Νορβηγική καταναλωτική οργάνωση αποκάλυψε ότι η εφαρμογή Grindr διαχέει πληροφορίες σχετικά με τη σεξουαλικότητα των χρηστών, τη χρήση ή όχι ναρκωτικών τις πολιτικές τους απόψεις κλπ
Η υπηρεσία – που περιγράφεται ως η μεγαλύτερη εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο για τους ομοφυλόφιλους, τους αμφιφυλόφιλους και τους διεμφυλικούς – έδωσε τα δεδομένα των χρηστών της σε τρίτα μέρη που ασχολούνται με τη διαφήμιση και τη δημιουργία προφίλ, σύμφωνα με έκθεση της νορβηγικής καταναλωτικής οργάνωσης που κυκλοφόρησε την Τρίτη. Η εταιρεία MoPub, θυγατρική της Twitter Inc. χρησιμοποιήθηκε ως διαμεσολαβητής για την ανταλλαγή δεδομένων και πέρασε προσωπικά δεδομένα σε τρίτους, ανέφερε η ίδια έκθεση.
«Κάθε φορά που ανοίγετε μια εφαρμογή όπως την Grindr, τα διαφημιστικά δίκτυα λαμβάνουν τη θέση GPS σας, αναγνωριστικά συσκευών και ακόμη και το γεγονός ότι χρησιμοποιείτε μια εφαρμογή που διευθετεί συναντήσεις μεταξύ ομοφυλοφίλων», δήλωσε ο Αυστριακός ακτιβιστής Μαξ Σρεμς.»Αυτή είναι μια παράτυπη παραβίαση των δικαιωμάτων των πολιτών της ΕΕ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών».
Οι δημοφιλείς εφαρμογές γνωριμιών της Match Group Inc. δηλαδή οι OkCupid και Tinder LLC μοιράζονται δεδομένα μεταξύ τους και με άλλα εμπορικά σήματα που ανήκουν στην εταιρεία, σύμφωνα μετ α στοιχεία που συνέλεξε η έρευνα. Η OkCupid έδωσε πληροφορίες σχετικά με τη σεξουαλικότητα των χρηστών, τη χρήση ή όχι ναρκωτικών και τις πολιτικές τους απόψεις, στην εταιρεία αναλύσεων Braze Inc., όπως ανέφερε η οργάνωση.
Εκπρόσωποι από τις εταιρείες Grindr, Match Group και Braze δεν απάντησαν αμέσως σε αιτήματα για σχόλια.
Η ευρωπαϊκή ομάδα καταναλωτών BEUC κάλεσε τους εθνικούς ρυθμιστικούς φορείς να «διερευνήσουν» αμέσως τις εταιρείες διαδικτυακής διαφήμισης σχετικά με ενδεχόμενες παραβιάσεις των κανόνων προστασίας των δεδομένων στην Ευρώπη, ακολουθώντας τη νορβηγική έκθεση.
Ο νόμος περί προστασίας δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, GDPR, τέθηκε σε ισχύ το 2018, ορίζοντας κανόνες για το τι μπορούν να κάνουν οι ιστότοποι με τα δεδομένα των χρηστών. Επιβάλλει ότι οι εταιρείες πρέπει να έχουν σαφή συγκατάθεση για τη συλλογή πληροφοριών από τους επισκέπτες- χρήστες. Οι πιο σοβαρές παραβιάσεις μπορούν να οδηγήσουν σε πρόστιμα ύψους έως και 4% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων μιας εταιρείας.