Η κατασκευή του Ε65 αποδεικνύεται μια πολύ πονεμένη ιστορία, αρκετά πιο δαπανηρή απ΄ ότι προέβλεπε ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου. Όλα αυτά όχι μόνο λόγω των απρόβλεπτων αντικειμενικών δυσκολιών, αλλά εξ αιτίας ανεπίτρεπτων λαθών στον σχεδιασμό και στην κατασκευή του νοτίου τμήματος (Λαμία – Ξυνιάδα), το οποίο θα έπρεπε το προσεχές διάστημα να δοθεί στην κυκλοφορία.
Η πληροφορία του thessaliarconomy.gr είναι διασταυρωμένη και δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Το συγκεκριμένο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος βρίσκεται αντιμέτωπο με νέο, ιδιαίτερα σοβαρό, κατασκευαστικό πρόβλημα το οποίο για να ξεπεραστεί θα απαιτηθούν σημαντικά κεφάλαια και νέα μεγάλη καθυστέρηση την οποία, πηγές με γνώση, υπολογίζουν στην καλύτερη περίπτωση να φτάσει τον ενάμιση χρόνο!
Οι πληροφορίες του thessaliaeconomy.gr αναφέρουν ότι πρόκειται για πρωτοφανή αστοχία στην χάραξη του αυτοκινητόδρομου, καθώς η διέλευσή του σε κάποια σημεία πάνω από τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές σήραγγες της γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, εγκυμονεί τον κίνδυνο κατάρρευσης επειδή οι σήραγγες δεν αντέχουν το φορτίο του Ε65 στη ράχη τους! Με άλλα λόγια ο νέος δρόμος αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να πέσει πάνω στις γραμμές του τρένου!
Πρόκειται για τις σήραγγες που κατασκεύασε η κρατική ΕΡΓΟΣΕ οι οποίες, όπως αποδεικνύεται, δεν έχουν τις προδιαγραφές που αναφέρει η μελέτη του έργου. Τουλάχιστον αυτό επικαλείται υπηρεσιακά η κατασκευάστρια εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία το ανακαλύπτει μόλις τώρα.
Το επίμαχο τμήμα οδεύει πλέον σε νέα χάραξη, ώστε να παρακάμψει τις σήραγγες, και καλώς εχόντων των πραγμάτων, στα μέσα του 2023, αναμένεται να ολοκληρωθεί και να ενωθεί με το υφιστάμενο «ορφανό» κομμάτι του Ε65 (Ξυνιάδα – Τρίκαλα).
Οι συνέπειες της καθυστέρησης είναι προφανείς για την οικονομία των περιοχών που πρόκειται να εξυπηρετήσει ο νέος αυτοκινητόδρομος και τους πόρους που αυτές θα χάσουν.
Το χειρότερο όμως είναι το κόστος σε ανθρώπινες ζωές λόγω της μειωμένης ασφάλειας του παλαιού οδικού δικτύου, χωρίς βέβαια να ξεχνάμε τα επιπλέον χρήματα τα οποία θα κληθεί να πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος για την αστοχία του έργου.
Παρόλα αυτά ούτε η κατασκευάστρια εταιρεία, ούτε η παραχωρησιούχος (Κεντρική Οδός), ούτε το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανακοίνωναν το παραμικρό για το θέμα.
Στην Ελλάδα ζούμε.
Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr