ε τις πωλήσεις μέσω ψηφιακού καναλιού να έχουν καταγράψει θεαματικά ρεκόρ λόγω του κορονοϊού, σούπερ μάρκετ και αλυσίδες λιανικής προχωρούν σε μεγάλες επενδύσεις στον τομέα των σύγχρονων υπηρεσιών logistics, με στόχο αφενός την ικανοποίηση των πελατών τους και αφετέρου την προσαρμογή τους στη νέα κανονικότητα, καθώς η αυξανόμενη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν πρόκειται να σταματήσει όταν τελειώσει η πανδημία.
Συνολικά για εφέτος στελέχη από τον κλάδο των logistics εκτιμούν ότι θα προστεθούν περίπου 200.000 τ.μ. νέων αποθηκευτικών χώρων στην ελληνική αγορά.
Ομιλος Φουρλή
Σε επενδύσεις οι οποίες μπορούν να υποστηρίξουν τις ανάγκες που έχει δημιουργήσει η αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, προχωρά ο όμιλος Φουρλή που διαχειρίζεται τα σήματα IKEA και Intersport στην ελληνική αγορά.
Το νέο logistics center του ομίλου, το οποίο θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ανάγκες της αλυσίδας αθλητικών ειδών Intersport, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2023 και πρόκειται για επένδυση ύψους 12 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Φουρλή ολοκλήρωσε εντός του τρίτου τριμήνου 2020 την επέκταση κατά 7.500 τ.μ. της επιφάνειας αποθήκευσης και διαχείρισης παραγγελιών ηλεκτρονικού εμπορίου που εξυπηρετεί τα καταστήματα ΙΚΕΑ.
Στο 9μηνο του 2020 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου έφτασαν τα 39 εκατ. ευρώ σε σχέση με 25 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2019 αυξημένες κατά 56%.
Σκλαβενίτης
Η απόφαση του μεγαλύτερου παίκτη της οργανωμένης λιανικής να εισέλθει στο ηλεκτρονικό εμπόριο δημιουργεί νέες ανάγκες για τη διαχείριση των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Ήδη η Σκλαβενίτης μετά το e-hub στον Γέρακα Αττικής, το οποίο ανήκε στην caremarket.gr την οποία εξαγόρασε στις αρχές του 2020, προχώρησε στη δημιουργία και δεύτερου στην οδό Πέτρου Ράλλη. Εκτός από την περαιτέρω ενίσχυση των εν λόγω υποδομών στην Αττική, στα μελλοντικά σχέδια της αλυσίδας είναι η δημιουργία e-hub και στη Θεσσαλονίκη.
Public
Με τη βεβαιότητα ότι το retail του μέλλοντος είναι ηλεκτρονικό, όπως έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της Public-MediaMarkt, Χρήστος Καλογεράκης, η αλυσίδα έχει σχεδιάσει ένα μεγάλο πλάνο επενδύσεων, εστιάζοντας στους τομείς του ecommerce & marketplace, supply chain, υποδομές και νέες τεχνολογίες. Στη διετία 2020-2021 το ύψος της επένδυσης θα φτάσει τα 26 εκατ. ευρώ.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Την οργάνωση και ενός δεύτερου dark store περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος. Η αλυσίδα έχει δημιουργήσει ήδη το AB Home Shop Center στην περιοχή του Ρέντη, το οποίο εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες στην Αττική.
Πρόκειται για μια επένδυση που ανήλθε στα 10 εκατ. ευρώ και αναμένεται να τα ξεπεράσει, με στόχο να αναβαθμίσει περαιτέρω τις ηλεκτρονικές αγορές, με τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφαλείας, τεχνολογία αιχμής και χρήση «έξυπνων» εφαρμογών στη διαχείριση και λειτουργία του.
Στο ξεκίνημά του διαθέτει ποικιλία 11.000 προϊόντων και απασχολεί 260 νέους εργαζόμενους.
Καυκάς
Ένα νέο κέντρο αποθήκευσης και διανομής στον Ασπρόπυργο, συνολικής επιφάνειας 20.000 τ.μ., έχει δρομολογήσει η εταιρεία εμπορίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού Καυκάς. Πρόκειται για μια επένδυση της τάξης των 10 εκατ. ευρώ και τα κατασκευαστικά έργα αναμένεται να ξεκινήσουν εφέτος.
Jumbo
Στη Βοιωτία και συγκεκριμένα στο 85ο χλμ της παράπλευρης οδού της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας υλοποιεί νέα επένδυση εγκαταστάσεων logistics ο όμιλος Jumbo. Οι εγκαταστάσεις θα έχουν επιφάνεια περίπου 16.000 τ.μ. και έρχονται να προστεθούν στις ιδιόκτητες κεντρικές εγκαταστάσεις logistics της εταιρείας που βρίσκονται λίγο παρακάτω, στο 56ο χλμ της Εθνικής Οδού, στο Νομό Αττικής.
Lidl
Στο μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας Lidl, συνολικού ύψους 350 εκατ. ευρώ έως το 2023, περιλαμβάνεται και η δημιουργία logistic center το οποίο θα καλύψει τις νέες ανάγκες του δικτύου των καταστημάτων της.
Το πλάνο της αλυσίδας προβλέπει το άνοιγμα 11 νέων καταστημάτων σε μία τριετία.
πηγή imerisia.gr