Και αν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σε μία χώρα είναι ο οικονομικός καθρέπτης της κοινωνίας της, τότε το ρεκόρ 15ετίας που καταγράφεται στη χώρα μας, μπορεί να λέει πολλά. Όμως…
… κύκλοι της αγοράς αυτοκινήτου, που έρχονται σε επαφή καθημερινά με εκατοντάδες υποψήφιους αγοραστές, εκφράζουν φόβους ότι το πολύ καλό εμπορικό κλίμα και η καλή διάθεση των αγοραστών, κλονιστεί από πιθανή Κυβερνητική ακυβερνησία – ανασφάλεια.
Πάνω από 15 χρόνια είχε να βιώσει η Ελληνική αγορά αυτοκινήτου τέτοια άνοδο στις πωλήσεις της.
Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
Οι πωλήσεις φέρνουν κέρδη, τα κέρδη επενδύσεις και οι επενδύσεις νέες θέσεις εργασίας, σε έναν κλάδο που την εποχή των μνημονίων είχε ύφεση τέσσερις φορές μεγαλύτερη από το μέσο όρο της χώρας. Και φυσικά η τότε ύφεση έφερε απολύσεις δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων.
Στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου, τα τελευταία τρία χρόνια έχουν αυξηθεί οι νέες θέσεις εργασία κατά 10,5%. Και οι προσλήψεις συνεχίζονται παρά τις έντονες πληθωριστικές τάσεις που συρρικνώνουν τους τζίρους, οι οποίες όπως φαίνεται, τείνουν προς εξομάλυνση…
Παράλληλα, η πολύ καλή τουριστική περίοδος που ξεκινάει, αυξάνει και τις πωλήσεις των αυτοκινήτων προς ενοικίαση, ενώ και το leasing βιώνει μεγάλες εποχές, με τις εταιρείες να μπορούν και να ανανεώσουν τα αυτοκίνητα των στελεχών τους.
Όλο το παραπάνω καλό κλίμα έχει κλονιστεί τις τελευταίες ημέρες, υπό αναμονή των εκλογών. «Η ανασφάλεια πιθανής ακυβερνησίας παίζει το ρόλο της…» μας λέει στέλεχος της αγοράς που έρχεται καθημερινά σε επαφή με υποψήφιους πελάτες.
about:blank
Μη ξεχνάμε πως έχει καταγραφεί πως η οικονομική σταθερότητα και κατά προέκταση η ψυχολογία είναι το «άλφα και το ωμέγα» στην απόφαση να αγοράσει κάποιος ένα καινούργιο αυτοκίνητο, δηλαδή να προχωρήσει στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στην ζωή του, μετά την πιθανή αγορά σπιτιού…
Η ραγδαία αύξηση στις πωλήσεις του πρώτου τετραμήνου του 2023, σε σχέση με των περασμένων ετών μπορεί να αποδοθεί σε πολλούς παράγοντες, όπως η σαφής βελτίωση της οικονομικής κατάστασης κατά προέκταση η αύξηση της εμπιστοσύνης των αγοραστών στην Ελληνική οικονομία, η ανάγκη για αλλαγή του παλιού λιγότερου ασφαλές ΙΧ, και φυσικά η γρήγορη ανάκαμψη της αγοράς μετά την πανδημία του COVID.
Επίσης, σε έναν βαθμό -έστω προς το παρόν μικρότερο- η καταγεγραμμένη αύξηση «περιβαλλοντολογικής συνείδησης» και στην Ελλάδα με την παράλληλη αύξηση της διαθεσιμότητας ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, έχουν συμβάλει…
Εντούτοις, παρά την αύξηση των πωλήσεων, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι αυξήσεις των τιμών και οι προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού εξακολουθούν να αποτελούν προβλήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Το να διατηρηθεί η αυξημένη ζήτηση θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των μελλοντικών οικονομικών συνθηκών, και της ικανότητας της εγχώριας βιομηχανίας να ανταποκριθεί στις προκλήσεις.
Με λίγα λόγια, πάει καλά η Ελληνική οικονομία θα συνεχιστεί η αύξηση. Επιστρέφουμε στην ύφεση, αλλάζουν τα δεδομένα…
Οι αριθμοί
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής λοιπόν, τον Απρίλιο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 18.242 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα) έναντι 17.994 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2022.
Σύμφωνα με τον ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Απρίλιο ανέρχονται σε 10.242 έναντι 9.289 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 10,3%.
Συνολικά η αύξηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το πρώτο 4μηνο του έτους, σε σχέση με το αντίστοιχο πέρσι, είναι εκπληκτικό στο 38,8%, με συνολικά 44.014 καινούργια αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους!
Αναμφίβολα μία ιδιαίτερα αισιόδοξη εικόνα, όχι μόνο για την αγορά αλλά και γενικότερα για τη διάθεση ανανέωσης του παλιού αυτοκινήτου με νέο…
newsauto.gr