Ζητεί να πληρώσει την οφειλή της σε δόσεις, αλλά δεν δέχονται διακανονισμό
Βολιώτισσα, 70 ετών, ζει χωρίς ρεύμα τα δύο τελευταία χρόνια, λόγω οφειλών προς τη ΔΕΗ, τις οποίες δεν της επιτρέπουν καν να εντάξει σε ρύθμιση και να αποπληρώσει σταδιακά. Η ηλικιωμένη γυναίκα πότε φιλοξενείται στο σπίτι της κόρης της για να καλύψει βασικές της ανάγκες, πότε αναγκάζεται να προχωρήσει σε παράνομη σύνδεση για να μπορέσει να λειτουργήσει στοιχειωδώς το νοικοκυριό της, από τη στιγμή που δεν της δίνεται περιθώριο να επανασυνδεθεί νόμιμα με το δίκτυο του ηλεκτρικού ρεύματος.
Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Οι περιπέτειες για την 70χρονη ξεκίνησαν, όπως η ίδια περιέγραψε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, όταν πριν από δύο περίπου χρόνια βγήκε εκτός κοινωνικού τιμολογίου, μία ομπρέλα προστασίας για νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα. Μέχρι πρότινος τα όρια για να ενταχθεί κάποιος στο κοινωνικό τιμολόγιο ήταν 12.000 ευρώ, όμως μειώθηκαν στις 9.000 ευρώ για τα μονοπρόσωπα νοικοκυριά. Η 70χρονη έχασε την ομπρέλα προστασίας για μόλις 600 ευρώ παραπάνω που είναι το ετήσιο εισόδημά της.
Η ίδια είχε οφειλές 2.800 ευρώ προς τη ΔΕΗ και ρύθμισε να τις πληρώσει σε 24 δόσεις. Επειδή κάποιες δόσεις δεν μπόρεσε να τις καταβάλλει, προχώρησε και σε νέα ρύθμιση. Ωστόσο, οι λογαριασμοί έτρεχαν και επιβαρύνθηκε με νέα οφειλή ύψους 1.520 ευρώ.
Τη συγκεκριμένη οφειλή προσπαθεί επίσης να ρυθμίσει προκειμένου να την αποπληρώσει σταδιακά, ωστόσο το επανειλημμένο αίτημά της δεν γίνεται αποδεκτό επειδή έχει μεταπέσει σε καθεστώς «καθολικής υπηρεσίας». Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξοφλήσει εφάπαξ το ποσό των 1.520 ευρώ, ενώ δεν μπορεί ούτε καν να αλλάξει πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας.
«Από τη ΔΕΗ με στέλνουν στον ΔΕΔΔΗΕ και από τον ΔΕΔΔΗΕ στη ΔΕΗ και άκρη δεν βγάζω. Θα πρέπει να μείνω επ’ αόριστον στο σκοτάδι. Θέλω να πληρώσω τον λογαριασμό μου, δεν το αρνούμαι. Δεν μου κάνουν όμως μία ρύθμιση. Δεν έχω. Πού να τα βρω;», λέει απελπισμένη η ίδια.
Τα τελευταία δύο χρόνια πότε αναγκάζεται να φιλοξενείται στο σπίτι της κόρης της και πότε πάει στο δικό της προχωρώντας σε παράνομη επανασύνδεση του ρεύματος για να μπορέσει να καλύψει βασικές καθημερινές ανάγκες. Προχθές, συνεργεία προχώρησαν σε αλλαγή του ρολογιού και το άφησαν ασύνδετο εξαιτίας των οφειλών, βυθίζοντας την ίδια στην απόγνωση.
Καθημερινά 40 – 45 διακοπές
Οπως έγινε γνωστό, καθημερινά συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ προχωρούν σε τουλάχιστον 40 – 45 διακοπές ρεύματος για λογαριασμό της ΔΕΗ αλλά και ιδιωτικών παρόχων, που πιέζουν για την εξόφληση των λογαριασμών.
Διακοπές γίνονται επίσης και σε όσους καταναλωτές έχουν λήξει τα ηλεκτρολογικά σχέδια και δεν προσκόμισαν τα νέα σε περίοδο έξι μηνών όπως τους ζητήθηκε.
Ο αριθμός των διακοπών ρεύματος, που σημειωτέον δεν σταμάτησαν ούτε τη Μεγάλη Εβδομάδα, έχει αυξηθεί, ενώ όσοι δεν προχωρούν σε ρυθμίσεις για την επανασύνδεση, δέχονται και νέους ελέγχους και αν διαπιστωθεί παρανομία, «ξηλώνονται» ρολόγια.
«Ο κόσμος είναι αγανακτισμένος», μαρτυρούν επαγγελματίες του χώρου που εισπράττουν τις πρώτες αντιδράσεις καταναλωτών που αδυνατούν να πληρώσουν τους υπέρογκους λογαριασμούς που φθάνουν στα ταχυδρομικά τους κουτιά.
Στην ουρά για διακανονισμούς
Οι υπέρογκοι λογαριασμοί ρεύματος οδηγούν τους Βολιώτες μαζικά στις ουρές έξω από υποκαταστήματα παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να κάνουν διακανονισμό των οφειλών τους.
Οι διακανονισμοί έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τόσο στη ΔΕΗ, όπου κατ’ εξαίρεση εξυπηρετούνται κάποιοι με φυσική παρουσία (αυτό γίνεται κυρίως τηλεφωνικά), αλλά και στα υποκαταστήματα ιδιωτών παρόχων. Πρόκειται για λογαριασμούς σπιτιών, μαγαζιών, αγροτικών εγκαταστάσεων. Ολοι ζητούν διευκόλυνση πληρωμής με δόσεις, ενώ οι νέοι λογαριασμοί καταφθάνουν.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ιδιωτικές εταιρείες στα αιτήματα για διακανονισμό των οφειλών επιλέγουν την πληρωμή τους σε τρεις, το πολύ πέντε μηνιαίες δόσεις.
Στον αντίποδα η ΔΕΗ εφαρμόζει το πάγιο πρόγραμμα ρύθμισης που φτάνει μέχρι και τις 24 μηνιαίες δόσεις, αφού πρώτα ζητηθεί προκαταβολή.
taxydromos.gr