Στη Νέα Δημοκρατία έχουν στο επίκεντρο της προεκλογικής εκστρατείας της Βόρεια Ελλάδα καθώς παρουσιάζει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και εκτιμάται πως απαιτεί άλλη στρατηγική – Οι 4 άξονες του πρωθυπουργού στις περιοδείες του
Πέραν της προσέγγισης συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων στο επίκεντρο της προεκλογικής εκστρατείας της ΝΔ βρίσκονται και συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, που θεωρούνται κρίσιμες για την επίτευξη του μεγάλου στόχου της αυτοδυναμίας. Μια από αυτές είναι η Βόρεια Ελλάδα και ειδικά η Μακεδονία, που παραδοσιακά ενέχουν μεγάλη σημασία για τη Νέα Δημοκρατία. Εξ ού και ο πρωθυπουργός βρέθηκε χθες σε Ημαθία και Θεσσαλονίκη, σχεδόν δύο μήνες μετά την περιοδεία του στην Πέλλα.
Σε αρκετές εκλογικές περιφέρειες τη Βόρειας Ελλάδας το 2019 η ΝΔ είχε καταγράψει υψηλότερη επίδοση ακόμα κι από το πανελλαδικό ποσοστό της. Στην Α’ Θεσσαλονίκης, ωστόσο, έπεσε 4,5 μονάδες κάτω. Επομένως είναι εμφανές ότι απαιτεί προσοχή και άλλη στρατηγική. Πλέον άλλωστε πρόκειται για μία εκλογική περιφέρεια η οποία έχει χάσει τον τοπικό της χαρακτήρα και προσλαμβάνει περισσότερο χαρακτηριστικά σαν αυτά της Αθήνας, απαιτώντας μεγαλύτερη προσπάθεια πειθούς και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Παράλληλα, με την τήρηση της Συμφωνίας των Πρεσπών, το έντονο αντιεμβολιαστικό κίνημα στη Βόρεια Ελλάδα και το μεγάλο αριθμό πολιτών με φιλορωσικά αισθήματα, η κυβέρνηση πιέζεται στη Μακεδονία από την Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου, που βάσει των δημοσκοπήσεων εισπράττει την όποια κυβερνητική φθορά σε αυτά τα πεδία. Ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος πιθανής ανόδου ακροδεξιών σχηματισμών που πρέπει να ανακοπεί. Η εξίσωση περιπλέκεται και από τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν από νωρίς στη Βόρεια Ελλάδα το χειμώνα, απαιτώντας μεγάλη κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση και φουσκώνοντας το λογαριασμό. Συνεπώς οι ψηφοφόροι στα ορεινά θα κρίνουν με ακόμα μεγαλύτερη αυστηρότητα τα μέτρα στήριξής τους.
Οι 4 άξονες του πρωθυπουργού στις περιοδείες του στη Βόρεια Ελλάδα
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, που έχει ήδη βγει μπροστά στην κρίσιμη προεκλογική μάχη της ΝΔ, διεκδικώντας μια δεύτερη τετραετία και θέτοντας ως στόχο την αυτοδυναμία της ΝΔ, δίνει έμφαση στις περιοδείες του στη Βόρεια Ελλάδα, κινούμενος σε 4 άξονες.
- Στα εγκαίνια, τη συμβασιοποίηση ή τη δέσμευση άμεσης δρομολόγησης μεγάλων έργων υποδομών, που αναβαθμίζουν αισθητά τις περιοχές που επισκέπτεται.
- Στην ενίσχυση του τομέα του πολιτισμού, ο οποίος μπορεί να προσελκύσει τουρισμό και να τονώσει την τοπική οικονομία μέσω της αύξησης του τουρισμού.
- Στην ανάδειξη των πρωτοβουλιών στήριξης αγροτών και κτηνοτρόφων που δραστηριοποιούνται εκεί.
- Και φυσικά στην επανάληψη της υλοποίησης της προσωπικής του δέσμευσης να αξιοποιήσει και το τελευταίο διαθέσιμο ευρώ για να υψωθούν αναχώματα απέναντι στην ενεργειακή κρίση.
Τα έργα και τα μηνύματα σε Ημαθία και Θεσσαλονίκη
Σε αυτούς τους άξονες κινήθηκε και χθες. Στη μεν Ημαθία εγκαινίασε το νέο Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών στη Βεργίνα, το οποίο αποπερατώθηκε με 18,5 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Πολιτισμού και το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας. Ο ίδιος άλλωστε υπογράμμισε ότι η αναβάθμιση των υποδομών μπορεί να συμβάλλει στον εθνικό στόχο αύξησης της επισκεψιμότητας απ’ όλο τον κόσμο με μοναδικό στόχο να θαυμάσει από κοντά την πλούσια ελληνική πολιτιστική κληρονομιά.
Στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας όπου το κλίμα ήταν έντονα προεκλογικό με πλήθος κόσμου και τη συνοδεία της ροκ μουσικής σήμα κατατεθέν των τοπικών γαλάζιων κομματικών εκδηλώσεων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης άδραξε εκ νέου την ευκαιρία να θέσει τα διλήμματα της κάλπης, υπενθυμίζοντας τη συνέπεια της ΝΔ στην τήρηση των προεκλογικών της δεσμεύσεων και τονίζοντας την ανάγκη της εκλογής μίας κυβέρνησης που θα μπορεί να κρατήσει σταθερά το τιμόνι της χώρας μέσα σε ταραγμένα νερά.
Και στη Θεσσαλονίκη ο Πρωθυπουργός εστίασε στα μεγάλα έργα υποδομών και μεταφορών, που αλλάζουν σταδιακά την εικόνα της πόλης, με αφορμή την εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα κομβικό έργο υποδομής, καθώς η υπερσύγχρονη εναέρια οδός μήκους 4 χιλιομέτρων θα διασφαλίσει καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, συμβάλλοντας στην οδική ασφάλεια και τη μείωση της κυκλοφοριακής φόρτισης, αφού υπολογίζεται ότι θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα. Επιπλέον θα έχει θετική επίδραση στην οικονομία, καθώς εκτιμάται ότι για την κατασκευή του θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.
Επισκέφτηκε επίσης τη Γέφυρα του Αλιάκμωνα, η οποία ανακατασκευάστηκε, προκειμένου να θωρακιστεί από πλημμύρες και σεισμούς και δόθηκε χθες στην κυκλοφορία Ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, που θα ξεκινήσει να λειτουργεί από τα τέλη του 2023 το αργότερο αρχές 2024, στον εκσυγχρονισμό του ΟΑΣΘ και την αύξηση του στόλου των λεωφορείων. Στόχος ήταν να στείλει το μήνυμα ότι η ΝΔ δεν εγκαινιάζει μουσαμάδες όπως ο ΣΥΡΙΖΑ και δεν υποκύπτει στον πειρασμό να υποσχεθεί έργα που δεν μπορούν να υλοποιηθούν, αλλά έργα τα οποία είναι καλά μελετημένα, ανταποκρίνονται στις ανάγκες των κατοίκων του κάθε νομού και έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Φυσικά σε κάθε περιοχή υπάρχουν και επιπλέον πεδία στα οποία επικεντρώνεται, δίνοντας βάση στις ειδικές ανάγκες που μεταφέρουν στον ίδιο και το κυβερνητικό κλιμάκιο που τον ακολουθεί οι τοπικοί φορείς.
Το μήνυμα της γεωγραφικά δίκαιης ανάπτυξης
Στις προγραμματισμένες περιοδείες του Πρωθυπουργού μετά τις εορτές των Χριστουγέννων περιλαμβάνεται επίσης η Κοζάνη, αλλά και τα Ιωάννινα καθώς η Ήπειρος απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή αφού καταγράφει το μεγαλύτερο ποσοστό φτώχειας ενώ πληθυσμιακά είναι κρίσιμη. Προηγουμένως πάντως ο Πρωθυπουργός θα επισκεφθεί τη Λάρισα πιθανότατα μετά τα Θεοφάνεια. Ο ίδιος εξάλλου έχει επισημάνει πολλές φορές ότι η ανάπτυξη που οραματίζεται για τη χώρα επιθυμεί εκτός από κοινωνικά δίκαιη να είναι και γεωγραφικά δίκαιη. Γι’ αυτό και δίνει στην περιφέρει την ίδια βαρύτητα με τα μεγάλα αστικά κέντρα.
reader.gr