Χρ. Σταϊκούρας: Δρομολογούμε 188 έργα ύψους 27,6 δισ. ευρώ

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα στην εφημερίδα Realnews και στον δημοσιογράφο Γιώργο Σιαδήμα

Lamianow.gr
By Lamianow.gr 1 Comment
8 Min Read

«Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, στη βιώσιμη ανάπτυξη όλης της επικράτειας, στη βελτίωση των συνθηκών ζωής και της καθημερινότητας όλων των πολιτών της χώρας».

-Advertisement-

Αυτό επεσήμανε σε συνέντευξή του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρα στην εφημερίδα Realnews και πρόσθεσε ότι: «Επιδιώκουμε την ενίσχυση των ‘‘πράσινων’’ υποδομών και μεταφορών και την ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων».

Όπως τόνισε ο Υπουργός: «Στον πυρήνα της στρατηγικής μας στόχευσης μέχρι το 2030 βρίσκεται μια δέσμη 188 έργων ύψους 27,6 δισ. ευρώ, για σύγχρονες υποδομές και ασφαλείς μεταφορές».

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην αντιμετώπιση των ζητημάτων των συγκοινωνιών ύστερα και από την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου επαφών με τους αρμόδιους φορείς, αλλά και τις πρόσφατες επισκέψεις του, όπου είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για τα προβλήματα και τις προκλήσεις.

- Advertisement -

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε τις πρωτοβουλίες για ανέπαφες πληρωμές στα μέσα μαζικής μεταφοράς, την εξέλιξη των εργασιών της Γραμμής 4 του Μετρό, αλλά και στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως είπε, αναμένεται να λειτουργήσει το 2024. Τέλος, ο κ. Σταϊκούρας έκανε λόγο για την πρόοδο εργασιών στον ΒΟΑΚ, με τον οποίο αναμένεται να συρρικνωθούν οι αποστάσεις, αλλά κυρίως να βελτιωθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια στο νησί.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης: 

Ποιες είναι οι πρώτες προτεραιότητές σας στο υπουργείο;

Ανέλαβα την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που μου εμπιστεύτηκε ο Πρωθυπουργός με πλήρη συναίσθηση της ευθύνης και γνώση πως στον τομέα των υποδομών, διαχρονικά, οι κυβερνήσεις της παράταξης μας έχουν το σημαντικότερο μερίδιο συμβολής. 

Στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας είναι πάντα ο πολίτης και το δημόσιο συμφέρον. Στον πυρήνα της στρατηγικής μας στόχευσης μέχρι το 2030 βρίσκεται μια δέσμη 188 έργων ύψους 27,6 δισ. ευρώ, για σύγχρονες υποδομές και ασφαλείς μεταφορές. Πρόκειται για έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά, αρδευτικά, κτιριακά και λιμενικά, καθώς και αεροπορικές υποδομές. Ήδη, έχουμε επισκεφτεί αρκετά από τα εμβληματικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη προκειμένου να διαπιστώσουμε επί τόπου τα θέματα και τις προκλήσεις και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε στο Υπουργείο.

Το πολιτικό επιτελείο του Υπουργείου συνεχίζει να εργάζεται σε καθημερινή βάση με σχέδιο, υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα για τη βελτίωση τόσο της ποιότητας των υποδομών και των υπηρεσιών όσο και της αποδοτικότητας των οικονομικών πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών, με σεβασμό στον Έλληνα και Ευρωπαίο φορολογούμενο. Επιδιώκουμε την ενίσχυση των «πράσινων» υποδομών και μεταφορών και την ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, στη βιώσιμη ανάπτυξη όλης της επικράτειας, στη βελτίωση των συνθηκών ζωής και της καθημερινότητας όλων των πολιτών της χώρας. 

Οι αστικές συγκοινωνίες θα ενισχυθούν; Ακόμα και τώρα, μέσα στο καλοκαίρι, υπήρξαν παράπονα ότι τα λεωφορεία δεν έχουν κλιματιστικά.

Ουδέποτε ισχυριστήκαμε ότι δεν υπάρχουν ανοικτά ζητήματα τα οποία χρίζουν αντιμετώπισης, πέραν της προόδου που έχει σημειωθεί. Επί του θέματος, πρόσφατα επισκεφτήκαμε τα αμαξοστάσια της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ, ενώ είχαμε συναντήσεις και με τους εκπροσώπους του κλάδου από όλη την Ελλάδα. Ενημερωθήκαμε από τις Διοικήσεις των Οργανισμών και από τους εκπροσώπους των εργαζομένων για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών, ενώ επιβιβαστήκαμε σε λεωφορεία σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, προκειμένου να έχουμε προσωπική αντίληψη των ζητημάτων. 

Τα προβλήματα αυτά, όπως είναι και ο κλιματισμός, εξακολουθούν να υφίστανται, εξαιτίας, κυρίως, του γηρασμένου στόλου, αφού ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι περίπου 19 έτη, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι τα 13 έτη. Μέχρι το τέλος του έτους, δρομολογούνται η κάλυψη σημαντικού αριθμού κενών θέσεων εργασίας και η προμήθεια νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα πρώτα 250 νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024. Επίσης, εντός του 2023 θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κυρίως ηλεκτρικών, αργής και ταχείας φόρτισης. 

Το χάρτινο εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς θα αποσυρθεί; Θα μπορούν οι επιβάτες να πληρώνουν με εφαρμογή στο κινητό τους;

Η ταχύτατη αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι εκ των ων ουκ άνευ, καθώς άπτεται της καθημερινότητας των πολιτών. Επεξεργαζόμαστε ένα ψηφιακό σχέδιο για την υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης, είτε με τραπεζική κάρτα είτε και με smartphones, όπου θα μπορεί ο επιβάτης να πληρώνει το αντίτιμο του εισιτηρίου του. Επίσης, μέσω της ειδικής εφαρμογής, θα μπορεί ο επιβάτης να επιλέξει το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ. 

Πότε θα είναι έτοιμοι οι πρώτοι σταθμοί της γραμμής 4 του μετρό;

 Σε εξέλιξη βρίσκονται οι πρόδρομες εργασίες. Η πρόοδός τους είναι σχεδόν στο 50%. Ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα και είναι σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής. Ο δεύτερος μετροπόντικας βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα, και αναμένεται να ξεκινήσει τις εργασίες του το φθινόπωρο.

Το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα ξεκινήσει στις αρχές του 2024;

Όπως ανέφερα και στις προγραμματικές δηλώσεις, θα ξεκινήσει μέσα στο 2024. Μάλιστα, την περασμένη εβδομάδα επισκεφθήκαμε την Θεσσαλονίκη για να ενημερωθούμε και να συντονίσουμε την πορεία των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη και τα οποία θα βελτιώσουν, μεσοπρόθεσμα, σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών. Επιθεωρήσαμε τα έργα στο μετρό της πόλης και ομολογουμένως εντυπωσιαστήκαμε, καθώς πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο έργο που θα αλλάξει ριζικά την εικόνα της. Θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 300.000 πολίτες. Η λειτουργία του θα ξεκινήσει με 13 σταθμούς στους οποίους θα λειτουργούν 18 συρμοί.  Μέχρι τέλους του έτους, θα οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του, προς τα βορειοδυτικά. Μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά. 

Ο σχεδιασμός του ΒΟΑΚ προχωράει; Σε τι φάση βρίσκεται η διαδικασία των προσφορών των εταιρειών για τη σύμβαση παραχώρησης;

Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν  ήδη συμβασιοποιηθεί και εντός της τετραετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Στο μεταξύ, θα ξεκινήσει και η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, αφού αποσφραγιστούν οι φάκελοι των προσφορών, κυρωθεί η σύμβαση στη Βουλή, ληφθούν οι εγκρίσεις της DG COMP και συναφθούν οι δανειακές συμβάσεις εκ μέρους του παραχωρησιούχου. Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά. Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης όχι μόνο απέσυρε την στήριξή του στον Γιώργο Πατούλη για την περιφέρεια Αττικής, λόγω του ζεϊμπέκικου εν μέσω πυρκαγιών, αλλά άφησε εκτός κυβέρνησης και τον Νότη Μηταράκη, λόγω απουσίας του την ίδια περίοδο. Είναι μήνυμα σε όσους έχουν θέσεις ευθύνης;

Ο Πρωθυπουργός έχει εκπέμψει, έγκαιρα και με σαφήνεια, πολλά και ξεκάθαρα μηνύματα.  

Share This Article
Follow:
Η ανεξάρτητη ηλεκτρονική εφημερίδα ενημέρωσης της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας. Γιατί η ενημέρωση χρειάζεται άποψη.
1 Comment
  • Θα ήθελα να επισημάνω στον Κύριο Υπουργό τα εξής .
    Κύριε Υπουργέ πως είναι δυνατόν στο έτος 2023 η χώρα μας η οποία έχει μία βασική Σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και να Υπολειτουργεί ?
    Κύριε Υπουργέ υπάρχει δίκτυο Σιδηροδρομικό στην Πελοπόννησο ( ένα μέχρι την Καλαμάτα μέσω Πατρών Πύργου – και το άλλο μέχρι την Καλαμάτα μέσω Τρίπολης ) και ουσιαστικά δεν Λειτουργούν .
    Κύριε Υπουργέ υπάρχει ένα δίκτυο από Θεσσαλονίκη μέχρι τα Δίκαια το οποίο όχι μόνο υπολειτουργεί αλλά είναι τις κακιάς ώρας .
    Κύριε Υπουργέ υπάρχει ένα δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας ( Αλεξάνδρεια – Βέροια – Φλώρινα ) το οποίον και αυτό είναι στα μαύρα του τα χάλια .
    Κύριε Υπουργέ υπολειτουργεί ακόμη και το Δίκτυο Λάρισας – Βόλου το οποίον εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση εκατοντάδες επιβάτες και μάλιστα παλαιότερες εποχές εξυπηρετούσε χιλιάδες καθημερινά .
    ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΝΤΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ , ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΧΕΤΕ ΠΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ , ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟΥΣ , ΓΙΑ ΜΕΤΡΟ , ΚΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΟΥΤΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ” ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ” ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ? ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ ?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *