμενο έτος, 500 νέα καταστήματα. Το μεγαλύτερο αριθμό νέων καταστημάτων χαράσσει ωστόσο, για τη Σερβία, όπου το επενδυτικό πλάνο προβλέπει 100 συνολικά νέα σημεία πώλησης.
Η μητρική εταιρεία Torgservis κατατάσσεται στους 10 κορυφαίους λιανοπωλητές τροφίμων της Ρωσίας, ενώ όπως υποστηρίζει η διοίκηση, η φθίνουσα αγοραστική δύναμη του καταναλωτικού κοινού της χώρας, δίνει ώθηση στα αναπτυξιακά της σχέδια.
Εν τω μεταξύ, η Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρου του επενδυτικού της ενδιαφέροντος, λόγω της δυναμική που εμφανίζει ο κλάδος των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, ο τζίρος των ελληνικών σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του έτους ξεπέρασε το 1,8 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 12,2%. Αν και πρόκειται για έκτακτα έσοδα που προσήλθαν στα ταμεία των αλυσίδων, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού και της καραντίνας των καταναλωτών στα σπίτια τους, ωστόσο, αύξηση – έστω και πιο συγκρατημένη – προβλέπεται και για φέτος, Κατά το δεύτερο εξάμηνο, οι πωλήσεις κινούνται σχεδόν στα ίδια περυσινά επίπεδα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της IRI, για ολόκληρο το 2020 αναμένεται αύξηση των πωλήσεων τουλάχιστον κατά 5,3%, ενώ, στην έρευνα αναφέρεται ότι σε περίπτωση δεύτερου κύματος κορονοϊού, οι πωλήσεις θα αυξηθούν ίσως και πάνω από 8%
newsit