Ο θεσμός που ξεκίνησε με glam τυμπανοκρουσίες και τηλεοπτικές υπερπαραγωγές αλλά κατέληξε να διοργανώνεται σε συνοικιακό κλαμπ της Βαρυμπόμπης, και δεν θα ξέραμε τίποτα γι’ αυτόν αν… οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ δεν εντόπιζαν φορολογικές παραβάσεις και έναν σάκο με 250.000 ευρώ!
Xρόνια μετά, ο θεσμός σχεδόν δεν υφίσταται και η βραδιά που διοργανώθηκε προ ημερών σε κλαμπ της Βαρυμπόμπης δεν θύμιζε σε τίποτε τα αλλοτινά μεγαλεία του διαγωνισμού, ειδικά με τα συνεχόμενα μπλακάουτ στο ηλεκτρικό ρεύμα. Τα θύμισε, ωστόσο, σε δημοσιότητα μόνο μετά την έφοδο κλιμακίου του ΣΔΟΕ στον χώρο, που φέρεται να εντόπισε ποσό 250.000 ευρώ σε σακούλα! Κάτι που αρνείται κατηγορηματικά ο υπεύθυνος της διοργάνωσης Γιώργος Κούβαρης, ο οποίος ήταν και ο παρουσιαστής της βραδιάς με τα πολλά παρατράγουδα. Τόσα που πολλοί τις επόμενες ημέρες αναρωτιόνταν τι θα είχε συμβεί αν όλη η εκδήλωση μεταδιδόταν ζωντανά από την τηλεόραση.
Περασμένα μεγαλεία
Πολύ πριν από την εποχή του Instagram, του Facebook και του τηλεοπτικού «Greece’s Next Top Model» μια συγκεκριμένη βραδιά συγκέντρωνε πάνω της απίστευτη δημοσιότητα. Ηταν τα ελληνικά καλλιστεία, ο μόνος δρόμος για πολλά πανέμορφα κορίτσια που ήθελαν να εξασφαλίσουν μια θέση στην τηλεόραση ή στην πασαρέλα. Μέσω του διαγωνισμού οι περισσότερες φιλόδοξες καλλονές ζούσαν το όνειρο να γίνουν διάσημες σε ένα βράδυ και να κερδίσουν δώρα και χρήματα. Ο θεσμός των ελληνικών καλλιστείων είχε ξεκινήσει το 1925 από την εφημερίδα «Εθνος» και στη συνέχεια διοργανώνονταν από την «Απογευματινή».
Ωστόσο από τη δεκαετία του 1990, όταν άρχισε να μεταδίδεται τηλεοπτικά από τον ΑΝΤ1, έγινε ακόμη πιο δημοφιλής. Τα υψηλά νούμερα τηλεθέασης, οι πλούσιες χορηγίες και τα καλλίγραμμα γυναικεία κορμιά συνέθεταν το σκηνικό των καλλιστείων σε μια Ελλάδα που ζούσε με δανεικά το ψεύτικο όνειρο της ευδαιμονούσας χώρας.
Από το 2010 και ενώ η Ελλάδα βίωνε την κρίση στο πρώτο της στάδιο τα καλλιστεία Σταρ Ελλάς και Μις Ελλάς σταμάτησαν να διοργανώνονται, δύο χρόνια μετά μεταδόθηκαν ιντερνετικά και η τελευταία διοργάνωση, που έγινε πέρυσι, καλύφθηκε από το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV. Μέσα σε αυτό το διάστημα δεκάδες άλλοι διαγωνισμοί ομορφιάς ξεπήδησαν ανά τη χώρα, όπως ο συγκεκριμένος που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 27 Ιουλίου στον χώρο εκδηλώσεων «Anais Club», στην Βαρυμπόμπη. Ομορφα κορίτσια και αγόρια -ο διαγωνισμός ήταν μεικτός- εκτέθηκαν μπροστά στους κριτές με στόχο να πείσουν για την ομορφιά τους και μόνο.
Η βραδιά κυλούσε όμορφα με την ηθοποιό Νικολέττα Καρρά σε ρόλο παρουσιάστριας και τη Μάγκυ Χαραλαμπίδου στις μουσικές επιλογές αλλά και στον σχολιασμό. Τα μέλη της κριτικής επιτροπής, μεταξύ των οποίων η Ελένη Φιλίνη, η Μαρία Αλιφέρη και ο Γιώργος Δασκουλίδης, απολάμβαναν το θέαμα, αλλά και το πλούσιο μενού που απαρτιζόταν από σολομό, κρασί, φρούτα και άλλα εδέσματα. Ολα εξελίσσονταν ομαλά μέχρι την ώρα που κλιμάκιο του ΣΔΟΕ πραγματοποίησε αιφνιδιαστικό έλεγχο διαπιστώνοντας φορολογικές παραβάσεις. Η συγκεκριμένη έφοδος και ο έλεγχος από το ΣΔΟΕ πήραν μεγάλες διαστάσεις λόγω του αστρονομικού ποσού που, όπως αναφέρθηκε σε τηλεοπτικό ρεπορτάζ, ήταν 250.000 ευρώ μέσα σε σακούλα! Σε αυτό προσθέστε και τα 500 ευρώ που φέρεται ότι έπρεπε να πληρώσει κάποιος για να παρακολουθήσει τον διαγωνισμό ομορφιάς με τίτλο «Εθνικά Καλλιστεία Star & Mr GS Hellas 2019». Ολα τα παραπάνω διαψεύστηκαν με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο από τον διοργανωτή-πρόεδρο και παρουσιαστή του διαγωνισμού Γιώργο Κούβαρη, ο οποίος έδωσε τη δική του εκδοχή για το τι συνέβη με τον έλεγχο του κλιμακίου του ΣΔΟΕ. Οπως υποστήριξε, «αποφασίσαμε να μην πάρουμε χρήματα από τους καθήμενους και είχαμε βάλει εισιτήριο 50 ευρώ για τους όρθιους. Κάποια στιγμή πέρασαν τέσσερα-πέντε άτομα και δεν κόπηκε η απόδειξη. Τότε θεώρησε αυθαίρετα ο ελεγκτής ότι πέρασαν 63 άτομα χωρίς απόδειξη, οπότε μας έβαλαν πρόστιμο 250 ευρώ ανά άτομο».
Ο κ. Κούβαρης υποστηρίζει, επίσης, ότι οι ελεγκτές δεν ήταν τέσσερις, όπως αναφέρθηκε, αλλά δύο, με τους οποίους μίλησε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης. Ο ίδιος απέδωσε τις πληροφορίες που μιλούσαν για 150 φορολογικές παραβάσεις και μεγάλη ποσότητα χρημάτων που βρέθηκε σε σακούλα «σε κάποιους που δεν άρεσε ότι προωθούμε πολιτισμό με τα Καλλιστεία. Γιατί εμάς μας ενδιαφέρει εκτός από την ομορφιά να προωθήσουμε την κουλτούρα».
Πέντε φορές μπλακάουτ
Αλλά δεν ήταν μονάχα η έφοδος του ΣΔΟΕ που χάλασε, προς στιγμήν, τη λαμπερή -κατά τους διοργανωτές- βραδιά, αλλά και η ΔΕΗ. Πέντε φορές υπήρξε μπλακάουτ, γεγονός που βοήθησε, όπως υποστήριξε ο κ. Κούβαρης, πολλούς να εισέλθουν στον χώρο χωρίς να κοπεί απόδειξη για το εισιτήριο των 50 ευρώ. Η προβληματική βραδιά των καλλιστείων ολοκληρώθηκε παρά τα παρατράγουδα, την έφοδο του ΣΔΟΕ και κάποια μικροπροβλήματα στο backstage, αφού ορισμένες φιναλίστ αρπάχτηκαν για ένα ζευγάρι παπούτσια! Σύμφωνα με τους διοργανωτές, είχε τεράστια επιτυχία, την οποία μάλλον μόνο αυτοί είδαν.
«Μετά τη χθεσινή βροντώδη επιτυχία του μεγαλύτερου μεικτού διαγωνισμού ομορφιάς της χώρας, των Εθνικών Καλλιστείων GS Hellas 2019, θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους παρευρέθησαν και μέσα στο κατακαλόκαιρο δώσαμε μια πολύ δυνατή δόση ενέργειας και δείξαμε τι εστί ελληνικός πολιτισμός…. Ενα μεγάλο ευχαριστώ στις δύο συμπαρουσιάστριές μου Νικολέττα Καρρά και Μάγκυ Χαραλαμπίδου, στους τρεις διεθνείς κριτές μας, τη Μις Υφήλιος 2017 Λάουρα Γκονζάλεζ, τον Γκασπάρ Κρουζ και τον Φερνάντο Γκάντι, που ταξίδεψαν από τα τρία σημεία του ορίζοντα, Κολομβία, Αμερική και Ινδονησία, και για πρώτη φορά στα χρονικά των ελληνικών καλλιστείων πραγματοποιήθηκε κάτι τόσο μεγαλειώδες! Ενα μεγάλο ευχαριστώ στους Ελληνες κριτές Γιώργο Δασκουλίδη, Μαρία Βλάχου, Μαρία Αλιφέρη, Χριστίνα Μουμούρη, Παναγιώτη Μποτσιβάλη, Γιώτα Γουρδομιχάλη, Ανδρέα Βουγιούκα, Σταύρο Τσιαγκλή, Χάρη Τσιάρα, Αλέξανδρο Πετρίδη, Ειρήνη Λιγκόρη, Ερωτόκριτο, Μάρθα Αδαμίδου, Λίνα Τουπεκτσή, Ελένη Φιλίνη, Τάσο Αναστασίου, Δημήτρη Στρέπκο, Αφροδίτη Σκαφίδα. Και φυσικά σε όλους τους φίλους υποστηρικτές μας».
Αυτά έγραψε την επομένη του διαγωνισμού ο κ. Κούβαρης στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, συνδυάζοντας τα παραπάνω λόγια με δεκάδες φωτογραφίες από την εκδήλωση. Πάντως, στα εννιά χρόνια όπου πραγματοποιείται ο εν λόγω διαγωνισμός, σύμφωνα με τον κ. Κούβαρη, η μόνη γνωστή νικήτρια που ίσως να αναγνώριζε κάποιος είναι η Στέλλα Μιζεράκη, η πρώην παίκτρια του ριάλιτι «Power of Love», η οποία είχε κερδίσει το 2016 τον τίτλο της Miss GS Hellas.
Συντοπίτης του θεού Απόλλωνα
Οπως μας πληροφορεί η ιστοσελίδα του διαγωνισμού, τα βραβεία Star & Mister GS Hellas είναι ένας πανελλαδικός διαγωνισμός ομορφιάς που ξεκίνησε το 2011 με την επωνυμία «Grande Secreto Fashion» και ανήκει στον μιντιακό όμιλο Grande Secreto Media Group.
Ιδρυτής του ομίλου είναι ο κ. Κούβαρης, ο οποίος, όπως διαβάζουμε στο βιογραφικό του που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ομίλου, έχει σπουδάσει Φυσικές Επιστήμες, σε πανεπιστημιακό επίπεδο, με εξειδίκευση στην Αστροφυσική και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Εκεί αναφέρονται και τα ακόλουθα:
Εχει εργαστεί ως καθηγητής σε μαθητές λυκείου και φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών, παραδίδοντας ιδιαίτερα μαθήματα. Φημίζεται για τον πρωτοποριακό τρόπο διδασκαλίας του, κάτι άλλωστε που αποτέλεσε και την επιτυχία των μαθητών του στην εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας. Εχει διατελέσει σύμβουλος επικοινωνίας σε αρκετά πολιτικά πρόσωπα της Ελλάδας και σε καλλιτέχνες της εγχώριας showbiz. Εχει δουλέψει στην τηλεόραση σε νεαρή ηλικία ως αρχισυντάκτης σε αρκετά τηλεοπτικά κανάλια και ως ραδιοφωνικός παραγωγός σε δικές του εκπομπές. Αρθρογραφούσε σε αρκετές εφημερίδες freepress και είναι γνωστός για το πολιτικό-σατιρικό ύφος του γραφής. Σήμερα είναι εκδότης του καλλιτεχνικού περιοδικού «Grande Secreto», του ηλεκτρονικού εντύπου www.grandesecreto.gr και της πολιτικής εφημερίδας «Πρωταγωνιστής στα γεγονότα».
Διοργανώνει και διευθύνει -σύμφωνα με τον ίδιο πάντα- μεγάλα γεγονότα, τα οποία έχουν να δώσουν πρωτοπορία. Μελετάει πολύ αρχαία ελληνική φιλοσοφία και αρέσκεται να εμβαθύνει σε θέματα ανθρώπινης ψυχολογίας και κινησιολογίας. Ολη του η ζωή πιστεύει ότι είναι ένας ενεργειακός κύκλος προσφοράς. Το μότο ζωής που τον προσδιορίζει είναι «Δεν ακολουθούμε τα δρώμενα, αλλά δημιουργούμε δικά μας». Σύντομα ετοιμάζεται να εκδώσει το βιβλίο του με τίτλο «Φυσική – Φιλοσοφία – Καθημερινότητα». Ο κ. Κούβαρης κατάγεται από τη Μάνη, ένα από τα ιστορικότερα μέρη της Ελλάδας και με σύμβολο τον Ταΰγετό του, όπως αποκαλεί την κοινή γενέτειρά του με τον θεό Απόλλωνα (εκφραστή της συμπαντικής γνώσης, φωτός, λάμψης), πορεύεται στο σήμερα και αυτό το φως το φέρνει ως DNA του, θέλοντας να το μοιραστεί με όλους τους Ελληνες και να το προαγάγει σε πολιτισμό.
Σύμφωνα με τον διοργανωτή, τα καλλιστεία Star & Mr GS Hellas ανήκουν στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Ομορφιάς και οι νικητές-νικήτριές του εκπροσωπούν την Ελλάδα σε διάφορους ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους διαγωνισμούς ομορφιάς.
Πρεβελάκης – ο θεσμός
Ανθρωποι του χώρου με τους οποίους μίλησε το «ΘΕΜΑ» ανέφεραν ότι Καλλιστεία είναι μονάχα εκείνα που φέρουν την υπογραφή του ονόματος Πρεβελάκη, όλα τα υπόλοιπα είναι απλοί διαγωνισμοί ομορφιάς που σε καμία περίπτωση δεν έχουν σχέση με την αίγλη των γνωστών καλλιστείων Σταρ και Μις Ελλάς. Αλλωστε στη χώρα μας κάθε χρόνο διοργανώνονται και άλλοι παρόμοιοι διαγωνισμοί ομορφιάς, όπως τα Πανελλήνια Καλλιστεία – Star Ελληνική Ομορφιά, που τα διοργανώνει ο κ. Νίκος Μπάμπαλης, αλλά και αυτοί που διοργανώνει ο κ. Γιώργος Κουτούλιας.
Πριν από μερικά χρόνια ο κ. Βασίλης Πρεβελάκης, γιος του Γιώργου Πρεβελάκη, ο οποίος ήταν ο πρώτος που διοργάνωσε τα καλλιστεία Σταρ και Μις Ελλάς, κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του κ. Κούβαρη, ο οποίος αναγκάστηκε να αλλάξει τον τίτλο του διαγωνισμού του και να τον μετονομάσει σε Star & Mr GS Hellas. Και αυτό γιατί, όπως είπε στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Πρεβελάκης, «ο καθένας μπορεί να κάνει εθνικά καλλιστεία γιατί δεν υπάρχει κάποιος οργανισμός που να αναγνωρίζει ποιος διαγωνισμός είναι εθνικός και ποιος όχι. Εμείς είχαμε στραφεί δικαστικά παλαιότερα γιατί χρησιμοποιούνταν ο όρος Σταρ Ελλάς και υπήρχε σύγχυση στο κοινό αλλά και σε όσους ήθελαν να συμμετάσχουν. Ο αντίδικος πρόσθεσε τον όρο GS και τώρα πραγματοποιούνται με αυτό τον όρο. Φυσικά ο κόσμος πλέον γνωρίζει πως το όνομα Πρεβελάκης είναι ένα όνομα σοβαρότητας στην αγορά και μια εγγύηση στη διοργάνωση των εθνικών καλλιστείων, μια και ο πατέρας μου είχε μεγάλη παράδοση στον χώρο αφού τα έκανε από τη δεκαετία του 1980». Και ο κ. Πρεβελάκης κατέληξε λέγοντας ότι υπάρχουν επαφές με τα κανάλια ώστε και φέτος να διεξαχθούν τα καλλιστεία.
Από την Τσοπέη και τη Λάσκαρη στον Κούβαρη
Η κατρακύλα ενός πάλαι ποτέ λαμπερού θεσμού, όπως ήταν τα καλλιστεία για την ανάδειξη της Σταρ Ελλάς, προκαλεί αναμφίβολα θλίψη, ειδικά σε όσους τα έζησαν από πολύ κοντά. Το event γνώρισε μεγάλες δόξες από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 και μετά, αναδεικνύοντας όχι μόνο όμορφες κοπέλες, αλλά και μελλοντικές σταρ της μεγάλης οθόνης. Το 1959 η άγνωστη Ζωίτσα Κουρούκλη κερδίζει τον τίτλο και μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα αναδεικνύεται στην πιο όμορφη ηθοποιό της γενιάς της, υιοθετώντας το ψευδώνυμο Ζωή Λάσκαρη.
Πέντε χρόνια μετά είναι η σειρά της Κορίνας Τσοπέη να στεφθεί Σταρ Ελλάς και λίγο αργότερα ταξιδεύει στο Μαϊάμι διεκδικώντας και κερδίζοντας τον τίτλο της Μις Υφήλιος, που κερδίζει για πρώτη φορά Ελληνίδα υποψήφια. Ο θεσμός γνωρίζει τρελή δημοσιότητα από τα ΜΜΕ της εποχής με την «Απογευματινή» να έχει ένα προβάδισμα φιλοξενώντας κάθε χρόνο όλες τις φιναλίστ στις σελίδες της. Τη βραδιά του τελικού όλη η καλή κοινωνία της Αθήνας δίνει το «παρών» στη λαμπερή βραδιά, που όσο περνάνε τα χρόνια γίνεται αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων. Η ιδιωτική τηλεόραση εκτοξεύει το glam του θεσμού, με την Ελένη Μενεγάκη, μεταξύ άλλων, να παρουσιάζει τον διαγωνισμό σε κατάμεστες αίθουσες.
Το 1996 η εκθαμβωτική Ειρήνη Σκλήβα στέφεται Μις Ελλάς και λίγες εβδομάδες αργότερα Μις Κόσμος στο Μπανγκαλόρ της Ινδίας αφήνοντας έντονο το στίγμα της. Το ίδιο έπραξαν η Τζένη Μπαλατσινού, η Ρέα Τουτουνζή κ.ά. Ομως, δυστυχώς, όλα τα ωραία πράγματα τελειώνουν κάποια στιγμή, και αυτό συνέβη με τον θεσμό των καλλιστείων. Το ενδιαφέρον ατόνησε σταδιακά λίγο πριν από τον ερχομό της κρίσης και οι παλιές λαμπερές βραδιές έγιναν πλέον παρελθόν, ενώ πρόχειροι διαγωνισμοί άρχισαν να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Οι περισσότεροι είχαν μηδενική προετοιμασία, ήταν και παραμένουν αδιάφοροι ως θέαμα και τα τελευταία χρόνια δεν έβγαλαν καμία νεαρή που να κάνει τη διαφορά και να γίνει πραγματική σταρ. Οι σημερινοί διαγωνισμοί, στημένοι πρόχειρα, με κριτικές επιτροπές που δεν θυμίζουν σε τίποτε τις παρελθούσες και ως μέλος, μεταξύ άλλων, έχουν τον Αλέξανδρο Πετρίδη, μοιάζουν σαν ένα κακόγουστο σόου, μέσα από το οποίο αναδεικνύεται σχεδόν πάντα το… τίποτα.