Έλεγχο των διαφημίσεων στην τηλεόραση προωθεί η κυβέρνηση

Δήμητρα Γιωτίδου
By Δήμητρα Γιωτίδου Add a Comment
4 Min Read

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε σήμερα, Παρασκευή, νομοσχέδιο που προβλέπει τη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης του διαφημιστικού χρόνου.

-Advertisement-

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Επικρατείας, η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα θα λειτουργήσει ως ένα «χρηματιστήριο», μέσω του οποίου κάθε ενδιαφερόμενος θα έχει πρόσβαση στη διαφημιστική αγορά.

Σε πρώτη φάση, στο σύστημα θα ενταχθούν τα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια που θα προκύψουν από τη δημοπρασία για τις τηλεοπτικές άδειες και τα κανάλια της ΕΡΤ, δεδομένου ότι αυτά απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της διαφημιστικής δαπάνης. Σε δεύτερο χρόνο θα εξετασθεί η προοπτική ένταξης επιπλέον καναλιών.

Τα κανάλια θα μπορούν να διαπραγματευθούν τις τιμές πώλησης όπως επιθυμούν, ορίζοντας τα ίδια τις τιμές εκκίνησης και επιλέγοντας στη συνέχεια την καλύτερη τιμή.

- Advertisement -

Όπως υποστηρίζουν πηγές του υπουργείου, με αυτό τον τρόπο θα αφαιρεθεί η δυνατότητα των media shops ή των μεγάλων χορηγών να κατευθύνουν τη διαφήμιση στα ανάλογα ΜΜΕ που τους παρέχουν μεγαλύτερη επιβράβευση.

Η δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 15 Ιουλίου. Η μετάβαση στο νέο πλαίσιο θα υλοποιηθεί σε βάθος εξαμήνου, ενώ θα υπάρξει άμεσα νομοθετική ρύθμιση για την παράταση του ισχύοντος τιμολογιακού καθεστώτος στη διαφημιστική αγορά.

Αντίθετη η ΕΙΤΗΣΕΕ

Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ), προκάλεσε η πρόθεση της κυβέρνησης για την θέσπιση ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τη διάθεση του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου.

Η ΕΙΤΗΣΕΕ, στην ανακοίνωσή της, κάνει λόγο για μία ωμή παρέμβαση στην ελευθερία των συναλλαγών, η οποία παύει κάθε έννοια του ανταγωνισμού.

Επίσης, υπογραμμίζει ότι η συγκεκριμένη «υπηρεσία» θα χρεώνει τους συναλλασσόμενους 10% επί του τζίρου πέραν του 20% του ειδικού φόρου τηλεόρασης, την στιγμή που οι επιχειρήσεις ΜΜΕ, όπως όλες, υπόκεινται σε φορολογία στο 29%.

Η ΕΙΤΗΣΕΕ τον χαρακτηρίζει «κεφαλικό φόρο», καθώς θα κοστίζει περί τα 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο, την στιγμή που η αγορά μειώθηκε δραματικά τα τελευταία χρόνια.

Τα υπερέσοδα, τονίζει η ΕΙΤΗΣΕΕ, θα διατίθενται για τη λειτουργία του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, δηλαδή «νέο κόστος για να καλυφθούν νέες προσλήψεις στο Δημόσιο τη στιγμή που ο ιδιωτικός τομέας καταρρέει».

Η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας εκφράζει την κατηγορηματική διαφωνία της με τη σύσταση της συγκεκριμένης πλατφόρμας, χαρακτηρίζοντάς την παράδειγμα κρατισμού και ελέγχου των ΜΜΕ.

Τέλος, η ΕΙΤΗΣΕΕ επισημαίνει ότι τάσσεται υπέρ της διαφάνειας με τα μέλη της να είναι θετικά σε κάθε προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση.

Απάντηση της κυβέρνησης

Σε σημείωμα από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης αναφέρεται: «Είναι αδιανόητο να επιτίθενται στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου όσοι δηλώνουν υπέρ της διαφάνειας.

» Είναι χαρακτηριστικό ότι πουθενά στη σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) δεν αναφέρονται οι λέξεις ‘επιστροφές’, ‘πιστωτικά σημειώματα’, ‘πολύμηνοι διακανονισμοί’.

» Αντίθετα, γίνεται ξεκάθαρο ποιοι ενοχλούνται από ένα σύστημα που θα επιτρέπει στους πάντες να γνωρίζουν ποιος πουλά, ποιος αγοράζει και σε ποια τιμή. Από ένα σύστημα που θα λειτουργεί κατά της φοροδιαφυγής και υπέρ του ανταγωνισμού.

» Γιατί είναι άλλο να λες ότι θέλεις διαφάνεια και άλλο να το αποδεικνύεις με πράξεις».

 

Πηγή

Share This Article
Leave a Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *